Zapowiedzi te okazały się prorocze. Montaż nowych Polskich Fiatów (127p i 132p) miał ruszyć – jak wszystko wówczas – 22 lipca 1973 roku. Tego wymagała propaganda. Faktycznie już kilka dni wcześniej były gotowe pierwsze egzemplarze. W sierpniu 1973 roku fabryczna gazeta FSO pisała o rozpoczęciu sprzedaży Polskich Fiatów 132p. Pierwszy samochód kupił Ireneusz Pawłowski. Nawiasem mówiąc, ciekawe czy ten egzemplarz nadal istnieje?
W latach 1973 – 1981, w warszawskiej Fabryce Samochodów Osobowych montowano Polskie Fiaty 132p w wersji GLS. Był to najbardziej ekskluzywny model Fiata z literką „p”. Spolonizowane egzemplarze Fiat 132 uzupełniał import wersji z silnikiem o pojemności skokowej 2000 ccm.
Polski Fiat 132p. Nowości z Żerania
Warszawska Fabryka Samochodów Osobowych specjalizuje się w produkcji i montażu samochodów większej pojemności. W skład jej tegorocznego programu produkcyjnego wchodzi oprócz podstawowego modelu Polski Fiat 125p w rozlicznych odmianach, montaż samochodów Polski Fiat 132p oraz Polski Fiat 128p – Zastawa 1100p. (…)
POLSKI FIAT 132p montowany jest wyłącznie w wersji GLS. Ta nowa wersja nadwozia różni się powiększeniem oszklonej powierzchni; rzuca się w oczy znacznie większa powierzchnia w tylnych drzwiach samochodu. W silnikach o pojemności 1600 i 1800 ccm nastąpił dzięki innym regulacjom silnika nieznaczny wzrost mocy rzędu 2 KM. Samochód jest wyposażony w szersze obręcze z promieniowym ogumieniem 185/170 SL 13. We wnętrzu samochodu zwracają uwagę wygodniejsze fotele typu anatomicznego, przy czym ta zmiana nie stwarza warunków wygodniejszego podróżowania piątemu, środkowemu pasażerowi, siedzącemu na tylnym fotelu. Kolumna kierownicy ma obecnie możliwość 6-centymerowej regulacji w pionie. (…)
„Motor” 29/1974
Termin „montaż” był używany jednak trochę na wyrost. Auta przychodziły z Włoch w całości, a w FSO rozkonserwowywano je, zakładano znaczki, wycieraczki, chlapacze, pasy bezpieczeństwa, zamki, fotele i jeszcze kilka drobnych elementów wnętrza, akumulator, itp.

Fot. Archiwum FSO
W macierzystej fabryce model 132 zastąpił w produkcji Fiata 125. W nowym Fiacie wykorzystywano płytę podłogową modelu 125 oraz sporo części podwozia. Zmianami wpływającymi na komfort jazdy było nowe zawieszenie i układ kierowniczy. Dużym skokiem jakościowym był układ napędowy i oczywiście karoseria.
Polski Fiat 132p. Jaki silnik?
Polskie Fiaty 132p zmontowane w FSO miały w większości silnik benzynowy 1800 z rozrządem DOHC. Egzemplarze wersji 1600 były rzadziej spotykane, a model 2000 był importowany w całości.