Peugeot e-208 oraz Peugeot e-2008. Nowe rozwiązania technologiczne zwiększą zasięg

Stanisław Rochowicz
Do 25 km i 8% dodatkowego zasięgu w cyklu WLTP, a w rzeczywistej eksploatacji jeszcze więcej, to bilans zmian technologicznych, które zostaną wprowadzone od początku 2022 roku w nowych modeli Peugeot 208 oraz 2008 z napędem w 100% elektrycznym.Fot. Peugeot
Do 25 km i 8% dodatkowego zasięgu w cyklu WLTP, a w rzeczywistej eksploatacji jeszcze więcej, to bilans zmian technologicznych, które zostaną wprowadzone od początku 2022 roku w nowych modeli Peugeot 208 oraz 2008 z napędem w 100% elektrycznym.Fot. Peugeot
Do 25 km i 8% dodatkowego zasięgu w cyklu WLTP, a w rzeczywistej eksploatacji jeszcze więcej, to bilans zmian technologicznych, które zostaną wprowadzone od początku 2022 roku w nowych modeli Peugeot 208 oraz 2008 z napędem w 100% elektrycznym.

Wprowadzone jednocześnie do sprzedaży w końcu 2019 roku, Peugeot e-208 i Peugeot e-2008 z 100% elektrycznym napędem, odniosły ogromny sukces rynkowy, a ich produkcja przekroczyła 90 000 samochodów.

Do 25 km i 8% dodatkowego zasięgu w cyklu WLTP, a w rzeczywistej eksploatacji jeszcze więcej, to bilans zmian technologicznych, które zostaną wprowadzone
Do 25 km i 8% dodatkowego zasięgu w cyklu WLTP, a w rzeczywistej eksploatacji jeszcze więcej, to bilans zmian technologicznych, które zostaną wprowadzone od początku 2022 roku w nowych modeli Peugeot 208 oraz 2008 z napędem w 100% elektrycznym.
Fot. Peugeot

W obu pojazdach zbudowanych na platformie eCMP (Common Modular Platform), wyposażonych w akumulator 50 kWh i silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) osiągający moment 260 Nm, wprowadzane są zmiany technologiczne mające na celu zapewnienie użytkownikom większego zasięgu.

Optymalizacja doboru opon i przejście na klasę „A+” to pierwsza ze zmian, dzięki której zmniejszają się opory toczenia. Dotyczą kół 16-calowych w PEUGEOT e-208 i kół 17-calowych w PEUGEOT e-2008.

Oprócz tego wprowadzono zmiany w podzespołach mechanicznych – zastosowano nowe przełożenie przekładni redukcyjnej, które optymalizuje zasięg w czasie jazdy poza miastem i na autostradzie.

Kolejną innowacją jest nowa pompa ciepła współpracująca z czujnikiem wilgotności zainstalowanym nad przednią szybą, która pozwala na uzyskanie optymalnej skuteczności energetycznej układu ogrzewania i klimatyzacji.
Informacje przesyłane przez czujnik umożliwiają bardziej precyzyjne sterowanie funkcją recyrkulacji powietrza w kabinie, a w konsekwencji zaoszczędzenie energii zgromadzonej w akumulatorze w fazach podnoszenia i utrzymywania temperatury we wnętrzu samochodu. Skuteczność tej modyfikacji daje się odczuć zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych.

Wszystkie te zmiany mają umożliwić zwiększenie zasięgu pojazdu liczonego według cyklu homologacyjnego WLTP (Worldwide harmonized Light vehicules Test Procedures):

  • Nowy Peugeot e-208 będzie teraz oferował zasięg do 362 km (WLTP), czyli o 22 km więcej.
  • Nowy Peugeot e-2008 będzie teraz oferował zasięg do 345 km (WLTP), czyli o 25 km więcej.

Poza istotnym zwiększeniem zasięgu w cyklu WLTP należy zwrócić uwagę na znaczny wzrost zasięgu w użytkowaniu rzeczywistym, który wyniesie około 40 km w warunkach ruchu miejskiego przy temperaturze zewnętrznej zbliżonej do 0° C.

Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty