Polskie silniki z Bielska

PRO
Pojemność skokowa nowej jednostki, która będzie montowana w Oplach i Fiatach wynosi 1248 cm sześc. Czterocylindrowy silnik ma zwartą budowę - długość 460 mm, szerokość 500 mm i wysokość 650 mm...

Pojemność skokowa nowej jednostki, która będzie montowana w Oplach i Fiatach wynosi 1248 cm sześc. Czterocylindrowy silnik ma zwartą budowę - długość 460 mm, szerokość 500 mm i wysokość 650 mm.Nowy silnik zaprojektowano z myślą o redukcji zużycia paliwa, zmniejszeniu
poziomu hałasu, jak również obniżeniu emisji spalin o 30-40 proc., co umożliwi
osiągnięcie limitu normy Euro 4. W uruchomienie produkcji nowego silnika
Fiat i GM zainwestowały łącznie 380 mln euro. W tym celu wyłączono część
fabryki Fiata, na której powstały nowe budynki i infrastruktura technologiczna.
Silniki z Powertrain montowane będą między innymi w nowych samochodach
o roboczej nazwie Mini, które produkowane będą już w przyszłym roku przez
Fiat Auto Poland w Tychach. Początkowo będą to silniki o mocy 70 KM, a
później także mocniejsze wersje o mocy 85 KM. Docelowo w Powertrain powstawać
ma 500 000 silników rocznie. Poza nowym silnikiem w bielskim zakładzie
Powertrain produkowane są też skrzynie biegów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty