Po trzydniowej próbie shakedown, przeprowadzonej na odcinku 550 km, wykonano serię kompleksowych testów i20 WRC w

różnych konfiguracjach oraz zebrano dane, które zostaną przeanalizowane przez inżynierów w centrali Hyundai Motorsport. Ocenie poddano wszystkie kluczowe parametry samochodu, ze szczególnym uwzględnieniem tych, dotyczących zastosowanego w i20 WRC 1,6-litrowego silnika Turbo.
„Samochód opuścił warsztat i muszę przyznać, że to emocjonujące widzieć po raz pierwszy, jak sprawdza się w warunkach rzeczywistych” - powiedział Michel Nandan, szef zespołu. „Do końca 2013 r. mamy przygotowany harmonogram intensywnych testów. Będziemy wykonywać próby w rozmaitych miejscach Europy, aby przetestować samochód i20 WRC w

zróżnicowanych warunkach - zbliżonych do tych, z jakimi możemy mieć do czynienia w Rajdowych Mistrzostwach Świata w przyszłym roku.”
Podczas shakedown oraz testów dodatkowych zespół Hyundaia nie odnotował żadnych istotnych problemów.
„Przebieg pierwszych testów oceniam pozytywnie.” – dodał Nandan. „Dysponujemy teraz ogromną liczbą informacji, które pomogą w przygotowaniach do startu w Monte Carlo” – dodał.
Model Hyundai i20 WRC został zaprojektowany w centrum badawczo-rozwojowym Namyang w Korei Południowej. Przygotowania auta do udziału w rajdach zostały w pełni powierzone centrali Hyundai Motorsport w Alzenau.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?