Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Południowa Obwodnica Warszawy. Ledwo co zbudowali już nadaje się do rozbiórki

Paweł Piątek
Na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy trwają właśnie testy i odbiory poszczególnych asortymentów robót. Wraz Inspektorami Nadzoru Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza czy zrealizowane prace w tunelu jak i poza nim spełniają wymagania wskazane w warunkach kontraktu. Jak się okazało w trakcie odbiorów wykryto nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów. Wkrótce zostanie on rozebranyFot. GDDKiA
Na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy trwają właśnie testy i odbiory poszczególnych asortymentów robót. Wraz Inspektorami Nadzoru Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza czy zrealizowane prace w tunelu jak i poza nim spełniają wymagania wskazane w warunkach kontraktu. Jak się okazało w trakcie odbiorów wykryto nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów. Wkrótce zostanie on rozebranyFot. GDDKiA
Na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy trwają właśnie testy i odbiory poszczególnych asortymentów robót. Wraz Inspektorami Nadzoru Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza czy zrealizowane prace w tunelu jak i poza nim spełniają wymagania wskazane w warunkach kontraktu. Jak się okazało w trakcie odbiorów wykryto nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów. Wkrótce zostanie on rozebrany
Na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy trwają właśnie testy i odbiory poszczególnych asortymentów robót. Wraz Inspektorami Nadzoru
Na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy trwają właśnie testy i odbiory poszczególnych asortymentów robót. Wraz Inspektorami Nadzoru Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sprawdza czy zrealizowane prace w tunelu jak i poza nim spełniają wymagania wskazane w warunkach kontraktu. Jak się okazało w trakcie odbiorów wykryto nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów. Wkrótce zostanie on rozebrany
Fot. GDDKiA

Jak podała w komunikacje GDDKiA, badając właściwości ułożonej nawierzchni betonowej inspektorzy wykryli nieprawidłowości. Są one zlokalizowane na ok. 400-metrowym odcinku lewego i środkowego pasa ruchu, na jednej jezdni pomiędzy zjazdem z trasy S2 na ul. Branickiego i wjazdem do tunelu. Nieprawidłowości dotyczą braku wymaganej mrozoodporności nawierzchni w badaniu z udziałem soli odladzających.

GDDKiA poleciła wykonawcy pilne usunięcie wadliwej nawierzchni i ponowne jej ułożenie w wymaganym standardzie. Wykonane zostały dodatkowe badania potwierdzające niespełnienie wymagań. Wykonawca opracował program naprawczy dotyczący rozebrania fragmentu nawierzchni i przystąpił do prac przygotowawczych. Do 19 września zakończona zostanie rozbiórka, a ułożenie nowej wraz z odtworzeniem pozostałych elementów, zajmie około tygodnia. Wszystkie koszty związane z naprawą pokryje wykonawca.

Kiedy kierowcy pojadą tunelem?

Ten fragment trasy S2 wraz z tunelem pod Ursynowem nie ma szczęścia do odbioru. Kilkukrotnie już przekładano terminy jego otwarcia, a według ostatnich informacji GDDKiA, pierwsi kierowcy mają nim przejechać jesienią tego roku.

Na początku sierpnia problemy z nawierzchnią pojawiły się na Moście Południowym, który jest fragmentem POW. Tam również wykonawca musiał rozebrać, a następnie położyć od nową nawierzchnię. Koszt samych poprawek oszacowano na około 758 milionów złotych.

Dodajmy, że łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 miliarda złotych.

Warto też przypomnieć, że problemy ekonomiczne i restrukturyzacyjne ma włoski wykonawca firma Astaldi (notabene wykonawca także tunelu "Zakopianki"), a GDDKiA musiała przejąć płatności na rzecz podwykonawców.

Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty