Plany Volkswagena

Ryszard Polit
Fot. VW: W przyszłym roku koncern Volkswagen wprowadzi na światowe rynki kilka nowych modeli. Na zdjęciu nowy VW Jetta przygotowany na rynek amerykański.
Fot. VW: W przyszłym roku koncern Volkswagen wprowadzi na światowe rynki kilka nowych modeli. Na zdjęciu nowy VW Jetta przygotowany na rynek amerykański.

Volkswagen chce umocnić swoją pozycję na rynkach świata i przystępuje do ofensywy. Jak się dowiedzieliśmy, w ciągu najbliższych kilku lat zostanie wprowadzonych do sprzedaży kilkanaście nowych lub gruntownie zmodernizowanych modeli Volkswagena.

 

Fot. VW: W przyszłym roku koncern Volkswagen wprowadzi na światowe rynki kilka nowych modeli. Na zdjęciu nowy VW Jetta przygotowany na rynek ameryka
Fot. VW: W przyszłym roku koncern Volkswagen wprowadzi na światowe rynki kilka nowych modeli. Na zdjęciu nowy VW Jetta przygotowany na rynek amerykański.

W I kwartale przyszłego roku dostępny będzie pojazd o roboczej nazwie Golf Plus, o podwyższonym nadwoziu, ale wykorzystującym podzespoły tego kompaktowego auta.

Nowe Lupo zostanie zaprezentowane w II kwartale 2005 r. i być może będzie nazywało się Fox. Rozważana jest możliwość wprowadzenia tego modelu na rynek polski. W tym samym czasie zostanie poddany face liftingowi model Polo.

Najbardziej oczekiwany, nowy Passat, zostanie przedstawiony w III kwartale przyszłego roku również z nadwoziem kombi. Planuje się też wprowadzenie do sprzedaży Audi A6 w wersji kombi.

W przyszłym roku można się spodziewać sportowego Golfa R 32 oraz restylizacji modelu New Beetle.

Fot. VW
Fot. VW

Na razie producent ujawnił zdjęcie modelu Jetta, który oficjalnie zostanie zaprezentowany już w styczniu 2005 r. Na razie pojazd trafi na rynek amerykański, gdyż tam sprzedaje się bardzo dobrze - najlepiej ze wszystkich modeli Volkswagena.

 

Według nieoficjalnych informacji koncern zamierza też ograniczyć ilość produkowanych silników, a starsze jednostki napędowe zastąpić nowymi. Np. silnik wysokoprężny 1,9 TDI oferowany z mocą 100 KM lub 130 KM ma tę samą pojemność skokową lecz różni się materiałem, z którego wykonano tłoki, korbowody i inne części układu korbowo-tłokowego. Komplikuje to nieco proces produkcji. Różnice w materiałach wynikają z troski producenta o zachowanie odpowiedniej trwałości jednostek napędowych, gdyż zwiększenie mocy ma pewne techniczne następstwa, o których zresztą zapominają niektóre firmy tuningowe. Wydaje się, że Volkswagen w swoich luksusowych modelach będzie stosował diesle z wtryskiem common rail drugiej generacji, a nie pompowtryskiwacze, które stały się wizytówką firmy. Silniki zasilane pompowtyskiwaczami są głośniejsze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty