Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Peugeot Speedfight 50 M

Tadeusz Suchomski
Obiekt westchnień nastolatka

W krajach, w których skuter zdobył sobie szczególną pozycję (zwłaszcza
Włochy), a więc tam, gdzie jest rynek z prawdziwego zdarzenia, można wybierać
nie tylko jedną z kilkudziesięciu marek, ale także najbardziej odpowiadający
rodzaj skutera.
Wybór jest spory, od skuterów dużych i drogich, po turystyczne, sportowe
i terenowe. Dzięki uprzejmości dealera Peugeota Zenona Nadolnego otrzymaliśmy
do testu skuter sportowy firmy Peugeot - model Speedfight 50 M.
Jednostka napędowa
Źródłem napędu jest dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony dmuchawą
silnik o pojemności 49,9 ccm i mocy 6,2 KM. Samoczynne sprzęgło odśrodkowe
i automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów zapewniają pełną bezobsługowość
napędu. Olej do smarowania silnika podawany jest dodatkową pompą z osobnego
zbiorniczka.

Dodajemy gazu i po chwili gwałtownie rusza z miejsca. Idealnie reaguje
na gaz i ciągnie bardzo mocno. Wskazówka szybkościomierza szybko osiąga
maksymalną prędkość.

Za kierownicą jest dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Bagażnik pod
siodłem pozwala pomieścić kask.
Zawieszenie i hamulce
Przednie zawieszenie wyposażono w nietypowy i bardzo skuteczny jednoramienny
wahacz pchany.

Tylne zawieszenie jest zblokowane z układem napędowym.

Z zawieszeniem współgrają skutecznie hamulce. Z przodu zamontowano
hamulec tarczowy o średnicy tarczy 180 mm, który z zapasem spełnia swoje
zadanie. Tylny hamulec bębnowy o średnicy 110 mm też sobie radzi w zatrzymaniu
pojazdu.

Skuter porusza się na szerokich oponach, które spisują się dobrze niemal
w każdym terenie. Jego wąska kierownica zapewnia kierowcy prawie motocyklową
pozycję.
Eksploatacja
Prędkość maksymalna zgodnie z homologacją wynosi 45 km/h. Po odblokowaniu
i przeróbce można nim osiągnąć od 90 do 100 km/h.

Przyjemność z jazdy Speedfightem nie jest zbyt droga. Zużycie paliwa
w cyklu miejskim wynosi do 3 l/100 km, poza miastem do 2,5 l/100 km.

Doskonałym wynalazkiem jest integralna blokada typu "wąż", którą
można przykuć skuter do latarni lub znaku drogowego.

Peugeot ma tylko jedną wadę, jest zbyt ładny i kusi amatorów cudzej
własności.

Nabywca tego modelu nie powinien mieć z nim problemu. Podróżowanie
tym małym i lekkim jednośladem to sama przyjemność.
Dane techniczne

Silnikdwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony dmuchawą
Pojemność skokowa49,9 ccm
Moc maksymalna6,2 KM
Zbiornik paliwa7,2 l
Rozstaw osi1155 mm
Cena8 300 zł
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty