
W zależności od wyposażenia, pojazd ważył aż do 2700 kilogramów i był w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 140 km/h. Cena podstawowa modelu zaczynała się od 190 tys. koron i kilkakrotnie przewyższała ceny aut, które były w tamtym czasie produkowane.
Produkcja samochodu w latach dwudziestych XX wieku znacznie odbiegała od współczesnej produkcji seryjnej. Wszystkie Skody Hispano Suiza 25 (100 KM) były konstruowane zgodnie z życzeniem klienta.
Z ciekawostek: 10 maja 1926 auto zostało dostarczone ówczesnemu prezydentowi Czechosłowacji, Tomasowi Garrigue Masarykowi.
Kancelaria prezydenta za pierwszy model zapłaciła 280 tys. koron. Dla porównania, mała Skoda 422 kosztowała wówczas 38 tys. koron, a duża Skoda 860 - około 120 tys. koron. Wśród nabywców tego modelu znalazł się także premier Czechosłowacji Antonin Svehla.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?