Pierwsza jazda: nowe Audi A6 Avant - kombi z pazurem (FILM)

Wojciech Frelichowski
Pierwsza jazda: nowe Audi A6 Avant - kombi z pazurem (FILM)
Pierwsza jazda: nowe Audi A6 Avant - kombi z pazurem (FILM)
Po nowej limuzynie A6 Audi wprowadza na polski rynek wersję kombi czyli Avant. Jeździliśmy wersją z trzylitrowym turbodieslem z napędem quattro.
Pierwsza jazda: nowe Audi A6 Avant - kombi z pazurem (FILM)
Pierwsza jazda: nowe Audi A6 Avant - kombi z pazurem (FILM)

Stylistycznie Audi 6 Avant jest ciekawsze od limuzyny. Zasługa w tym tylnej części nadwozia, która dzięki opadającej linii dachu nadaje autu dynamicznego charakteru. Nowoczesny wygląd pojazdu uzupełniają liczne detale, z których najciekawiej wyglądają diodowe światła z przodu i z tyłu.

Kabina jest powieleniem rozwiązań zastosowanych w czterodrzwiowym Audi A6. Szeroka konsola środkowa w kokpicie podkreśla elegancką architekturę wnętrza. Do tego drewniane lub aluminiowe listwami na kokpicie i panelach drzwi. Nowoczesnym elementem jest diodowe oświetlenie wnętrza.

Na szczycie jej centralnej konsoli zamontowano wysuwany monitor systemu sterowania i informacji Multi Media Interface (MMI). System wspomaga kierowcę w kontroli nad bezpieczeństwem jazdy.

Ale kokpit nieco przekombinowano i zamontowano w nim tak wiele włączników i pokręteł, że trudno się w tym wszystkim połapać.

 

Tylna kanapa z łatwością pomieści trzy osoby, jednak ten, kto siedzi pośrodku - tak jak u głównych konkurentów - pod nogami ma szeroki tunel wału napędowego.

Przemyślany bagażnik

Bagażnik nowego Audi A6 Avant ma pojemność 565 litrów. Po złożeniu oparć pojemność rośnie do 1680 litrów. Regularnego kształtu kufra nie zakłócają nadkola. W bocznych ścianach znalazło się miejsce na zamykane skrytki. Większy schowek jest pod podłogą.

Ciekawa jest roleta przysłaniająca bagażnik, której prowadnice są umieszczone nie wzdłuż bocznych, tylnych okien, lecz w słupkach D. Kiedy chcemy coś wyjąć z kufra, rolety nie musimy odsuwać - wystarczy ją lekko nacisnąć, a ta sama podjeżdża do góry.

Na życzenie można zamówić wiele praktycznych rozwiązań. Na przykład sterowana czujnikami, automatycznie otwierająca się klapa bagażnika: gdy kierowca stojąc za samochodem wykona ruch poniżej tylnego zderzaka zgodny z odpowiednim wzorcem, bezdotykowe czujniki zainicjują otwarcie klapy.

Diesel z quattro
Podczas prezentacji nowego Audi A6 Avant do jazd próbnych wybraliśmy wersję z trzylitrowym turbodieslem o mocy 245 KM (nowa jednostka napędowa w tym modelu).

Jednostka 3.0 V6 TDI jest znakomicie wyciszona, nawet na zewnątrz jest łagodna dla uszu. Konfigurowana jest tylko z automatyczną, siedmiostopniową przekładnią S-tronic, która zmienia biegi niemal niezauważalnie. Dla lubiących ręczną zmianę biegów jest tryb sekwencyjny. Ale skrzynia najlepiej pracuje po włączeniu automatycznego trybu sport.

Sprint do setki trwa niecałe 6,5 sekundy. Ale spalanie jest utrzymane w ryzach samochodu kompaktowego. Według danych fabrycznych średnie zużycie paliwa w tym silniku wynosi 6,1 litra na 100 km. Po przejechaniu nieco ponad 120 km (połowa w mieście) komputer pokładowy wskazywał 7,5 litra.

Wersje z silnikiem 3.0 TDI 245 KM mają w standardzie napęd na wszystkie koła quattro. Rozdziału siły napędowej dokonuje automatycznie międzyosiowy mechanizm różnicowy.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A7 Sportback - limuzyna w stylu coupe

W normalnych warunkach 60 procent momentu obrotowego z silnika trafia na oś tylną i 40 procent na os przednią. Gdy pogorszy się przyczepność kół osi przedniej, nawet do 85 procent momentu napędowego przekazywane jest do tyłu; jeżeli koła tylne mają mniejszą przyczepność, to do 70 procent momentu napędowego przesyłane jest na oś przednią.

 

Wyposażenie - pełen **wypas**

O wyposażeniu można napisać krótko - wszystko co powinno znaleźć się w samochodzie klasy wyższej, jest dostępne.

Odpowiednia są również ceny – zaczynają się od 196 tys. zł.

Plusy

- napęd quattro
- niskie spalanie
- bogate wyposażenie

Minusy

 

- środkowe miejsce na kanapie jest niewygodne
- przeładowany kokpit

Audi A6 3.0 TDI – dane techniczne

Nadwozie: pięciomiejscowe kombi
Silnik: turbodiesel, V6, 24V, pojemność 2967 ccm
Moc i moment obrotowy: 245 KM przy 4500 obr./min; 500 Nm przy 1400 obr/min
Skrzynia biegów i napęd: automatyczna,7-stopniowa; napęd na obie osie
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 6,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 7,2/5,2/6,1 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozt. osi): 4926/1482/1874/2912 mm
Masa i poj. bagażnika: 1825 kg, 565 l (1680 l)
Cena testowego: 241000 zł

 

Wojciech Frelichowski


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty