Kolejnym powodem irytacji kierowców są nieuważni piesi (10,6 proc). Dopiero na kolejnym miejscu są korki, które jako największy powód zdenerwowania wskazuje 10,4 proc. kierowców. Zaskakująco mało, bo jedynie 1,6 proc. badanych, jako najbardziej uciążliwy elementy jazdy na polskich drogach wskazuje stan infrastruktury. - Tak niski współczynnik może być spowodowany poprawą ich jakości na przestrzeni ostatnich lat – komentuje Monika Kasprzyk, dyrektor ds. Kanałów zdalnych w Pionie Kredytów Samochodowych Santander Consumer Banku.
Ile czasu dziennie spędzamy za kółkiem?

Najwięcej kierowców (37,5 proc.) deklaruje, że swoim samochodem przemieszcza się od pół godziny do godziny dziennie. Co trzeci pytany spędza w drodze ponad 2 godziny. Osoby jeżdżące samochodem ponad 5 godz. dziennie to zaledwie 3,4 proc. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że są to w przeważającej części osoby zawodowo prowadzące pojazdy.
Samochodów używamy głównie, aby dotrzeć do pracy (37,2 proc.). Niewiele mniej badanych
w ten sposób może sprawniej załatwić codzienne sprawy (33,6 proc.). Co dziesiąty kierowca deklaruje, że auto jest niezbędnym narzędziem w jego pracy.
Samochód niezbędny do życia?
Dla mieszkańców wsi i małych miast (do 50 tys. mieszkańców) samochód jest absolutną koniecznością - bez niego nie wyobrażają sobie życia codziennego (wieś: 44,7 proc., małe miasto: 40 proc.). Wśród kierowców z dużych miast (250 – 500 000 mieszkańców) i metropolii (powyżej 500 000 mieszkańców), glównym argumentem za posiadaniem auta jest konieczność dojazdu do pracy (duże miasto: 70,4 proc., metropolia: 40,2 proc.).
– Wyniki badania wskazują jednoznacznie, że samochód jest dla ogromnej części niezbędny do życia. W dużej mierze używany jest codziennie, w czasie zwykle przekraczającym pół godziny – komentuje Monika Kasprzyk, dyrektor ds. Kanałów zdalnych w Pionie Kredytów Samochodowych Santander Consumer Banku. – Dlatego też Polacy coraz częściej wybierają samochody droższe, bardziej komfortowe, o podwyższonych parametrach bezpieczeństwa, a także tańsze w eksploatacji. Stąd też aktywne poszukiwania form finansowania wybranych samochodów. – dodaje.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku na potrzeby raportu “Polaków portfel własny: w drodze”. W ankiecie zrealizowanej metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonej przez instytut IBRIS w kwietniu 2019 r., wzięli udział aktywni kierowcy z całej Polski.
Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Straż Graniczna reaguje na publikację "Gazety Wyborczej". "Niebezpieczna narracja"
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!
- Oświadczenie Orlenu ws. rzekomego braku paliwa. Koncern odpowiada na ataki
- Unia szykuje się do wielkiej reformy. „Najgorszy możliwy dla Polski scenariusz”