Sercem układu napędowego jest 3.2-litrowa jednostka V6 z podwójnym doładowaniem, która generuje imponującą moc 875 KM. Wartość ta przenoszona jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni sekwencyjnej. Jak poinformował Peugeot, taki zestaw pozwala na rozpędzenie ważącego ok. 875 kg auta od 0 do 100 km/h w czasie 1,8 sekundy. Po kolejnych 3 sekundach prędkościomierz wskazuje już 200 km/h. Z kolei sprint od 0 do 240 km/h trwa 7 sekund.
Konstrukcja tego pojazdu ma niewiele wspólnego z drogową wersją 208. Samochód zbudowano w oparciu o rozbudowaną klatkę bezpieczeństwa, stanowiącą podstawę, do której przymocowano karoserię. Zawieszenie auta składa się z podwójnych, niezależnych wahaczy przy każdym z kół, zaś o odpowiednie wytracanie prędkości dbają wentylowane tarcze hamulcowe z włókna węglowego o średnicy 380 mm (przód) i 355 mm (tył).
Za kierownicą Peugoeta 208 T16 zasiądzie 9-krotny, Rajdowy Mistrz Świata - Sebastian Loeb.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?