Południowa Obwodnica Warszawy. NIK ma zastrzeżenia - dla kogo kara?

OPRAC.:
Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Zdaniem kontrolerów większość parametrów nawierzchni nowobudowanej drogi odpowiadała określonym w kontrakcie
Zdaniem kontrolerów większość parametrów nawierzchni nowobudowanej drogi odpowiadała określonym w kontrakcie Szymon Starnawski /Polska Press
Najwyższa Izba Kontroli przyjrzała się realizacji i nadzorowi nad pracami budowlanymi na fragmencie Południowej Obwodnicy Warszawy między Puławską a Przyczółkową. Kontrolerzy zasadniczo pozytywnie ocenili działania GDDKiA w tym zakresie. Nie oznacza to jednak, że obuło się bez zastrzeżeń.

Południowa Obwodnica Warszawy to droga ekspresowa w Polsce łącząca węzły autostrady A2: Konotopa w Konotopie (na zachód od Warszawy) i Lubelska w Majdanie (na wschód od Warszawy)

Południowa Obwodnica Warszawy. Kontrola NIK

"Do dnia zakończenia czynności kontrolnych nie naliczono kar umownych z tytułu nieterminowej dostawy przez inżyniera kontraktu sprzętu laboratoryjnego oraz dwudniowego opóźnienia w przekazaniu raportu końcowego z nadzoru przyrodniczego. GDDKiA Oddział w Warszawie nie naliczyła także kar umownych wykonawcy z tytułu nieterminowego przekazywania raportów o postępie prac i robót, co wypełniało znamiona nierzetelności" - przekazała w środę Najwyższa Izba Kontroli wyniki kontroli „Realizacji i odbioru budowy drogi ekspresowej S2 na odcinku Puławska – Przyczółkowa".

Kontrolerzy NIK sprawdzali także, w jaki sposób przeprowadzano odbiór prac budowlanych i uzyskanie wymaganych zgód i pozwoleń na użytkowanie. Kontrolą objęto lata 2019 – 2021 oraz działania spoza tego okresu, które miały wpływ na kontrolowaną działalność.

Południowa Obwodnica Warszawy. Dla kogo kara?

Zdaniem kontrolerów większość parametrów nawierzchni nowobudowanej drogi odpowiadała określonym w kontrakcie. Parametrów tych nie spełniało natomiast oznakowanie poziome w zakresie luminacji i odblaskowości. Natomiast elementy systemu wentylacji tunelu drogowego były zgodne z wymaganiami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

"Przedmiot umowy został zrealizowany z przekroczeniem terminu określonego w umowie, jednak do czasu zakończenia czynności kontrolnych nie dokonano formalnego zakończenia realizacji inwestycji. GDDKiA Oddział w Warszawie prowadziła działania mające na celu jej zakończenie m.in. rozstrzygała roszczenia wykonawcy i monitorowała realizację prac zaległych i usuwanie wad" - czytamy w komunikacie NIK.

GDDKiA zalecono naliczenie i wyegzekwowanie kar umownych przewidzianych w kontraktach oraz wprowadzenie skutecznych mechanizmów nadzoru nad realizacją umów z wykonawcami.

Małgorzata Tarnowska z GDDKiA w rozmowie z PAP podkreśliła, że warszawski oddział dyrekcji naliczył już kary umowne wykonawcy robót budowlanych zgodnie z wymaganiami NIK.

"Jednocześnie oddział jest w trakcie rozpatrywania sprawy naliczenia kar umownych dla nadzoru inwestorskiego w zakresie ujętym przez NIK" - dodała rzeczniczka.

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty