Pierwsza jazda: nowe Audi A6 3.0 TDI - podnoszenie poprzeczki

Wojciech Frelichowski
Pierwsza jazda: nowe Audi A6 3.0 TDI - podnoszenie poprzeczki
Pierwsza jazda: nowe Audi A6 3.0 TDI - podnoszenie poprzeczki
Udostępnij:
Nowe Audi A6 jest już w Polsce. Jeździliśmy nim - to jedno z najbardziej zaawansowanych technicznie aut na rynku.
Pierwsza jazda: nowe Audi A6 3.0 TDI - podnoszenie poprzeczki
Pierwsza jazda: nowe Audi A6 3.0 TDI - podnoszenie poprzeczki

Czwarta generacja Audi A6 to ważny model dla niemieckiego koncernu. Na polskim rynku pojawiła się limuzyna, jesienią dołączy do niej kombi - nowe Audi A6 Avant.

Karoseria nowego Audi A6 zbudowana jest w dużej części z aluminium i nowoczesnych stopów stali. Rozwiązanie takie, pomagające zredukować masę auta, wpływa również pośrednio na osiągi, pozwalając bardziej efektywnie korzystać z mocy generowanej przez jednostkę napędową, a przy tym zredukować zużycie paliwa.

W kabinie po nowemu

Bryła nowego Audi A6 jest zbliżona do poprzedniego modelu, ale zmieniły się wymiary oraz detale. Długa pokrywa silnika, niska linia dachu i wyraziste linie boczne podkreślają dynamiczną sylwetkę pojazdu. Szczególnie atrakcyjnie Audi A6 wygląda z opcjonalnymi, diodowymi reflektorami.

 

Zobacz także zdjęcia nowego Audi A6 3.0 V6 TDI

Znacznie więcej zmian zaszło w kabinie. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to zupełnie inna deska rozdzielcza. Szeroka konsola środkowa podkreśla elegancką architekturę wnętrza. Może być wykończona drewnem lub aluminium. Na szczycie centralnej konsoli zamontowano wysuwany monitor systemu sterowania i informacji Multi Media Interface (MMI). System wspomaga kierowcę w kontroli nad bezpieczeństwem jazdy.

zobacz także Pierwsza jazda: Audi A7 Sportback - limuzyna w stylu coupe
Powrócono do okrągłych zegarów, w poprzednim modelu kształtem przypominały one krople wody. Wszystkie detale znajdujące się we wnętrzu wyrażają staranność, z jaką Audi buduje samochody. Natomiast diodowe oświetlenie kabiny nadaje wnętrzu lekko futurystyczny charakter.

Zrywny turbodiesel V6

Mieliśmy okazję wypróbować wersję napędzaną sześciocylindrowym turbodieslem o pojemności trzech litrów i mocy 245 KM. To całkowicie nowa konstrukcja, która jest o 25 kg lżejsza od poprzedniego silnika 3.0 TDI V6 (miał 240 KM). Jednostka spontanicznie reaguje na mocniejsze przyciśnięcie pedału gazu i to na każdym biegu. Nie hałasuje nawet przy dużych prędkościach, a i na zewnątrz jest łagodny dla uszu.

Silnik 3.0 TDI 245 KM konfigurowany jest tylko z automatyczną, siedmiostopniową przekładnią S tronic, która zmienia biegi niemal niezauważalnie. Dla lubiących ręczną zmianę biegów skrzynia ma tryb sekwencyjny. Do dyspozycji jest jeszcze automatyczny tryb sport. Wtedy zmiana przełożeń trwa krócej, a spod maski dochodzi zadziorny pomruk.

Auto było wyposażone w układ stałego napędu na wszystkie koła quattro - specjalność Audi. Na szosie napęd 4x4 to miód na serce każdego, kto lubi dynamiczną jazdę. Rozdziału siły napędowej dokonuje automatycznie międzyosiowy mechanizm różnicowy nowej generacji.

Nadmiar wyposażenia

Jednym z ciekawszych elementów bogatego wyposażenia Audi A6 jest system Night Vision, oparty o kamerę termowizyjną, pozwalającą dostrzec w nocy obiekty znajdujące się poza zasięgiem reflektorów.

Kolejnymi systemami są Side Assist oraz Active Lane Assist. Pierwszy z nich zapobiega najechaniu podczas zmiany pasa ruchu na pojazd znajdujący się w martwym polu (ostrzega kierowcę za pomocą diod umieszczonych w lusterku), drugi zaś pilnuje, aby kierowca nie zjechał z pasa ruchu, na którym aktualnie się znajduje.

zobacz także Audi A4 - wyprodukowano ich już pięć milionów

Jeśli zaś chodzi o bezpieczeństwo bierne, w wyposażeniu są przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne chroniące głowy pasażerów z przodu i z tył auta oraz napinacze pasów bezpieczeństwa. W standardzie jest też automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja oraz multuimedialny system MMI Radio należą do wyposażenia standardowego.

Lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa. Jednym z ciekawszych urządzeń dostępnych w opcji jest Head-up Display - wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje na przedniej szybie. Na życzenie fotele przednie są wentylowane i wyposażone w funkcję masażu.

Niestety, komfort i nowoczesność kosztują. Cennik nowego Audi A6 rozpoczyna się od kwoty 167 200 zł.

Plusy

- silnik i napęd 4x4
- atrakcyjna sylwetka
- bogate wyposażenie

Minusy

- wysoka cena
- wysokie koszty ubezpieczenia

Audi A6 3.0 TDI – dane techniczne

Nadwozie: czterodrzwiowe, pięciomiejscowe
Silnik: turbodiesel, V6, 24V, pojemność 2967 ccm
Moc i moment obrotowy: 245 KM przy 4500 obr/min; 500 Nm przy 1400 obr/min
Skrzynia biegów i napęd: automatyczna,7-stopniowa; napęd na obie osie
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 6,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 7,2/5,3/6,0 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozt. osi): 4915/1455/1874/2912 mm
Masa i poj. bagażnika: 1720 kg, 530 l (995 l)
Cena testowego: 238100 zł

Wojciech Frelichowski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie