Podwójna kontrola gazowa

Marek Loos - Głos Wielkopolski
Informujemy o niespodziankach, jakie mogą spotkać właścicieli samochodów, w których zamontowali zasilanie gazowe, korzystając z niższych cen, oferowanych przez niektóre zakłady instalujące napęd gazowy.

Według nowych norm tak zwanego ukompletowania tych instalacji, powinni oni uzupełnić brakujące elementy.W lutym 2002 roku ukazał się dziennik ustaw numer 32 "W sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia", który zawiera załącznik numer 9, określający szczegółowe, dodatkowe warunki dla pojazdu przystosowanego do zasilania gazem.
Pierwszego kwietnia 2002 roku został opublikowany załącznik do tego dziennika ustaw, zawierający szczegółową tabelę ukompletowania instalacji gazowej w samochodach. Problem w tym, że większość pojazdów, w których montowano instalację po pierwszym kwietnia 2002 roku, nie posiada pełnego, minimalnego ukompletowania, zgodnego z tą tabelą.
- Brało się to najczęściej z propozycji składanych klientom punktów montujących instalację. Polegały one na tym, że pozostawiano klientom wybór: pełne ukompletowanie z gwarancją za na przykład 2100 złotych lub niepełne (ale sprawnie działające), bez gwarancji za jedyne 1600 złotych - przytacza Marcin Buczyński, wiceprezes Polskiego Związku Motorowego w Poznaniu. - Większość przeciętnych Kowalskich godziło się i godzi na niższe ukompletowanie.
Teraz trzeba uzupełnić braki, ponieważ diagnosta, dokonujący wpisu do dowodu rejestracyjnego (na jego mocy samochód może poruszać się po drogach) nie dopuści do ruchu pojazdu bez właściwego ukompletowania, wymaganego nowymi przepisami.
- W związku z tym, że ostatnio diagności wykrywają wiele nieprawidłowości podczas badań technicznych pojazdów z napędem gazowym, Rada Patronacka Instytutu Transportu Samochodowego, Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów i Stowarzyszenie Szefów Wydziałów Komunikacji wystąpiło do Ministerstwa Infrastruktury, by badania techniczne instalacji zasilania gazem po ich montażu ponownie były przeprowadzane przed wykonaniem wpisu do dowodu rejestracyjnego ostatecznie zezwalającego na korzystanie z tej instalacji.
Od pierwszego kwietnia 2002 roku jednym z najważniejszych elementów tej instalacji musi być tak zwana elektroniczna jednostka sterująca.

Różowy Most Tolerancji w Głogowie. Jaka jest jego historia?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie