Peugeot Speedfight LND 50

Tadeusz Suchomski
Uliczny wojownik

Lew pokazuje pazury. Speedfight po raz pierwszy pojawił się 7 lat
temu. Rok temu można było kupić ten model z układem chłodzenia cieczą.
Krytykowane przednie zawieszenie wahaczowe przedniego koła zostało poprawione.
Przedstawiamy naszym Czytelnikom skuter sportowy firmy Peugeot - model
Speedfight LND 50, który dzięki uprzejmości dealera Peugeota Zenona Nadolnego
otrzymaliśmy do przetestowania.
Jednostka napędowa
Źródłem napędu jest dwusuwowy, jednolicyndrowy, chłodzony cieczą silnik
o pojemności 49,9 ccm i mocy 7,7 KM. Gładź cylindra jest pokryta ceramicznym
stopem nikasilu. Zabieg taki zwiększa żywotność układu tłok - cylinder
i samoczynne sprzęgło odśrodkowe i automatyczna, bezstopniowa skrzynia
biegów zapewniają pełną bezobsługowość napędu. Olej do smarowania silnika
podawany jest dodatkową pompą z osobnego zbiorniczka.
Zawieszenie i hamulce
Przednie zawieszenie wyposażono w nietypowy i bardzo skuteczny jednoramienny
wahacz pchany. Tylne zawieszenie jest zablokowane z układem napędowym.
Z zawieszeniem współgrają skuteczne hamulce. Z przodu zamontowano hamulec
tarczowy o średnicy tarczy 180 mm, który z zapasem spełnia swoje zadanie.
Tylny hamulec tarczowy o średnicy 110 mm też sobie radzi w zatrzymaniu
pojazdu. Skuter porusza się na szerokich oponach, które spisują się dobrze
niemal w każdym terenie.
Eksploatacja
Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi do 3,8 l/100 km, poza miastem
2,5 l/100 km. Prędkość maksymalna wynosi 90 km/h. Nabywca tego moedelu
nie powinien mieć z nim problemu. Podróżowanie tym, małym i lekkim jednośladem
to sama przyjemność.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty