Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga

Wojciech Frelichowski
Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga
Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga
Udostępnij:
Toyota Yaris trzeciej generacji to jedna z mocniej oczekiwanych rynkowych nowości. Sprawdziliśmy, co potrafi.
Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga
Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga

Nowa Toyota Yaris jest nieco niższa od poprzedniczki. Japoński maluch ma najkrótsze nadwozie w segmencie B, ale dzięki zwiększonemu rozstawowi osi wnętrze jest obszerne. W kabinie jest zadziwiająco dużo miejsca na nogi i siedzi się naprawdę wygodnie.

Nowy układ kierowniczy Toyoty Yaris sprawdza się w prowadzeniu. Beczułkowatą bryłę nadwozia, mniejsze rozmiary i nowy zupełnie układ doceniliśmy zwłaszcza na wąskich uliczkach Kłodzka, gdzie parkowanie nie sprawiało najmniejszych problemów.

 

Podczas jazdy po górskich szosach Kotliny Kłodzkiej Toyota Yaris dobrze trzymała się drogi, a nierówności nie były mocno odczuwane w kabinie.

 

Nowa Toyota Yaris 1.3 Sol - zdjęcia z testu

Benzynowy 100-konny silnik o pojemności 1,3 litra jest zupełnie wystarczający. Dodajmy, że nowy model jest lżejszy od poprzednika o 20 kg. To oczywiście wpływa na mniejsze spalanie, ale przede wszystkim samochód jest żwawszy.

Przyjazna nawigacja

Podobała nam się nawigacja (dostępna w opcji), a właściwie tempo przeliczania i wskazywania nowej trasy. Trwa to sekundy, nawet będąc na skrzyżowaniu system w oka mgnieniu był w stanie przeliczyć trasę i pokazać właściwą drogę.

Wbudowany w kokpicie ponad 6-calowy monitor w zupełności wystarczy, by śledzić mapę trasy (komunikaty po polsku). Można ją przybliżać bądź oddalać na dotykowym ekranie. Zwracamy na to uwagę zwłaszcza w kontekście nawigacji, jaka była monotowana w nowej Toyocie Avensis - skomplikowana i mało praktyczna w obsłudze. Dopłata do nawigacji wynosi 1900 zł.

Pięć wersji wyposażeniowych

Nowa Toyota Yaris oferowana będzie w pięciu wariantach wyposażenia. W podstawowej wersji Terra na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in. cztery poduszki powietrzne, radio z CD/MP3 z sześcioma głośnikami i sterowaniem w kierownicy, gniazda USB i AUX, lakierowane zderzaki, kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych, komputer pokładowy, kierownica regulowana w pionie i poziomie, czy elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka.

Wersja ta będzie dostępna ze wszystkimi silnikami (1.0, 1.3, 1.4 D-4D) i manualnymi skrzyniami biegów, zarówno w nadwoziu 3- jak i 5-drzwiowym.

Cena wersji podstawowej, litrowym silnikiem 70 KM, to 39,9 tys. zł. My jeździliśmy Toyotą Yaris Sol ze 100-konnym silnikiem 1.3 l. Jej cena to 51 tys. z. Ta odmiana ma dość korzystny stosunek ceny do wyposażenia i funkcji. Za dopłatą 2900 zł dodaje do wersji Luna: system multimedialny Toyota Touch (kamera cofania, Bluetooth do telefonu i iPoda z przyciskami obsługi na kierownicy, statystyki podróży, ekran dotykowy 6,1 cala); system stabilizacji toru jazdy VSC z TRC; kurtyny powietrzne oraz poduszkę kolanową dla kierowcy.

Plusy

- ciekawa sylwetka

- przestronne - jak na tę klasę auta - wnętrze
- dynamiczny silnik

Minusy

- wysoka cena

 

Toyota Yaris** 1.3 Sol – dane techniczne**


Nadwozie: pięciodrzwiowy hatchback
Silnik: benzynowy, 4 cyl., 16V, pojemność 1329 ccm
Moc i moment obrotowy: 99 KM przy 6000 obr./min; 125 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd: manualna, 6-stopniowa; napęd na przednią oś
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,7 s
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 6,8/4,5/5,4 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozst. osi): 3885/1510/1695/2510 mm
Masa własna : 1015 kg
Pojemność bagażnika: 286 l
Cena auta testowego: 52900 zł

Piotr Jasina

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #2

DeWalt

DeWALT DCD777S2T

1 267,00 zł598,00 zł-53%
miejsce #3

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie