Pierwsza jazda: Skody w wersjach Monte Carlo i Laurin & Klement

Wojciech Frelichowski
Pierwsza jazda: Skody w wersjach Monte Carlo i Laurin & Klement
Pierwsza jazda: Skody w wersjach Monte Carlo i Laurin & Klement
Skoda wprowadziła na rynek modele Citigo, Yeti w wersjach Monte Carlo oraz Octavia, Yeti i Superb w wersjach Laurin & Klement. Łączą one bogate wyposażenie z atrakcyjną stylistyką.
Pierwsza jazda: Skody w wersjach Monte Carlo i Laurin & Klement
Pierwsza jazda: Skody w wersjach Monte Carlo i Laurin & Klement

Jak tłumaczą przedstawiciele firmy zarówno wersje Monte Carlo, jak i Laurin&Klement są odpowiedzią na wymagania rynku, na którym są także tacy klienci, którzy oczekują większej indywidualizacji samochodu i szczególnie bogatego wyposażenia.

W przypadku wersji Monte Carlo jest to bardziej sportowy i dynamiczny styl, zaś wersje Laurin & Klement mamy do czynienia z elegancją i komfortem.

Citigo Monte Carlo

Skoda Citigo Monte Carlo, dostępny jako samochód trzy- lub pięciodrzwiowy, bazuje na wersji wyposażenia Ambition. Najbardziej widoczne cechy to przedni i tylny spoiler oraz szereg czarnych detali. Ponadto różnicą jest zawieszenie obniżone o 15 milimetrów. Ponadto auto posadowiono na 16-calowych obręczach ze stopu metali lekkich z oponami w rozmiarze 185/50.

Sportowy charakter nadaje zmodyfikowany przedni spoiler z osadzonymi w nim reflektorami przeciwmgłowymi. Sportowe detale widać także z tyłu: to czarny spoiler przy krawędzi dachu i zderzak ze spoilerem i zintegrowanym dyfuzorem.

Ramka atrapy chłodnicy oraz obudowa lusterek zewnętrznych również są utrzymane w sportowej czerni, tylna szyba i szyby w tylnych drzwiach są przyciemnione. Naklejki na drzwiach oraz z tyłu w kolorze kontrastującym z barwą lakieru odwołują się do kratkowanej flagi, którą na mecie wyścigu wskazuje się zwycięzcę.

W kabinie charakterystyczny jest czerwony kolor. Tapicerka otrzymała środkowe pasy i części boczne w kontrastującym ciemno szarym kolorze. Do tego czerwone dekoracyjne szwy zdobią skórzaną trójramienną sportową kierownicę, dźwignię hamulca ręcznego i dźwignię zmiany biegów. Czarna deska rozdzielcza z chromowanymi ramkami radia i kratek nawiewu powietrza oraz dywaniki z czerwonym ozdobnym obszyciem dopełniają rajdowy styl Citigo Monte Carlo.

Skoda Citigo Monte Carlo, tak jak pozostałe wersje tego modelu, jest dostępna z jednym silnikiem benzynowym. To trzycylindrowa jednostka benzynowa o mocy 60 lub 75 KM.

Yeti Monte Carlo

Czeski producent proponuje też wersję Monte Carlo dla SUV-a Yeti. Podobnie jak w przypadku Citigo także i ta wersja bazuje na odmianie Ambition. Sportowy wygląd osiągnięto dzięki czarnym elementom nadwozia, jak atrapa chłodnicy, dach, lusterka zewnętrzne oraz nakładki progów. Sportowy charakter podkreśla również wyraziście ukształtowany zderzak przedni i tylny oraz końcówka rury wydechowej ze stali szlachetnej.

Sportowe cechy widoczne są również w kabinie. Należą do nich skórzana trójramienna kierownica, pedały z nakładkami ze stali szlachetnej oraz dźwignia hamulca ręcznego i dźwignia zmiany biegów ze skórzanymi elementami i ozdobnymi czerwonymi szwami. Poza tym są listwy dekoracyjne ze wzorem włókna węglowego oraz sportowe fotele. W wyposażeniu seryjnie znajduje się klimatyzacja automatyczna.

Yeti Monte Carlo oferowana jest w trzech wersjach benzynowych (silniki TSI) i trzech wysokoprężnych. Model podstawowy, z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,2 litra o mocy 105 KM. Kolejnym silnikiem benzynowym jest jednostka 1,4 litra o mocy 122 KM. Jest on dostępny z 7-stopniową skrzynią biegów DSG lub w oszczędnej wersji Green tec z ręczną 6-stopniową skrzynią biegów. Topowym benzyniakiem jest silnik 1,8 z napędem 4x4. W połączeniu z ręczną skrzynią biegów dysponuje on mocą 160 KM, w wersji z 6-stopniową skrzynią biegów DSG ma 152 KM.

Wersje wysokoprężne opierają się na silniku 2.0 TDI. Listę rozpoczyna odmiana o mocy 110 KM, która współpracuje z ręczną 5-stopniową skrzynią biegów. Wersja z napędem na cztery koła jest wyposażona w ręczną przekładnię z sześcioma biegami. Następnie są wersje o mocy 140 KM (manualna przekłądnia sześciobiegowa) oraz 170 KM 4x4 z ręczną 6-stopniową skrzynią biegów lub 6-stopniową skrzynią biegów DSG.

Cena Skody Yeti w wersji Monte Carlo rozpoczyna się od kwoty 82 850 zł.

Octavia L&K

W przypadku wersji wyposażeniowych Laurin & Klement producent postawił nacisk przede wszystkim na stworzenie eleganckiej atmosfery w kabinie. Zewnętrznych detali stylizacyjnych jest mniej. W wersji L&K oferowana jest m.in. Octavia, także w nadwoziu kombi. Na zewnątrz auto wyróżnia się chromowanymi listwami i 18-­calowymi felgami ze stopu metali lekkich.

W kabinie seryjnym wyposażeniem jest m.in. tapicerka z Alcantary w specjalnym odcieniu brązu oraz listwy dekoracyjne pokryte czarnym lakierem fortepianowym. Seryjny jest także zestaw audio CANTON z dziewięcioma głośnikami i subwooferem oraz elektrycznie sterowany fotel kierowcy, zestaw głośnomówiący z interfejsem Bluetooth i klimatyzacja automatyczna.

Seryjne wyposażenie stanowią również reflektory biksenonowe z adaptacyjnym oświetleniem drogi, światła dzienne LED, tylne lampy LED, reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów i czarnym wnętrzem. Do wyposażenia seryjnego należy także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne i czujnik deszczu.

Octavia w wersji Laurin & Klement dostępna jest benzynowym silnikiem 1.8 TSI o mocy 180 KM lub z turbodieslem 2.0 TDI o mocy 150 KM. Standardowo oba silniki są konfigurowane z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów, ale oferowane są także w wersji z automatyczną dwusprzęgłową przekładnią DSG z napędem 4x4.

Cennik Skody Octavii L&K rozpoczyna się od kwoty 101 150 zł (Octavia Combi L&K od 105 150 zł).

Yeti L&K

Yeti w wersji L&K z zewnątrz wyróżnia się m.in. reflektorami biksenonowymi z dynamicznym doświetlaniem zakrętów, spryskiwaczami i światłami dziennymi LED oraz eleganckimi 17-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich w kolorze czarno-srebrnym. Indywidualny charakter tego modelu podkreślają ponadto przyciemnione tylne szyby oraz relingi dachowe w kolorze srebrnym.

We wnętrzu uwagę zwraca skórzana tapicerka w kolorze brązowym (fotel kierowcy jest elektrycznie regulowany). Wnętrze dodatkowo ozdabiają listwy dekoracyjne pokryte lakierem fortepianowym, wysokiej jakości materiały i dyskretnie umieszczone napisy Laurin&Klement. Wyposażenie dopełniają ekskluzywne dywaniki i trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna.

W seryjnym wyposażeniu jest m.in. nawigacja satelitarna Amundsen, którą można obsługiwać albo za pośrednictwem ekranu dotykowego, albo przyciskami trójramiennej skórzanej kierownicy wielofunkcyjnej.

Cena Yeti L&K zaczyna się od 95 800 zł. Auto można zamówić z przednim napędem bądź z napędem na cztery koła, na życzenie mogą być wyposażone w ręczną albo automatyczną skrzynię biegów DSG. Paleta silnikowa obejmuje dwa silniki benzynowe i trzy wysokoprężne o mocy od 110 KM do 170 KM.

Superb L&K

Oczywiście w wersji Laurin & Klement oferowany jest także flagowy model Skody - Superb, zarówno w odmianie limuzyna, jak i kombi. W przypadku tego auta główne zmiany dotyczą kabiny.

Siedzenia są pokryte skórą, a listwy dekoracyjne lakierem fortepianowym lub są drewnopodobne w brązowym kolorze. Na życzenie tapicerki drzwi i deska rozdzielcza dostępne są w kombinacji brązu i beżu. Fotele są elektrycznie regulowane.

Wygodę zapewnia automatyczna funkcja przyciemniania lusterek zewnętrznych, a także przyciemnione szyby tylne. Seryjnym elementem wyposażenia jest także dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, zestaw dźwiękowy z dziesięcioma głośnikami oraz nawigacja satelitarna z ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala.

Do wyposażenia seryjnego należą ponadto biksenonowe reflektory z funkcją AFS i zintegrowanymi światłami dziennymi LED, reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów oraz lampy tylne wykonane z diod LED.

Podstawową jednostką napędową dla Superba L&K jest turbodiesel 2.0 TDI Green tec o mocy 140 KM. Ten silnik jest także oferowany w wersji o mocy 170 KM. Obie wersje silnikowe można zamówić w połączeniu z 6-­stopniową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów DSG. Ponadto można wybierać między przednim napędem lub napędem na cztery koła.

W ofercie są także dwa silniki benzynowe: 2.0 TSI o mocy 200 KM, współpracujący z 6-stopniową skrzynią biegów DSG oraz silnik 3,6 litra V6 FSI rozwijający moc 260 KM. Także i ten silnik współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów DSG i seryjnie przenosi napęd na cztery koła.

Superb L&K limuzyna kosztuje od 128 150 zł, ceny wersji kombi L&K zaczynają się od 130 350 zł.

Wojciech Frelichowski 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty