Pierwsza jazda: VW Polo V po liftingu - jeszcze bliżej Golfa (WIDEO)

Karol Biela
Pierwsza jazda: VW Polo V po liftingu - jeszcze bliżej Golfa (WIDEO)
Pierwsza jazda: VW Polo V po liftingu - jeszcze bliżej Golfa (WIDEO)
Volkswagen Polo V generacji przeszedł ostatnio modernizację. Najważniejszych zmian nie widać gołym okiem, chociaż nadwozie coraz bardziej przypomina starszego brata.
Pierwsza jazda: VW Polo V po liftingu - jeszcze bliżej Golfa (WIDEO)
Pierwsza jazda: VW Polo V po liftingu - jeszcze bliżej Golfa (WIDEO)

Polo to – poza Passatem i Golfem – bardzo ważny model w gamie Volkswagena. Od 1975 roku, czyli od prezentacji pierwszego auta z tej serii, niemiecki koncern sprzedał prawie 14 milionów „Polówek".

Dostępny na rynku od 2009 roku VW Polo V generacji doczekał się właśnie liftingu. W tym przypadku kuracja odmładzająca nie skończyła się na dodaniu nowych lakierów i wzorów tapicerek, a tak dzieje się nierzadko w przypadku innych modeli samochodów.

Coraz bliżej starszego brata

Pierwsze egzemplarze zmodernizowanego VW Polo pojawią się w autoryzowanych salonach pod koniec kwietnia.

Zmiany nie są rewolucyjne, ale stylistycznie Polo upodobniło się do aktualnie obowiązującego designu marki, który zadebiutował już w Golfie, czy Scirocco. Dzięki temu miejskie auto wygląda też doroślej.

Z przodu zauważyć można nowe reflektory i zderzak, a chromowana listwa ozdobna łączy reflektory przeciwmgielne.

Co ciekawe od jesieni niemiecki producent wprowadzi podwójne reflektory LED, co będzie nowością w tej serii, jak i w całym segmencie B. Reflektory LED dostępne będą w pakiecie Comfortline, Highline oraz w sportowej odmianie GTI.

Z tyłu zmianie uległ zderzak z dłuższym wycięciem na tablicę rejestracyjną. Również tylne światła odblaskowe przeniesiono na zderzak, co ma akcentować szerokość samochodu. Nową formę otrzymały również tylne lampy.

Facelifting objął również wnętrze VW Polo. W środku pojawiła się trójramienna kierownica znana z Golfa. Nowy jest również zestaw zegarów w głębokich tubach.

Kliknij w zdjęcie, aby przejść do galerii VW Polo V generacji po faceliftingu

Pierwsza jazda: VW Polo V po liftingu - jeszcze bliżej Golfa (WIDEO)
Pierwsza jazda: VW Polo V po liftingu - jeszcze bliżej Golfa (WIDEO)

Styliści przeprojektowali także sterowanie klimatyzacji, a miłośników multimediów ucieszy informacja, że najnowsze wcielenie VW Polo, jako pierwszy Volkswagen, otrzymało drugą generację modułowych systemów radiowych i nawigacyjnych (MIB). Do wyboru są cztery urządzenia z ekranem dotykowym z wyświetlaczem o przekątnej 5 lub 6,5 cala.

Nowe silniki TSI oraz TDI

Przy okazji faceliftingu odnowiono całą paletę jednostek napędowych. W momencie wprowadzenia na rynek najnowszego VW Polo gama silników składać się ma z czterech benzyniaków oraz trzech jednostek wysokoprężnych. Wszystkie z nich mają spalać mniej paliwa, a przy tym będą mniej szkodliwe dla środowiska.

Podstawowym źródłem napędu będzie wolnossący 3-cylindrowy motor 1.0 MPI, o dwóch wariantach mocy: 60 oraz 75 KM. Natomiast turbodoładowany 4-cylindrowy 1.2 TSI oferowany ma być w wersji 90 i 110 KM.

Wcześniej gama silników Diesla składała się z jednostek 1.2 TDI i 1.6 TDI. Obecnie paleta turbodiesli ogranicza się do 3-cylindrowej konstrukcji 1.4 TDI dostępnego w trzech wariantach mocy: 75, 90 oraz 105 KM.

Aktualnie wszystkie silniki spełniają normę EU 6, a w przypadku silnika 1.4 TDI/90 KM z przekładnią DSG udało się ograniczyć spalanie aż o 21 procent (średnio 3,4 zamiast 4,3 litra na „setkę").

Elektrohydrauliczne wspomaganie, nowe systemy bezpieczeństwa

Odświeżone Polo posiada nowe elektrohydrauliczne wspomaganie wbudowane bezpośrednio w kolumnę kierowniczą.Podczas prezentacji jeździliśmy autem z najmocniejszym silnikiem benzynowym. Samochód z tą jednostką sprawnie przyspiesza a dzięki dobrym właściwościom jezdnym można bezpiecznie i zarazem szybko wchodzić w ostrzejsze zakręty.

Kliknij w zdjęcie, aby przejść do galerii VW Polo V generacji po faceliftingu

Pierwsza jazda: VW Polo V po liftingu - jeszcze bliżej Golfa (WIDEO)
Pierwsza jazda: VW Polo V po liftingu - jeszcze bliżej Golfa (WIDEO)

Oprócz wielu udogodnień, jak system rozpoznający zmęczenie kierowcy (standard w najbogatszej wersji Highline), czy opcjonalnego układu obserwacji otoczenia Front Assist, fabrycznie w nowym VW Polo montowany będzie hamulec multikolizyjny.

Jak działa? W razie wypadku automatycznie przyhamuje samochód, aby uniknąć lub ograniczyć skutki kolejnych zderzeń (w przypadku np. wypchnięcia pojazdu na przeciwny pas ruchu).

Cennik i konkurencja

Potencjalnych klientów ucieszy z pewnością wiadomość, że pomimo bogatszego wyposażenia i nowych rozwiązań technicznych, cena bazowego modelu nie ulegnie zmianie. 

Nowy VW Polo Trendline z trzydrzwiowym nadwoziem i bazowym silnikiem 1.0 60 KM kosztuje 47 290 zł. Samochód z tym pakietem będzie posiadał na wyposażeniu m.in. układ stabilizacji toru jazdy ESC, światła do jazdy dziennej, 14-calowe stalowe obręcze kół, dzieloną tylną kanapę, elektromechaniczny układ kierowniczy, czy centralny zamek z pilotem oraz wskaźnik ciśnienia w oponach.

Dopłata do wersji 5-drzwiowej wynosi 1 130 zł, a aktualnie dzięki ofercie specjalnej można zakupić za 24 90 pakiet Cool&Sound obejmujący klimatyzację manualną, 5-calowy monochromatyczny ekran dotykowy, z radiem i 4 głośnikami, wejściem na karty SD oraz gniazdem AUX-IN.

Porównując ceny miejskiego Polo widać gołym okiem, że Volkswagen bardzo ceni sobie ten model. Hyundai i20 Classic z 85-konnym silnikiem 1.2 i 3-drzwiowym nadwoziem wyceniono na 41 600 (po upuście 39 100 zł).

Również hiszpański odpowiednik VW Polo jest wyraźnie tańszy. Seat Ibiza SC Entry 1.2/60 KM kosztuje od 40 800 zł.

VW Polo 1.2 TSI Highline - dane techniczne:

Nadwozie: hatchback, 5-drzwiowy
Silnik: benzynowy, turbodoładowany, 4 cyl., 16V, pojemność 1 197 ccm
Moc i moment obrotowy: 110 KM przy 5000 obr/min; 175 Nm przy 1500-4000 obr./min.
Skrzynia biegów i napęd: manualna, 6-biegowa; napęd na przednią oś
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 9,3 sek.
Prędkość maksymalna: 196 km/h
Spalanie (miasto/trasa/średnie): 6,2/4,2/4,9 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./roz. osi): 3972/1453/1682/2470 mm
Pojemność bagażnika: 280 l (952 l)
Cena katalogowa: 64 820 zł 

Karol Biela

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie