Polestar. Model 2 już w produkcji. Gdzie powstaje?

Wojciech Frelichowski
Polestar 2 to SUV z segmentu D. Do jego napędu zastosowano dwa silniki elektryczne - po jednym na każdej osi - o łącznej mocy 300 kW (408 KM). Fot. Polestar
Polestar 2 to SUV z segmentu D. Do jego napędu zastosowano dwa silniki elektryczne - po jednym na każdej osi - o łącznej mocy 300 kW (408 KM). Fot. Polestar
Udostępnij:
W chińskiej fabryce w Luqiao rozpoczęła się produkcja elektrycznego modelu Polestar 2. Auta z tego zakładu będą trafiać na rynek europejski i amerykański.

Fabryka w Luqiao należy do chińskiego holdingu Geely, z którym powiązana jest firma Volvo Cars, właściciel marki Polestar.

- Świat stoi w obliczu ogromnego wstrząsu w obliczu pandemii koronawirusa. Rozpoczynamy produkcję teraz w tych trudnych okolicznościach, z silnym naciskiem na zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników. Jest to wielkie osiągnięcie i wynik ogromnych wysiłków pracowników fabryki i zespołu zabezpieczającego łańcuch dostaw. Mam ogromny szacunek dla całego zespołu - komentuje dyrektor generalny Polestar, Thomas Ingenlath

Premiera modelu Polestar 2 odbyła sie przed rokiem. To SUV z segmentu D. Do jego napędu zastosowano dwa silniki elektryczne - po jednym na każdej osi - o łącznej mocy 300 kW (408 KM). Silniki są zasilane przez zestaw akumulatorów o pojemność 78 kWh, które maja zapewnić zasięg do 500 km.

Samochód jest bogato wyposażony zarówno w systemy wspomagania kierowcy, jak zaawansowane systemy multimedialne i cyfrowe, w tym m.in. Android Automotive OS.

Auto w pełnej sprzedaży ma się pojawić w czerwcu 2020. Do tego czasu Polestar chce zorganizować sieć 50 salonów na całym świecie. Jednak nie będą to miejsca sprzedaży samochodów, a punkty konsultacyjne, w których potencjalny nabywca będzie mógł zasięgnąć wszelkich informacji o aucie oraz umówić się na jazdy próbne.

Sprzedaż auta Polestar 2 będzie prowadzona wyłącznie online na stronie producenta. W Niemczech auto ma kosztować 58 800 euro.

Polestar to marka samochodów elektrycznych Volvo Car Group. Pierwszym autem pod tą marką był hybrydowy Polestar 1 z silnikiem o mocy 600 KM, wprowadzony na rynek w 2017 r.

Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie