Peugeot Speedfight 50 M

Tadeusz Suchomski
Obiekt westchnień nastolatka

W krajach, w których skuter zdobył sobie szczególną pozycję (zwłaszcza
Włochy), a więc tam, gdzie jest rynek z prawdziwego zdarzenia, można wybierać
nie tylko jedną z kilkudziesięciu marek, ale także najbardziej odpowiadający
rodzaj skutera.
Wybór jest spory, od skuterów dużych i drogich, po turystyczne, sportowe
i terenowe. Dzięki uprzejmości dealera Peugeota Zenona Nadolnego otrzymaliśmy
do testu skuter sportowy firmy Peugeot - model Speedfight 50 M.
Jednostka napędowa
Źródłem napędu jest dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony dmuchawą
silnik o pojemności 49,9 ccm i mocy 6,2 KM. Samoczynne sprzęgło odśrodkowe
i automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów zapewniają pełną bezobsługowość
napędu. Olej do smarowania silnika podawany jest dodatkową pompą z osobnego
zbiorniczka.

Dodajemy gazu i po chwili gwałtownie rusza z miejsca. Idealnie reaguje
na gaz i ciągnie bardzo mocno. Wskazówka szybkościomierza szybko osiąga
maksymalną prędkość.

Za kierownicą jest dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Bagażnik pod
siodłem pozwala pomieścić kask.
Zawieszenie i hamulce
Przednie zawieszenie wyposażono w nietypowy i bardzo skuteczny jednoramienny
wahacz pchany.

Tylne zawieszenie jest zblokowane z układem napędowym.

Z zawieszeniem współgrają skutecznie hamulce. Z przodu zamontowano
hamulec tarczowy o średnicy tarczy 180 mm, który z zapasem spełnia swoje
zadanie. Tylny hamulec bębnowy o średnicy 110 mm też sobie radzi w zatrzymaniu
pojazdu.

Skuter porusza się na szerokich oponach, które spisują się dobrze niemal
w każdym terenie. Jego wąska kierownica zapewnia kierowcy prawie motocyklową
pozycję.
Eksploatacja
Prędkość maksymalna zgodnie z homologacją wynosi 45 km/h. Po odblokowaniu
i przeróbce można nim osiągnąć od 90 do 100 km/h.

Przyjemność z jazdy Speedfightem nie jest zbyt droga. Zużycie paliwa
w cyklu miejskim wynosi do 3 l/100 km, poza miastem do 2,5 l/100 km.

Doskonałym wynalazkiem jest integralna blokada typu "wąż", którą
można przykuć skuter do latarni lub znaku drogowego.

Peugeot ma tylko jedną wadę, jest zbyt ładny i kusi amatorów cudzej
własności.

Nabywca tego modelu nie powinien mieć z nim problemu. Podróżowanie
tym małym i lekkim jednośladem to sama przyjemność.
Dane techniczne

Silnikdwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony dmuchawą
Pojemność skokowa49,9 ccm
Moc maksymalna6,2 KM
Zbiornik paliwa7,2 l
Rozstaw osi1155 mm
Cena8 300 zł

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie