Pikap po amerykańsku

Maciej Pobocha
Fot. DaimlerChrysler
Fot. DaimlerChrysler
Dodge Dakota został poddany restylizacji. Zaprezentowano go w nowej szacie i z nowymi silnikami.
Produkowany w Stanach Zjednoczonych Dodge Dakota przeszedł nie tylko zmiany wyglądu. Otrzymał także nowe zawieszenie i mocniejsze jednostki napędowe. Ma dzięki temu przyciągnąć uwagę klientów zainteresowanych pojazdami użytkowymi w typowo amerykańskim stylu.
Fot. DaimlerChrysler
Fot. DaimlerChrysler

 

Dakota dostępny jest z trzema benzynowymi silnikami. Pierwszy z nich o pojemności 3,7 l z sześcioma cylindrami w układzie V rozwija moc 210 KM. Dwa pozostałe to jednostki napędowe V8 4,7 l, przy czym jedna osiąga moc 230, a druga 250 KM.

 

Zmianom poddano przednie i tylne zawieszenie pojazdu. Celem było zwiększenie możliwej do przenoszenia przez auto masy ładunkowej. Zadbano także o odpowiednie

Fot. DaimlerChrysler
Fot. DaimlerChrysler

dostosowanie czułości układu kierowniczego do nowych wymagań stawianych Dodgowi.

 

Dakotę nabyć można w dwóch wersjach nadwoziowych: Club Cab i Quad Cab. Są one dłuższe od wcześniejszego modelu, przez co stały się największymi w klasie średnich pikapów.
Innowacje stylizacyjne dotyczą nie tylko wyglądu nadwozia. Auto otrzymało inne od poprzednika fotele, przy czym te, przeznaczone dla pasażerów podróżujących z tyłu są instalowane oddzielnie. Zastąpiono nimi dotychczas stosowaną wspólną kanapę. Nowe są materiały służące do wykończenia wnętrza.

Dodge Dakota powstaje w fabryce Warren Truck Assembly Plant w miejscowości Warren położonej w stanie Michigan.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty