Ze zdrobnienia „Pinin”, co znaczy po włosku „mały”, Gian Batista Farina utworzył swoje nazwisko rodowe, przekształcone następnie
w Pininfarina. Od końca lat 40-tych jego syn Sergio (urodzony w 1926 r.) zaczął pomagać w stworzonym w Turynie w 1930 roku rodzinnym przedsiębiorstwie.
W 1936 roku blacharnia zamieniona została na studio projektowe, które rozpoczęło współpracę z wieloma konstruktorami samochodów.
Pierwszym wspólnym projektem studia Pininfarina i Peugeot był stworzony w 1951 r. model 403 w wersji sedan. To zapoczątkowało długoletnią bardzo udaną współpracę, której owocem były następujące modele marki Peugeot: 404, 204 sedan i kombi, 504 coupé i kabriolet, 104, 604, 505, 305, 205 kabriolet 306 kabriolet i wreszcie 406 coupé. W tej grupie nie zabrakło również wzbudzających duże emocje samochodów koncepcyjnych, takich jak 104 Peugette, 205 kombi, 504 Break Riviera czy Nautilus.
Kiedy Sergio został prezesem firmy, biuro bardzo się rozwinęło: m.in. stworzono linię produkcyjną, z której zjechały takie modele Peugeot jak: coupé - kabriolety 404 oraz 504, kabriolety 205 i 306 oraz coupé 406. Wszystkie one, mające na karoserii znak włoskiego mistrza, stały się legendarnymi modelami marki.
Sergio Pininfarina, pracując dla wielu prestiżowych marek, w niezwykle umiejętny sposób potrafił zachować w swoich projektach tożsamość każdego konstruktora.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?