Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pininfarina Enjoy

łm
Firma Pininfarina zaprezentowała model Enjoy. Samochód powstał z okazji 75. rocznicy założenia firmy.
fot. Pininfarina
fot. Pininfarina

Inspiracją do jego powstania był concept car o tej samej nazwie, zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie w 2003 roku.
 

Aby zrealizować ten projekt potrzebowaliśmy odpowiedniego partnera.

fot. Pininfarina
fot. Pininfarina

Dlatego zdecydowaliśmy się powierzyć design wnętrza firmie Louis Vuitton. Mamy nadzieję, że te 75 samochodów, symbolizujących każdy rok istnienia Pininfariny, znajdzie prawdziwych entuzjastów, którzy docenią ich sportową duszę, wyjątkowy wygląd i prawdziwą klasę. -powiedział Andrea Pininfarina, prezes Pininfarina Group.

 

Samochód ma czterocylindrowy silnik Toyoty o mocy 190 KM. Dzięki niemu przyspiesza do "setki" w 5,2 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

 

Początek firmy Pininfarina datuje się na rok 1930. Wtedy to Giovanni Batista Farina otworzył własną firmę Carozzeria Pinin Farina i produkował nadwozia na podwoziach Hispano-Suizy i Isotty Fraschini oraz Alfy Romeo. Najsłynniejszym projektem Fariny była Lancia Aprilia z aerodynamicznym nadwoziem. W 1947 r. sensację wzbudziła Cisitalia 202, której nadwozie wywarło duży wpływ na stylistykę powojennych aut. W latach 50. Farina stworzył takie kreacje jak: Lancia Aurelia B 20, Peugeot 403, Alfa Romeo Giulietta Spider, Ferrari 250 GT, Fiat 1200.

 

Pininfarina do dziś projektuje nadwozia dla Ferrari i Peugeota i w małych seriach - jak wymieniony wyżej Enjoy - produkuje niektóre modele.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty