Pierwsze jazdy testowe nowym Chevroletem Aveo

(red) źródło: Mototarget
Najnowsze Aveo wchodzi do sprzedaży latem tego roku. Samochód dostępny będzie w dwóch wersjach nadwozia - jako pięciodrzwiowy hatchback oraz sedan.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget


Stabilna jazda

Przednie zawieszenie z kolumną McPhersona, sprężynami śrubowymi i drążkiem stabilizacyjnym oraz wielowahaczowe zawieszenie tylne z belką skrętną zapewniają płynną i stabilną jazdę. Ponadprzeciętną reakcję samochodu na polecenia kierowcy wspomaga elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) oraz montowany w kolumnie kierownicy elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPS), dostępny w modelach wyposażonych w silniki: benzynowy o pojemności 1.2 litra lub diesel o pojemności 1.3 litra z turbodoładowaniem. Ten zaawansowany system wspomagania obejmuje kompensator zużycia, gwarantujący ciągłą precyzję układu kierowniczego pomimo starzenia się samochodu.

**CZYTAJ TAKŻE

Nowe Aveo z RosjiChevrolet Corvette ZR1 pobił rekord na Nurburgring [FILM]

**

Zwarta konstrukcja integralnej ramy nadwozia Aveo również stanowi kluczowy element zwiększający bezpieczeństwo pojazdu. W razie wypadku dach samochodu jest w stanie utrzymać masę 4,2 razy przekraczającą wagę samochodu. Zestaw precyzyjnie ustawionych czujników podłączony jest do sześciu poduszek powietrznych, które w Europie wchodzą w skład standardowego wyposażenia, obok czterokanałowego systemu zapobiegającego blokowaniu kół (ABS) z asystentem hamowania. W dodatku kierowca może uruchomić tempomat z funkcją ograniczenia prędkości. Po osiągnięciu ustawionej, maksymalnej prędkości, system uruchamia sygnał dźwiękowy.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Aveo zapewnia również cichą i komfortową jazdę. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych środków wygłuszających w niektórych przypadkach udało się uzyskać od 10 do 40 procent lepsze wytłumienie hałasu, niż było to możliwe przy poprzednio wykorzystanych materiałach i technikach.

Dwie wersje nadwozia

Stylizacja nadwozia nowego Aveo wniesie do segmentu świeżość i sportowy charakter. Przód Aveo charakteryzuje logo Chevroleta umieszczone na samym środku dużego, podwójnego grilla.

Kluczowym charakterystycznym elementem wyróżniającym nowe Aveo są wyeksponowane przednie reflektory, inspirowane oświetleniem motocyklowym. Nie posiadają one klosza, ale są umieszczone w podwójnej tubie z wykończonymi na wysoki połysk czarnymi obwódkami i chromowanymi obejmami. Wyraziste nadkola, 114-milimetrowy odstęp pomiędzy słupkami dachowymi i krótkie zwisy podkreślają solidną i zdecydowaną sylwetkę hatchbacka.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Podobnie jak w Chevrolecie Spark, w wersji hatchback klamki tylnych drzwi znajdują się w ich górnej części, nadając samochodowi wygląd podobny do coupe. Tylne lampy hatchbacka nie posiadają klosza i harmonizują z wyglądem przedniej części samochodu. Dla odmiany tylne lampy sedana osłonięte są dwuczęściowym kloszem, co bardziej opływowemu sedanowi dodaje jeszcze odrobinę elegancji. Sedan jest o 360 mm dłuższy od hatchbacka, który ma 4039 mm długości.

Wszystkie obręcze kół wykonane według wzoru Chevroleta z pięcioma ramionami, dostępne są w następujących rozmiarach: 15-calowe felgi stalowe oraz 15, 16 i 17-calowe felgi aluminiowe.

Sportowe i eleganckie wnętrze

Wysoka dbałość o detale tworzące wystrój kabiny Aveo przekłada się na bardziej eleganckie wykończenie, które normalnie spotyka się w samochodach z wyższych segmentów. Wersje hatchback i sedan nie różnią się pod względem układu i stylizacji wnętrza w ramach tego samego wariantu wykończenia.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Charakterystyczny podwójny kokpit Aveo zainspirowany jest modelem Chevrolet Corvette - jednym z najbardziej legendarnych samochodów sportowych na świecie. Obejmuje on kolejny wyróżniający się element designu - panel przyrządów, który biegnie w kierunku drzwi kierowcy i pasażera. Po lewej i prawej stronie deski rozdzielczej umieszczone są wyloty klimatyzacji HVAC w kształcie rurek.

Zestaw wskaźników wykonany został z wykorzystaniem motywu inspirowanego motocyklami, widocznego także w nadwoziu. Zestaw ten obejmuje okrągły prędkościomierz oraz cyfrowy wskaźnik LCD. Jasnoniebieskie podświetlenie nadaje kabinie bardziej elegancki i nowoczesny wygląd.

Elegancko zaprojektowane schowki są kolejnym dowodem szczególnej uwagi zwróconej na detale. Oprócz dwóch schowków na rękawiczki, w tym jednego ze zintegrowanym portem USB. Rozmaite przegródki i kieszenie drzwi oraz trzy uchwyty na kubki zapewniają mnóstwo przestrzeni do przechowywania rzeczy o różnych rozmiarach. Wszystkie urządzenia elektroniczne podłączone w górnym schowku na rękawiczki można obsługiwać za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy lub przy użyciu panelu radia.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Pojemność bagażnika w wersji sedan wynosi 502 litry, co stawia ten samochód wśród najlepszych w tej klasie. Pojemność tylnej części hatchbacka po złożeniu tylnych siedzeń wynosi 653 litry - więcej niż potrzeba na weekendowy wypad lub wyjazd do hipermarketu.

Wydajne i oszczędne jednostki napędowe

Głównymi kryteriami, którymi kierowali się projektanci linii silników Aveo było oszczędne zużycia paliwa i przyjemność prowadzenia przy niskim poziomie emisji spalin. Benzynowy silnik o pojemności 1.6 l (115 KM) zapewnia dobre przyspieszenie i zrywność już przy niskiej prędkości.

Gama silników benzynowych obejmuje również dwie wersje silnika o pojemności 1.2 litra i mocy 70 lub 86 KM, jednostkę o pojemności 1.4 litra (100 KM) oraz 1.6 litra (115 KM). Od jesieni tego roku nowe Aveo będzie również dostępne z silnikiem diesla o pojemności 1.3 litra z turbodoładowaniem - pierwszym w miejskim samochodzie Chevroleta w Europie - wyposażonym w układ wtrysku paliwa common-rail, technologię start/stop oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Czterocylindrowe benzynowe silniki o pojemności 1.2, 1.4 i 1.6 litra wyposażone są w dwa wałki rozrządu w głowicy oraz system zmiennych faz rozrządu. Bloki cylindrów bazują na ramie z cienkościennego żeliwa. Silniki o pojemności 1,2 i 1,4 litra posiadają żeliwną podstawę, która zapewnia większą sztywność konstrukcji, czego efektem jest cichsza i bardziej równa praca silnika. Silnik 1.6 l ma zębaty pasek rozrządu, który podlega wymianie co 10 lat lub 160 000 kilometrów.

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,1 litra/100 km dla 86-konnej wersji silnika o pojemności 1.2 litra oraz 6,6 litra/100 km w przypadku silnika o pojemności 1.6 litra, współpracującego z manualną skrzynią biegów. Poziom emisji CO2 dla silnika Ecotec o pojemności 1.2 litra wynosi 119 g/km.

Aveo będzie pierwszym miejskim samochodem Chevroleta, który wyposażony zostanie w sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Jej główną zaletą jest umieszczenie przełożeń biegów w osi wału korbowego silnika. Korzyści wynikające z tej modyfikacji to m.in. krótszy silnik, niższa linia maski i bardziej przestronne wnętrze.


Fot. Mototarget
Fot. Mototarget


CZYTAJ TAKŻE

Chevrolet Camaro w polskich salonach

Ruszyła produkcja nowego Aveo

Ceny

Nowy model już trafia do salonów dilerskich w Polsce i można składać na niego zamówienia. Najtańsze Aveo hatchback LS z silnikiem 1.2 l (70 KM) to wydatek 36 490 zł. Za wersję Aveo sedan LS z silnikiem 1.2 l (70 KM) przyjdzie natomiast zapłacić 37 990 zł. Należy przy tym zaznaczyć, że obie wersje są wyposażone standardowo w 6 poduszek powietrznych, ESC, TCS, BAS, ABS, zdalnie sterowany centralny zamek, elektryczne szyby z przodu, radio CD/MP3, 4 głośniki, tempomat z czujnikiem prędkości, regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach. Klimatyzacja manualna wymaga dopłaty 2 000 zł.

Nowe Aveo to bardzo dobrze wyposażony samochód w konkurencyjnej cenie w porównaniu do innych aut w segmencie na polskim rynku. Dla porównania, Fiat Grande Punto Estiva z 69-konnym silnikiem 1.2 l to wydatek 43 490 zł. Za klimatyzację manualną włoski producent życzy sobie z kolei 3 800 zł. Skoda Fabia ze słabszym silnikiem 1.2 l o mocy 60 KM kosztuje 38 950 zł. W tym przypadku trzeba jednak doliczyć 3 800 zł za dodatkowe poduszki powietrzne (w pakiecie z ESP). Klimatyzacja to koszt 2 100 zł.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty