Plany Volkswagena

Ryszard Polit
Fot. VW: W przyszłym roku koncern Volkswagen wprowadzi na światowe rynki kilka nowych modeli. Na zdjęciu nowy VW Jetta przygotowany na rynek amerykański.
Fot. VW: W przyszłym roku koncern Volkswagen wprowadzi na światowe rynki kilka nowych modeli. Na zdjęciu nowy VW Jetta przygotowany na rynek amerykański.

Volkswagen chce umocnić swoją pozycję na rynkach świata i przystępuje do ofensywy. Jak się dowiedzieliśmy, w ciągu najbliższych kilku lat zostanie wprowadzonych do sprzedaży kilkanaście nowych lub gruntownie zmodernizowanych modeli Volkswagena.

 

Fot. VW: W przyszłym roku koncern Volkswagen wprowadzi na światowe rynki kilka nowych modeli. Na zdjęciu nowy VW Jetta przygotowany na rynek ameryka
Fot. VW: W przyszłym roku koncern Volkswagen wprowadzi na światowe rynki kilka nowych modeli. Na zdjęciu nowy VW Jetta przygotowany na rynek amerykański.

W I kwartale przyszłego roku dostępny będzie pojazd o roboczej nazwie Golf Plus, o podwyższonym nadwoziu, ale wykorzystującym podzespoły tego kompaktowego auta.

Nowe Lupo zostanie zaprezentowane w II kwartale 2005 r. i być może będzie nazywało się Fox. Rozważana jest możliwość wprowadzenia tego modelu na rynek polski. W tym samym czasie zostanie poddany face liftingowi model Polo.

Najbardziej oczekiwany, nowy Passat, zostanie przedstawiony w III kwartale przyszłego roku również z nadwoziem kombi. Planuje się też wprowadzenie do sprzedaży Audi A6 w wersji kombi.

W przyszłym roku można się spodziewać sportowego Golfa R 32 oraz restylizacji modelu New Beetle.

Fot. VW
Fot. VW

Na razie producent ujawnił zdjęcie modelu Jetta, który oficjalnie zostanie zaprezentowany już w styczniu 2005 r. Na razie pojazd trafi na rynek amerykański, gdyż tam sprzedaje się bardzo dobrze - najlepiej ze wszystkich modeli Volkswagena.

 

Według nieoficjalnych informacji koncern zamierza też ograniczyć ilość produkowanych silników, a starsze jednostki napędowe zastąpić nowymi. Np. silnik wysokoprężny 1,9 TDI oferowany z mocą 100 KM lub 130 KM ma tę samą pojemność skokową lecz różni się materiałem, z którego wykonano tłoki, korbowody i inne części układu korbowo-tłokowego. Komplikuje to nieco proces produkcji. Różnice w materiałach wynikają z troski producenta o zachowanie odpowiedniej trwałości jednostek napędowych, gdyż zwiększenie mocy ma pewne techniczne następstwa, o których zresztą zapominają niektóre firmy tuningowe. Wydaje się, że Volkswagen w swoich luksusowych modelach będzie stosował diesle z wtryskiem common rail drugiej generacji, a nie pompowtryskiwacze, które stały się wizytówką firmy. Silniki zasilane pompowtyskiwaczami są głośniejsze.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie