Po akumulatory tylko do Sara

Redakcja
Kierowcy warszawscy znają dobrze obecny adres firmy, mieszczącej się w nowoczesnym budynku przy ul. Dzikiej.

Kierowcy warszawscy znają dobrze obecny adres firmy, starsi pamiętają być może kilka innych adresów firmy Sara. Dziś jego firma mieści się w nowoczesnym budynku przy ul. Dzikiej. Janusz Sar ma jednak przewagę nad wieloma innymi ludźmi biznesu w stolicy - tradycję sięgającą czasów gruzów Warszawy.

Po akumulatory tylko do Sara

 

W "SuperWarsztacie" Janusz Sar będzie pełnił funkcję dyżurnego eksperta. Można zwracać się do niego ze wszystkimi problemami dotyczącymi eksploatacji akumulatorów. Zaczynamy od porad - jak eksploatować akumulator, by pracował przez wiele sezonów i jakich uniknąć błędów w obsłudze?

 

Zalecane czynności.

- Co jakiś czas należy obowiązkowo sprawdzić sprawność instalacji elektrycznej samochodu, a więc stan ładowania na zaciskach akumulatora i alternatora. Obie wartości muszą być identyczne!

- Wszystkie styki i klemy należy oczyścić oraz dobrze dokręcić nakrętki.

- Sprawdzić, czy akumulator jest dobrze zamocowany do nadwozia za pomocą blokady. Konsekwencją braku mocowania mogą być pęknięcia płytek powstałe na skutek wstrząsów i... utrata gwarancji.

- Sprawdzić pobór prądu przez poszczególne odbiorniki: auto alarm, rozrusznik, świece żarowe w dieslach itd.

- Określić, ile prądu pobiera rozrusznik w momencie szczytowym, czyli podczas uruchamiania silnika. Jeżeli pobór prądu przekracza normę, na przykład zamiast

450 A pobiera 600 A akumulator szybko ulegnie zużyciu.

- Jeżeli auto nie jest systematycznie eksploatowane, szczególnie zimą, to akumulator należy doładowywać profilaktycznie co 6 do 8 tygodni.

- Poziom elektrolitu można uzupełniać tylko wodą destylowaną.

- Wszelkie czynności poza najprostszymi, takimi jak na przykład: czyszczenie klem, uzupełnianie

Po akumulatory tylko do Sara

elektrolitu wodą destylowaną, należy wykonywać tylko w specjalistycznym zakładzie obsługi akumulatorów.

 

Kierowcy nie wolno!

- Eksploatować akumulatora, jeżeli jego styki i styki alternatora są zanieczyszczone lub obluzowane.

- Uzupełniać akumulatora elektrolitem. Elektrolit się "nie psuje". To woda paruje, którą uzupełniamy tylko wodą

destylowaną.

- Przy "pożyczaniu" prądu z akumulatora innego pojazdu łączyć "plusa" z "plusem" i "minusa" z "minusem" akumulatorów. Prawidłowy układ połączeń: 1) końcówka plusowa akumulatora z końcówką plusową akumulatora, z którego pobieramy prąd. 2) końcówka minusowa akumulatora, z którego pożyczamy prąd z "masą" nadwozia.

- Przechowywać akumulatora "suchego" w pomieszczeniu wilgotnym, gdyż grozi to utlenianiem się płyt.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie