Modele Peugeot 508 Hybrid i 508 SW Hybrid są napędzane silnikiem benzynowym 1.6 PureTech 180 KM w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 80 kW (110 KM). Ich łączna maksymalna moc, przenoszona na przednią oś, wynosi 225 KM. Jak informuje producent emisja CO2 wynosi poniżej 49 g/km w cyklu WLTP.
Akumulator zasilający silnik elektryczny o pojemności 11,8 kWh umożliwia pokonanie w pełnym trybie elektrycznym dystans do 40 kilometrów w cyklu WLTP (50 kilometrów w cyklu NEDC). Jazda w trybie elektrycznym jest możliwa do prędkości 135 km/h, przy której następuje przełączenie na napęd spalinowy.
Peugeot zapewnia, że umiejscowienie układu przeniesienia napędu nie pogorszyło parametrów użytkowych samochodu. Pojemność bagażnika jest taka sama, jak w wersjach spalinowych - 487 l w modelu 508 i 530 l w 508 SW).
Silnik PureTech współpracuje z nową, automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission), która jest specjalnie przeznaczona do napędów plug-in. Dla uzyskania optymalnego i niewyczuwalnego sposobu przełączania między napędem spalinowym a elektrycznym, sprzęgło hydrokinetyczne z wersji spalinowych zostało zastąpione mokrym sprzęgłem wielotarczowym. Efektem tych zmian jest wzrost momentu obrotowego o 60 Nm, a w konsekwencji skrócenie czasu reakcji układu.
Pełne naładowanie akumulatora ze standardowego gniazda (ładowarka 3,3 kW, 8 A) trwa odbywa maksymalnie 8 godzin; z gniazda przyspieszonego ładowania typu Green’ up® (ładowarka 3,3 kW, 14 A) w ciągu 4 godzin; w przypadku terminala typu Wallbox (ładowarka 6,6 kW dostępna w opcji, 32 A) w niecałe 2 godziny.
W SUV-ie Peugeot 3008 Hybrid z napędem na cztery koła moc zespołu napędowego wynosi aż 300 KM. To najmocniejszy seryjny Peugeot w historii. Taki efekt został uzyskany dzięki połączeniu silnika 1.6 PureTech o mocy 200 KM z dwoma silnikami elektrycznymi - jednym z przodu, drugim z tyłu, z których każdy ma moc 80 kW (110 KM). Napęd jest przenoszony na obie osie.
Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s. Wynosząca 13,2 kWh pojemność akumulatora trakcyjnego umożliwia pokonanie w trybie elektrycznym dystansu między 56 a 59 kilometrów zgodnie z WLTP.
W przypadku modelu 3008 Hybrid z napędem na przednią oś moc zespołu napędowego wynosi 225 KM.
Cennik Peugeota 508 Hybrid rozpoczyna się od kwoty 169 400 zł, Peugeota 508 SW Hybrid - od 173 900 zł, Peugeota 3008 Hybrid - od 166 50 zł, a Peugeota 3008 Hybrid4 - od 195 700 zł.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple Beats Flex żółty (MYMD2EE/A)
w zależności od tego, co robisz, słuchawki beats f…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Czarne
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
kup teraz

Beyerdynamic DT770 PRO 80Ohm
Najważniejsze cechy:• ergonomiczny kształt• przewó…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Złote
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116D…
Pirat drogowy w Lublinie