Nowy Fiat Doblo pozytywnie zaskakuje stylistyką oraz wyposażeniem. Uniwersalny kształt karoserii sprawia, że jest praktycznym środkiem lokomocji dla całej rodziny.

Pierwsza generacja zadebiutowała 9 lat temu, czyli znacznie później niż francuscy konkurenci. Jednak spóźnione "entrée" pozwoliło Fiatowi ustrzec się błędów rywali i zaoferować to, czego nie mają inni np. możliwość załadunku dwóch euro-palet do wersji Do blo Cargo.
Niestety złą prasę zebrała dyskusyjna uroda i przeciętne wykończenie wnętrza - poprawione przy okazji liftingu w 2006 roku. Mimo to, od rozpoczęcia sprzedaży, Doblo przekonało do siebie milion nabywców, plasując się tym samym w czołówce segmentu multivanów.
By podtrzymać dobrą passę, nowy Fiat ma wszystkie zalety poprzednika i szereg nowinek, które mają zapewnić przewagę nad rywalami z PSA, Renault czy Volkswagena.
Patrząc na sylwetkę auta, widać, jaki cel przyświecał projektantom. Motto to styl i funkcjonalność, dlatego w pudełkowaty kształt karoserii wpisano dynamiczną linię nadwozia, którą wzmacniają duże, przednie reflektory, zachodzące daleko na maskę, masywne błotniki oraz potężny grill. Zwieńczeniem tytanicznej bryły jest szyba tylnej klapy, zespolona z "fortepianowym" plastikiem - całość stwarza wrażenie tafli szkła.

Podobnie jak karoseria, tak i wnętrze nowego Fiata wygląda zachęcająco.
Wielokolorowe tworzywa oraz tapicerka są dobrej jakości, a mnogość schowków m.in. w drzwiach i pod sufitem pozwala zmieścić większość przedmiotów. Schowki to tylko uzupełnienie przestrzeni bagażowej, która przy pięciu osobach wynosi 790 litrów.
Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń, bagażnik powiększa się do 3200 litrów. Dodatkowo, można zamówić wersję wyposażoną w trzeci rząd siedzeń, która pomieści siedmiu pasażerów. Funkcjonalność oraz ładowność zapewnia większa niż u poprzednika karoseria, którą osadzono na wydłużonej płycie podłogowej modelu Punto Evo. Dzięki temu Doblo ma rekordowy rozstaw osi wynoszący 2755 mm.
Za trakcję odpowiedzialne jest niezależne zawieszenie. Oś przednia to klasyczny układ typu McPherson, z tyłu zaś novum, niezależne zawieszenie tylnej osi typu bi-link z drążkiem stabilizującym, które podnosi komfort i przyczepność, a jednocześnie obniżenia wysokość progu załadunkowego.
Na tle konkurencji, Doblo oferuje bogate wyposażenie standardowe. Wszystkie wersje osobowe oferują ABS z elektroniczną korekcją hamowania EBD oraz ESP wspomagany przez system hill-holder, ułatwiający ruszanie pod górę. W trosce o bezpieczeństwo podróżujących, w bazowym wyposażeniu znajdują się także przednie poduszki powietrzne oraz boczne, o zwiększonej pojemności, które chronią jednocześnie głowę jak i klatkę piersiową.

Początkowo, pod maskę trafi jeden silnik benzynowy 1,4/95 KM oraz trzy turbodiesle z rodziny Multijet: 1,3/90 KM, 1,6/105 KM oraz 2,0/135 KM (dwie najmocniejsze wersje współpracującą z 6-biegową przekładnią manualną). W późniejszym okresie, gamę jednostek napędowych wzbogaci motor 1,4 T-Jet Natural Power (benzyna, metan) oraz jeszcze jeden silnik wysokoprężny sprzężony z półautomatyczną przekładnią Dualogic. Wszystkie silniki wyposażone są w układ Start&Stop i spełniają normy ekologiczne Euro 5 (poza 1.3 Multijet).
Auto trafi do polskich salonów w lutym.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie