Niektóre firmy ogłosiły na początku roku jak duży odniosły sukces.
Tymczasem, większość z nich zanotowało tamtego roku spadek sprzedaży.Totalny sukces roku 2001 właśnie otrąbiła jedna z firm motoryzacyjnych
operujących na naszym rynku. A tak naprawdę sprzedała o 1000 aut osobowych
mniej, niż rok wcześniej. Inna firma, ogłosiła aż 26-procentowy wzrost
udziału w rynku. Fakt zapewne ma zostawić w cieniu, że jej sprzedaż spadła
o 13 procent, czyli o 1000 sztuk.
Kowalski nie jest głupi
Robienie ludziom budyniu z mózgów to zajęcie dobrze płatne, jako
że wymaga kwalifikacji, bo Kowalski nie jest głupi. Trzeba zobaczyć, co
robią tu mistrzowie marketingu. Pokazują nowe produkty, pasują je do zapotrzebowania
rynku, i szukają w nim tzw. nisz. Ale z półprawdą, jak z półdziewictwem
- nie trzeba się z nimi pchać na sztandar.
Fałszem serc się nie pokrzepi. Trzeba faktów. A faktem jest, że mamy
marazm na rynku motoryzacyjnym. Faktem jest też to, że tylko kilka
firm zanotowało - tamtego roku - rzeczywisty wzrost sprzedaży samochodów
osobowych. Jakie to firmy i o jak wiele sztuk - przedstawiamy powyżej w
tabeli.
Kto i o ile sztuk więcej sprzedał w 2001 roku, niż w 2000?
1. Toyota | 1 470 |
2. Renault | 1 010 |
3. Mercedes | 880 |
4. Audi | 590 |
5. Chrysler | 320 |
6. Suzuki | 240 |
7. Mitsubishi | 70 |
8. Jeep | 50 |
9. BMW | 20 |
10. Lexus | 5 |
Dane - importerzy. Dla uświadomienia proporcji przypomnijmy za Samarem, że łącznie, tamtego roku kupiono 327 251 nowych samochodów osobowych, czyli o 151 488 mniej, niż rok wcześniej.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?