Pod redakcją Janusza Sara

Redakcja
Jak eksploatować akumulator, by pracował przez wiele sezonów i jakich uniknąć błędów w obsłudze? Na te pytania odpowiada nasz ekspert Janusz Sar. Oto wiedza w pigułce.

Pod redakcją Janusza Sara

 

Czytelnikom odpowiem na wszelkie pytania. Proszę dzwonić do stacji obsługi akumulatorów i systemu klimatyzacji w Warszawie, tel. (022) 831 27 36. Sar Centrum, ul. Dzika 2.

Marka godna zaufania - Banner

 

Jedną z lepiej znanych na rynku polskim marek akumulatorów jest Banner. Wszystkie wyroby tej firmy są produkowane w Linz (Austria).

Dostawca fabryczny na pierwszy montaż do wielu producentów samochodów oraz na rynek wtórny części zamiennych. Firma dostarcza 300 tysięcy akumulatorów rozruchowych do Volkswagena i Audi, między innymi do nowych modeli. Banner wyposaża w baterie rozruchowe także

Pod redakcją Janusza Sara

samochody marek: Daimler-Chrysler, Smart, Jepp, MAN, Steyr Trucks, Neoplan, PT Cruiser.

Banner stale wprowadza nowe technologie. Obecnie trwają zaawansowane prace nad programem AGM, który umożliwi produkcje baterii rekombinacyjnej o przedłużonej żywotności. W ramach tej technologii do produkcji seperatora wykorzystuje się włókno szklane. Jej zaleta jest łatwość konserwacji baterii oraz ochrona przed wylaniem. Obecnie są prowadzone próby praktyczne nowych akumulatorów.

Nowoczesna technika ładowania, indywidualnie przystosowane systemy zarządzania akumulatorami oraz komputerowe programy obliczeniowe zapotrzebowania energii dla taboru pojazdów stawiają firmę wśród najlepiej przygotowanych do walki o nowe rynki zbytu.

ramka:

Z systemem Accusafe
Uni Bull Bannera jest akumulatorem uniwersalnym, zastępującym kilkadziesiąt typów akumulatorów tradycyjnych. Można stosować go w samochodach prawie wszystkich marek. Akumulator ma cztery bolce, co umożliwia podłączenie go do samochodów o nietypowym umiejscowieniu kabli.

 

Można go także ustawiać na podstawie w zależności od potrzeb. Wszystkie bolce są chronione osłonami z tworzywa sztucznego. Przydają się one najbardziej wówczas kiedy bateria nie jest eksploatowana. Osłony przy przenoszeniu akumulatora Uni Bull spełniają funkcję praktycznych uchwytów. Obudowa akumulatora posiada specjalną, dodatkowa stopkę do mocowania w niektórych samochodach.

Największym atutem tej baterii jest system Accusafe z opatentowaną ochrona przed wylaniem. Akumulator nie wymaga obsługi.

 

Podładuj wiedzę

 

Obecnie akumulatory produkowane są w trzech różnych technologiach: wapniowej (Ca+/Ca-), hybrydowej (antymon + Ca-), antymonowej.

Pod redakcją Janusza Sara

 

Coraz więcej producentów akumulatorów wybiera technologię wapniową. Jej zaletami są: niewielkie zużycie wody i małe wyładowanie samoistne. Akumulatory wapniowe można długo przechowywać, co ma znaczenie dla producentów samochodów.

 

Dla kierowców, którzy po zakupie auta regularnie nim jeżdżą technologia wapniowa ma niewiele zalet. Polecam ją do stosowania w samochodach mało eksploatowanych. Wadą jest niewielka odporność na liczbę cykli. W pojazdach z wieloma odbiornikami prądu wpływa to na skrócenie okresu eksploatacji. Reklamowany dodatek srebra nie ma dla kierowcy żadnego znaczenia. Srebro jest dodawane niekiedy jako stop do ołowiu i powoduje zmniejszenie korozji na płycie dodatniej.

Akumulatory hybrydowe zużywają więcej wody niż akumulatory wapniowe i dlatego wyposaża się je w korki umożliwiające dolanie wody. Dzięki szczególnej czystości materiału można jednak utrzymywać zużycie wody na poziomie zbliżonym do akumulatorów wapniowych. Największą zaletą tej technologii jest przystosowanie baterii do dużej liczby cykli. Jest to rodzaj akumulatora zalecany do standardowych warunków eksploatacyjnych.

Akumulatory antymonowe z przeznaczeniem do rozruchu są rzadko konstruowane. Jeżeli jednak potrzebna jest szczególnie duża odporność na liczbę cykli, a nie wymaga się dużego prądu rozruchu ze stanu zimnego, taki akumulator można zamontować. Wadą tej technologii jest obowiązek dolewania wody do elektrolitu akumulatora.

Serwis klimatyzacji od ręki

W Sar Centrum można teraz także dokonać przeglądu systemu klimatyzacji oraz w razie potrzeby wymienić czynnik chłodzący. Na zdjęciu odsysanie starego czynnika chłodzącego i próba  próżniowa w celu sprawdzenia szczelności układu i jego napełnianie.
fot_3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie