W nowym Peugeocie e-308 i e-308 SW będzie montowany całkowicie nowy silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Silnik uzupełni obecną ofertę napędów hybrydowych typu plug-in o mocy 180 KM/132 kW i 225 KM/162 kW oraz silników spalinowych.
Konstrukcją nowej generacji jest również akumulator trakcyjny. Jest to akumulator wysokonapięciowy o pojemności 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej) charakteryzujący się zmienionym składem chemicznym: 80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu. Generuje napięcie 400 V. Deklarowany zasięg to ponad 400 km (w cyklu WLTP).
Ponadto, aby móc jak najlepiej zarządzać zużyciem energii, kierowca ma możliwość wyboru trybu jazdy (ECO, NORMAL i SPORT). Co więcej, dzięki trybowi "BRAKE" może on też zwiększyć siłę hamowania po zwolnieniu pedału gazu, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii.
Dostępna w standardzie pokładowa ładowarka prądu trójfazowego dysponuje mocą 11 kW. Gniazdo ładowania jest dostosowane do wszystkich typów terminali ładowania. W przypadku korzystania z terminala o mocy 100 kW, naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80% jego pojemności zajmuje mniej niż 25 minut. Zasięg wynosi 400 km.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?