Polka kupuje auto. Liczy się wygląd, potem technika

Wojciech Frelichowski
Polka kupuje auto. Liczy się wygląd, potem technika
Polka kupuje auto. Liczy się wygląd, potem technika
Udostępnij:
Według Polek wygląd i parametry techniczne mają decydujący wpływ na decyzję o zakupie samochodu. Marka i cena - na dalszym planie. Takie są wyniki sondażu ProfiAuto.
Polka kupuje auto. Liczy się wygląd, potem technika
Polka kupuje auto. Liczy się wygląd, potem technika

Wygląd i parametry wybrało aż 31 proc. spośród 380 pań, które głosowały. 22 proc. odpowiedziało, że najważniejsza dla nich jest marka auta, a tylko 16 proc. że kieruje się ceną samochodu.

- Akurat w kwestii wyboru samochodu kobiety są wzrokowcami, a mężczyźni wolą sprawdzać i próbować komentuje Dorota Paluch, ekspertka ProfiAuto.pl. - Kobietami rządzi prawo stylu: wszystko musi do siebie pasować, również kolor lakieru paznokci do lakieru samochodu, mężczyźni natomiast zaglądają pod maskę, konsultują swój wybór z kolegami, oglądają programy motoryzacyjne i czytają testy w czasopismach.

Zdaniem ekspertki kobiety nie oceniają samochodu pod kątem tego, jak szybko osiąga 100 km/h. Zwracają za to uwagę na estetykę wykonania wnętrza. Panie zwracają też dużą uwagę na komfort prowadzenia auta. Im cichszy samochód, tym lepiej. Także na naszych drogach widać różnice w wyborze samochodów przez kobiety i mężczyzn i bardzo często zdarza się, że do niektórych modeli przypisaliśmy przydomek "babski samochód".

- Producenci coraz częściej myślą o paniach kierowcach również dlatego, że odważniej siadamy za kółkiem niż kiedyś. Na rynku mamy np. kolejny babski model Skoda Fabia Monnari, z modnymi nadrukami na karoserii w dziesięciu różnych wzorach do wyboru - mówi ekspertka ProfiAuto.pl.

Panie podchodzą do zakupu auta trochę jak do kupna nowej pary szpilek. - Wchodzimy do salonu czy komisu, oglądamy wszystkie samochody, a później pytamy sprzedawcy o ten najładniejszy w naszym ulubionym kolorze. I nadal jednak opieramy się na zdaniu mężczyzn w tej kwestii. Czy to sprzedawcy w salonie, czy zdaniu naszego partnera, a czasem zaprzyjaźnionego mechanika z serwisu - mówi ekspertka ProfiAuto.pl.

Kobiety stawiają więc na kompromis pomiędzy wyglądem samochodu, a techniką. Równie ważne przy wyborze samochodu jest to, do czego ma on kobiecie służyć. Czy będzie go wykorzystywać w dojazdach do pracy, czy na zakupy, czy również wybierać się nim w dalszą trasę np. na wakacje. Czy będzie nim wozić dzieci?

- Kiedy jeździmy dużo samochodem, kupując używany samochód zwróćmy uwagę na jego przebieg. Jeśli nie chcemy wydawać dużych pieniędzy na paliwo, powinnyśmy wybrać samochód małolitrażowy. Ale niekoniecznie mała pojemność silnika oznacza mniejsze spalanie. Np. mercedesowski dwulitrowy silnik diesla przy spokojnej jeździe na trasie potrafi spalić zaledwie 4,8 l/100 km, czyli jest ekonomiczny i dość dynamiczny - radzi Dorota Paluch.

Dla bezpieczeństwa zwróćmy uwagę, czy samochód ma np. ABS i system kontroli trakcji - bardzo pomocny w wyprowadzeniu samochodu z poślizgu. Gdy na pokładzie naszego samochodu często pasażerem jest dziecko w foteliku, dobrze wybrać samochód 5-cio drzwiowy. Wsiadanie i wysiadanie dziecka lub wkładanie fotelika do tyłu samochodu w trzydrzwiowym aucie, może być uciążliwe.

Dość istotnym wyposażeniem samochodu jest również klimatyzacja. Ważna kwestia tyczy się też zawieszenia. - Wiele samochodów jest troszkę usportowionych poprzez obniżenie zawieszenia oraz duże felgi z oponami o niskim profilu. Takie auto wygląda bardzo ładnie i dobrze trzyma sie drogi, ale nie jest zbyt komfortowe. Samochodem o niskim zawieszeniu mamy też ograniczoną możliwość parkowania blisko wysokich krawężników, dojeżdżając możemy sobie uszkodzić zderzak - wyjaśnia ekspertka ProfiAuto.pl.

Kolejne pytanie, które powinna sobie zadać każda pani kupująca samochód to jaką wybrać skrzynię biegów: manualną czy automatyczną. Mężczyźni uważają, że automat jest dla kobiet. Jednak nie wszystkim paniom odpowiada takie rozwiązanie.

- Prowadzenie samochodu w automacie jest bardzo wygodne. Stojąc w korku nie musimy męczyć lewej nogi, wciskając ciągle sprzęgło. A ruszając pod górkę, samochód nie ucieknie nam do tyłu - mówi Dorota Paluch.

Wojciech Frelichowski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie