Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga

Wojciech Frelichowski
Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga
Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga
Udostępnij:
Toyota Yaris trzeciej generacji to jedna z mocniej oczekiwanych rynkowych nowości. Sprawdziliśmy, co potrafi.
Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga
Pierwsza jazda: nowa Toyota Yaris - praktyczna, ale dość droga

Nowa Toyota Yaris jest nieco niższa od poprzedniczki. Japoński maluch ma najkrótsze nadwozie w segmencie B, ale dzięki zwiększonemu rozstawowi osi wnętrze jest obszerne. W kabinie jest zadziwiająco dużo miejsca na nogi i siedzi się naprawdę wygodnie.

Nowy układ kierowniczy Toyoty Yaris sprawdza się w prowadzeniu. Beczułkowatą bryłę nadwozia, mniejsze rozmiary i nowy zupełnie układ doceniliśmy zwłaszcza na wąskich uliczkach Kłodzka, gdzie parkowanie nie sprawiało najmniejszych problemów.

 

Podczas jazdy po górskich szosach Kotliny Kłodzkiej Toyota Yaris dobrze trzymała się drogi, a nierówności nie były mocno odczuwane w kabinie.

 

Nowa Toyota Yaris 1.3 Sol - zdjęcia z testu

Benzynowy 100-konny silnik o pojemności 1,3 litra jest zupełnie wystarczający. Dodajmy, że nowy model jest lżejszy od poprzednika o 20 kg. To oczywiście wpływa na mniejsze spalanie, ale przede wszystkim samochód jest żwawszy.

Przyjazna nawigacja

Podobała nam się nawigacja (dostępna w opcji), a właściwie tempo przeliczania i wskazywania nowej trasy. Trwa to sekundy, nawet będąc na skrzyżowaniu system w oka mgnieniu był w stanie przeliczyć trasę i pokazać właściwą drogę.

Wbudowany w kokpicie ponad 6-calowy monitor w zupełności wystarczy, by śledzić mapę trasy (komunikaty po polsku). Można ją przybliżać bądź oddalać na dotykowym ekranie. Zwracamy na to uwagę zwłaszcza w kontekście nawigacji, jaka była monotowana w nowej Toyocie Avensis - skomplikowana i mało praktyczna w obsłudze. Dopłata do nawigacji wynosi 1900 zł.

Pięć wersji wyposażeniowych

Nowa Toyota Yaris oferowana będzie w pięciu wariantach wyposażenia. W podstawowej wersji Terra na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in. cztery poduszki powietrzne, radio z CD/MP3 z sześcioma głośnikami i sterowaniem w kierownicy, gniazda USB i AUX, lakierowane zderzaki, kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych, komputer pokładowy, kierownica regulowana w pionie i poziomie, czy elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka.

Wersja ta będzie dostępna ze wszystkimi silnikami (1.0, 1.3, 1.4 D-4D) i manualnymi skrzyniami biegów, zarówno w nadwoziu 3- jak i 5-drzwiowym.

Cena wersji podstawowej, litrowym silnikiem 70 KM, to 39,9 tys. zł. My jeździliśmy Toyotą Yaris Sol ze 100-konnym silnikiem 1.3 l. Jej cena to 51 tys. z. Ta odmiana ma dość korzystny stosunek ceny do wyposażenia i funkcji. Za dopłatą 2900 zł dodaje do wersji Luna: system multimedialny Toyota Touch (kamera cofania, Bluetooth do telefonu i iPoda z przyciskami obsługi na kierownicy, statystyki podróży, ekran dotykowy 6,1 cala); system stabilizacji toru jazdy VSC z TRC; kurtyny powietrzne oraz poduszkę kolanową dla kierowcy.

Plusy

- ciekawa sylwetka

- przestronne - jak na tę klasę auta - wnętrze
- dynamiczny silnik

Minusy

- wysoka cena

 

Toyota Yaris** 1.3 Sol – dane techniczne**


Nadwozie: pięciodrzwiowy hatchback
Silnik: benzynowy, 4 cyl., 16V, pojemność 1329 ccm
Moc i moment obrotowy: 99 KM przy 6000 obr./min; 125 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd: manualna, 6-stopniowa; napęd na przednią oś
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,7 s
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 6,8/4,5/5,4 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozst. osi): 3885/1510/1695/2510 mm
Masa własna : 1015 kg
Pojemność bagażnika: 286 l
Cena auta testowego: 52900 zł

Piotr Jasina

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie