Poprawiona szesnastka

Maciej Pobocha
Fot. Fiat
Fot. Fiat
Fiat wprowadził do sprzedaży model Sedici po face liftingu i z nowymi silnikami.

Ceny samochodu zaczynają się od 53 990 zł za wersję z napędem na jedną oś i 63 990 zł za odmianę 4x4

 

Sedici (z włoskiego - szesnaście) to samochód przygotowany przez Włochów we współpracy z Suzuki. Jego japońskim odpowiednikiem jest SX4. Oba pojazdy są produkowane od 2006 r. w fabryce Suzuki na Węgrzech. Można je uznać za małe SUV-y, bo mają stosunkowo wysokie nadwozia, większe prześwity i oferowane są w wersjach z napędem na obie osie.

Fot. Fiat
Fot. Fiat

 

W odnowionej wersji przeprojektowano zderzaki, płytę chroniącą podwozie i światła przeciwmgielne z nowym chromowanym obramowaniem. Wprowadzono również dwa nowe kolory karoserii (biała perła i szarość) oraz nowe, 16-calowe alufelgi.

 

Inaczej wyglądają zegary i panel centralny. System car-audio wyposażony jest teraz w 8 głośników. Wprowadzono nowy cyfrowy wyświetlacz klimatyzacji. Przyciski sterowania radiem  znajdujące się przy kierownicy i te do regulowania reflektorów są teraz podświetlane.

 

Odnowionego Sedici można kupić z silnikiem benzynowym 1,6 l/120 KM (wzrost mocy o 13 KM w porównaniu z poprzednikiem) lub wysokoprężnym 2,0 l/135 KM (zastąpił diesla 1,9 l/120 KM), które skonfigurowano odpowiednio z 5- i 6-stopniową ręczną skrzynią biegów. Obie jednostki spełniają wymogi normy czystości spalin Euro 5.

 

W przypadku silnika 1.6 możliwy jest wybór pomiędzy wersją z napędem na przednią oś lub na cztery koła, diesel oferowany jest tylko jako 4x4. Zmiana trybów pracy napędu odbywa się za pomocą pokrętła umieszczonego na kokpicie.

 

W pozycji 2D napęd przenoszony jest tylko na przednią oś. Wybierając tryb "auto" powodujemy, że np. przy utracie przyczepności na śliskiej nawierzchni, część momentu obrotowego trafia na tylne koła. W pozycji "lock" moment obrotowy rozdzielany jest na obie osie w stosunku 50:50, co poprawia właściwości jezdne w trudniejszym terenie. Funkcja ta działa do prędkości 60 km/h, po czym samoczynnie się wyłącza i system przechodzi w tryb "auto". O sposobie pracy układu przeniesienia napędu informują kontrolki umieszczone na tablicy rozdzielczej.

 

Offroadowy charakter wersji z napędem na cztery koła podkreślają metalowe nakładki pod przednim i tylnym zderzakiem oraz plastikowe osłony nadkoli i boków drzwi.

 

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in.: ręcznie sterowaną klimatyzację, radio z odtwarzaczem CD/MP3, centralny zamek sterowany pilotem, elektryczne szyby przednie, elektronicznie sterowane lusterka boczne, komputer pokładowy, cztery poduszki powietrzne i ABS.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty