Jak tłumaczą przedstawiciele firmy zarówno wersje Monte Carlo, jak i Laurin&Klement są odpowiedzią na wymagania rynku, na którym są także tacy klienci, którzy oczekują większej indywidualizacji samochodu i szczególnie bogatego wyposażenia.
W przypadku wersji Monte Carlo jest to bardziej sportowy i dynamiczny styl, zaś wersje Laurin & Klement mamy do czynienia z elegancją i komfortem.
Citigo Monte Carlo
Skoda Citigo Monte Carlo, dostępny jako samochód trzy- lub pięciodrzwiowy, bazuje na wersji wyposażenia Ambition. Najbardziej widoczne cechy to przedni i tylny spoiler oraz szereg czarnych detali. Ponadto różnicą jest zawieszenie obniżone o 15 milimetrów. Ponadto auto posadowiono na 16-calowych obręczach ze stopu metali lekkich z oponami w rozmiarze 185/50.
Sportowy charakter nadaje zmodyfikowany przedni spoiler z osadzonymi w nim reflektorami przeciwmgłowymi. Sportowe detale widać także z tyłu: to czarny spoiler przy krawędzi dachu i zderzak ze spoilerem i zintegrowanym dyfuzorem.
Ramka atrapy chłodnicy oraz obudowa lusterek zewnętrznych również są utrzymane w sportowej czerni, tylna szyba i szyby w tylnych drzwiach są przyciemnione. Naklejki na drzwiach oraz z tyłu w kolorze kontrastującym z barwą lakieru odwołują się do kratkowanej flagi, którą na mecie wyścigu wskazuje się zwycięzcę.
W kabinie charakterystyczny jest czerwony kolor. Tapicerka otrzymała środkowe pasy i części boczne w kontrastującym ciemno szarym kolorze. Do tego czerwone dekoracyjne szwy zdobią skórzaną trójramienną sportową kierownicę, dźwignię hamulca ręcznego i dźwignię zmiany biegów. Czarna deska rozdzielcza z chromowanymi ramkami radia i kratek nawiewu powietrza oraz dywaniki z czerwonym ozdobnym obszyciem dopełniają rajdowy styl Citigo Monte Carlo.
Skoda Citigo Monte Carlo, tak jak pozostałe wersje tego modelu, jest dostępna z jednym silnikiem benzynowym. To trzycylindrowa jednostka benzynowa o mocy 60 lub 75 KM.
Yeti Monte Carlo
Czeski producent proponuje też wersję Monte Carlo dla SUV-a Yeti. Podobnie jak w przypadku Citigo także i ta wersja bazuje na odmianie Ambition. Sportowy wygląd osiągnięto dzięki czarnym elementom nadwozia, jak atrapa chłodnicy, dach, lusterka zewnętrzne oraz nakładki progów. Sportowy charakter podkreśla również wyraziście ukształtowany zderzak przedni i tylny oraz końcówka rury wydechowej ze stali szlachetnej.
Sportowe cechy widoczne są również w kabinie. Należą do nich skórzana trójramienna kierownica, pedały z nakładkami ze stali szlachetnej oraz dźwignia hamulca ręcznego i dźwignia zmiany biegów ze skórzanymi elementami i ozdobnymi czerwonymi szwami. Poza tym są listwy dekoracyjne ze wzorem włókna węglowego oraz sportowe fotele. W wyposażeniu seryjnie znajduje się klimatyzacja automatyczna.
Yeti Monte Carlo oferowana jest w trzech wersjach benzynowych (silniki TSI) i trzech wysokoprężnych. Model podstawowy, z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,2 litra o mocy 105 KM. Kolejnym silnikiem benzynowym jest jednostka 1,4 litra o mocy 122 KM. Jest on dostępny z 7-stopniową skrzynią biegów DSG lub w oszczędnej wersji Green tec z ręczną 6-stopniową skrzynią biegów. Topowym benzyniakiem jest silnik 1,8 z napędem 4x4. W połączeniu z ręczną skrzynią biegów dysponuje on mocą 160 KM, w wersji z 6-stopniową skrzynią biegów DSG ma 152 KM.
Wersje wysokoprężne opierają się na silniku 2.0 TDI. Listę rozpoczyna odmiana o mocy 110 KM, która współpracuje z ręczną 5-stopniową skrzynią biegów. Wersja z napędem na cztery koła jest wyposażona w ręczną przekładnię z sześcioma biegami. Następnie są wersje o mocy 140 KM (manualna przekłądnia sześciobiegowa) oraz 170 KM 4x4 z ręczną 6-stopniową skrzynią biegów lub 6-stopniową skrzynią biegów DSG.
Cena Skody Yeti w wersji Monte Carlo rozpoczyna się od kwoty 82 850 zł.
Octavia L&K
W przypadku wersji wyposażeniowych Laurin & Klement producent postawił nacisk przede wszystkim na stworzenie eleganckiej atmosfery w kabinie. Zewnętrznych detali stylizacyjnych jest mniej. W wersji L&K oferowana jest m.in. Octavia, także w nadwoziu kombi. Na zewnątrz auto wyróżnia się chromowanymi listwami i 18-calowymi felgami ze stopu metali lekkich.
W kabinie seryjnym wyposażeniem jest m.in. tapicerka z Alcantary w specjalnym odcieniu brązu oraz listwy dekoracyjne pokryte czarnym lakierem fortepianowym. Seryjny jest także zestaw audio CANTON z dziewięcioma głośnikami i subwooferem oraz elektrycznie sterowany fotel kierowcy, zestaw głośnomówiący z interfejsem Bluetooth i klimatyzacja automatyczna.
Seryjne wyposażenie stanowią również reflektory biksenonowe z adaptacyjnym oświetleniem drogi, światła dzienne LED, tylne lampy LED, reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów i czarnym wnętrzem. Do wyposażenia seryjnego należy także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne i czujnik deszczu.
Octavia w wersji Laurin & Klement dostępna jest benzynowym silnikiem 1.8 TSI o mocy 180 KM lub z turbodieslem 2.0 TDI o mocy 150 KM. Standardowo oba silniki są konfigurowane z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów, ale oferowane są także w wersji z automatyczną dwusprzęgłową przekładnią DSG z napędem 4x4.
Cennik Skody Octavii L&K rozpoczyna się od kwoty 101 150 zł (Octavia Combi L&K od 105 150 zł).
Yeti L&K
Yeti w wersji L&K z zewnątrz wyróżnia się m.in. reflektorami biksenonowymi z dynamicznym doświetlaniem zakrętów, spryskiwaczami i światłami dziennymi LED oraz eleganckimi 17-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich w kolorze czarno-srebrnym. Indywidualny charakter tego modelu podkreślają ponadto przyciemnione tylne szyby oraz relingi dachowe w kolorze srebrnym.
We wnętrzu uwagę zwraca skórzana tapicerka w kolorze brązowym (fotel kierowcy jest elektrycznie regulowany). Wnętrze dodatkowo ozdabiają listwy dekoracyjne pokryte lakierem fortepianowym, wysokiej jakości materiały i dyskretnie umieszczone napisy Laurin&Klement. Wyposażenie dopełniają ekskluzywne dywaniki i trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna.
W seryjnym wyposażeniu jest m.in. nawigacja satelitarna Amundsen, którą można obsługiwać albo za pośrednictwem ekranu dotykowego, albo przyciskami trójramiennej skórzanej kierownicy wielofunkcyjnej.
Cena Yeti L&K zaczyna się od 95 800 zł. Auto można zamówić z przednim napędem bądź z napędem na cztery koła, na życzenie mogą być wyposażone w ręczną albo automatyczną skrzynię biegów DSG. Paleta silnikowa obejmuje dwa silniki benzynowe i trzy wysokoprężne o mocy od 110 KM do 170 KM.
Superb L&K
Oczywiście w wersji Laurin & Klement oferowany jest także flagowy model Skody - Superb, zarówno w odmianie limuzyna, jak i kombi. W przypadku tego auta główne zmiany dotyczą kabiny.
Siedzenia są pokryte skórą, a listwy dekoracyjne lakierem fortepianowym lub są drewnopodobne w brązowym kolorze. Na życzenie tapicerki drzwi i deska rozdzielcza dostępne są w kombinacji brązu i beżu. Fotele są elektrycznie regulowane.
Wygodę zapewnia automatyczna funkcja przyciemniania lusterek zewnętrznych, a także przyciemnione szyby tylne. Seryjnym elementem wyposażenia jest także dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, zestaw dźwiękowy z dziesięcioma głośnikami oraz nawigacja satelitarna z ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala.
Do wyposażenia seryjnego należą ponadto biksenonowe reflektory z funkcją AFS i zintegrowanymi światłami dziennymi LED, reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów oraz lampy tylne wykonane z diod LED.
Podstawową jednostką napędową dla Superba L&K jest turbodiesel 2.0 TDI Green tec o mocy 140 KM. Ten silnik jest także oferowany w wersji o mocy 170 KM. Obie wersje silnikowe można zamówić w połączeniu z 6-stopniową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów DSG. Ponadto można wybierać między przednim napędem lub napędem na cztery koła.
W ofercie są także dwa silniki benzynowe: 2.0 TSI o mocy 200 KM, współpracujący z 6-stopniową skrzynią biegów DSG oraz silnik 3,6 litra V6 FSI rozwijający moc 260 KM. Także i ten silnik współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów DSG i seryjnie przenosi napęd na cztery koła.
Superb L&K limuzyna kosztuje od 128 150 zł, ceny wersji kombi L&K zaczynają się od 130 350 zł.
Wojciech Frelichowski
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?