Model ten odniósł sukces na rodzimym rynku, bowiem marka ma odpowiednio długie tradycje, a wykorzystanie silników wysokoprężnych znakomicie obniża koszty eksploatacji bez uszczerbku dla prestiżu właściciela.

Zmieniają się samochodowe mody, powstają nowe rodzaje nadwozi. W kasie wyższej wciąż obowiązującym standardem jest nadwozie typu sedan i taki typ nadwozia ma również Peugeot 607. Ci producenci, którzy odważyli się zaproponować coś innego, np. Renault w modelu Vel Satis, nie odnieśli komercyjnego sukcesu. Jeździliśmy Peugeotem 607 napędzanym wysokoprężnym silnikiem 2,2 l o mocy 133 KM.
Cechy szczególne
Jak przystało na nowoczesny pojazd klasy wyższej, Peugeot ma wielowahaczowe zawieszenie tylne i wyposażony jest w szereg przydatnych urządzeń, które w tańszych autach oferowane są za dopłatą. Np. reflektory

ksenonowe, czujnik deszczu uruchamiający wycieraczki czy lusterko wewnętrzne, które samoczynnie się przyciemnia w zależności od padającego nań światła. To cechy charakterystyczne tego pojazdu. Mimo swojej znacznej długości, 487 cm, sylwetka Peugeota 607 wygląda lekko i nie stwarza wrażenia ociężałej. Wnętrze urządzone jest luksusowo i pod tym względem nie ustępuje autom niemieckim. Przednie fotele są wygodne, a obsługa urządzeń nie sprawia kłopotu. Choć linia sufitu dość nisko opada nad tylną kanapę, w Peugeocie miejsca nad głową jest więcej niż w Alfie Romeo 166, ale mniej niż w BMW serii 5. Bagażnik Peugeota ma objętość 480 l. Pokrywę bagażnika można otworzyć i zamknąć po naciśnięciu przycisku pilota zdalnego sterowania.
Silnik
Silnik wysokoprężny w samochodzie klasy wyższej dzisiaj już nikogo nie dziwi. Jednostka napędowa Peugeota 2,2 HDI ma 4 zawory w każdym cylindrze, turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny i zasilana jest układem common rail. W celu zapewnienia wysokiej kultury pracy zdecydowano się na zastosowanie wałków wyrównoważających, które zmniejszają drgania silnika. Rozwiązanie to jest kosztowne w produkcji, ale w przypadku diesli daje dobre rezultaty. Jednostka

napędowa z pojemności 2,2 l uzyskuje 133 KM mocy i w mieście zużywa ok. 9 l na 100 km. Biorąc pod uwagę masę pojazdu, należy to uznać za dobry wynik. Peugeot ma też zainstalowany filtr cząstek stałych, wymagający co 120 tys. km obsługi w autoryzowanej stacji serwisowej.
Wrażenia z jazdy
Stara francuska szkoła uczy, że samochód powinien mieć miękkie zawieszenie. Na nasze dziurawe drogi to znakomite rozwiązanie, które jednak może sprawiać kłopot kierowcy podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów. W Peugeocie nie ma tego problemu, ponieważ seryjnie zamontowano układ kontroli stabilności toru jazdy - ESP.

Własności jezdne pojazdu są dobre, również dzięki zastosowaniu wielowahaczowego tylnego zawieszenia. Niestety, z przodu są tradycyjne kolumny McPhersona, które w tej klasie aut nie uchodzą za nowoczesne. Dzięki niskiemu poziomowi hałasu we wnętrzu długa podróż nie jest męcząca. Elastyczna jednostka napędowa sprawuje się bardzo dobrze i jest dość skutecznym źródłem napędu. Dynamika pojazdu jest wystarczająca, a układ hamulcowy - skuteczny. Z prędkości 100 km/h samochód zatrzymuje się po przebyciu drogi 39,2 m.
Podsumowanie
Peugeot 607 stanowi propozycję dla nabywców znudzonych samochodami niemieckimi. W przeciwieństwie do nich pojazd francuski jest bardziej "miękki", z czym należy się liczyć. Jego wysokoprężny silnik 2,2 HDI okazał się elastyczny, oszczędny i cichy, dlatego stanowi dobre źródło napędu. Poziom wyposażenia jest wysoki.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika wysokoprężny
Ilość cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa (cm3): 2179
Moc maksymalna (KM/obr/min): 133/4000
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): 314/2000
Przyspieszenie 0-100 km/h(s): 11,5
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): 8,5
Prędkość maksymalna (km/h): 205
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB): 65*
Droga hamowania od 100 km/h (m): 39,2
Pojemność bagażnika (dm3): 480
Pojemność zbiornika paliwa (dm3): 80
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km): 5,4/8,8
Długość x szerokość x wysokość (cm): 487 x 184 x 146
Rozstaw osi (cm): 280
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) 2/12
Cena wersji Ebene/Diamant/Titane (zł): 151 600
* - pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza
*****
Wnętrze jest przestronne; W Peugeocie na tylnej kanapie jest więcej miejsca nad głową niż w Alfie Romeo 166 i mniej niż w BMW serii 5.
Silnik
*****
Oszczędna jednostka napędowa o wysokiej kulturze pracy i nowoczesnej budowie.
Poziom hałasu
*****
Peugeot ma zbliżony poziom hałasu do poziomu hałasu Alfy Romeo 166 2.4 JTD.
Hamulce
****
Droga hamowania Peugeota jest krótsza niż droga hamowania Alfy Romeo 166 2.4 JTD i zbliżona do drogi hamowania BMW 525 d.
Dynamika
****
Peugeot ma podobna dynamikę do dynamoki Alfy 166 2.4 JTD i jest nieco wolniejszy od BMW 525d.
Zużycie paliwa
*****
Silnik Peugeota w mieście zużywa mniej paliwa niż Alfa 166 2.4 JTD.
Nowoczesność konstrukcji
****
Kolumny McPhersona zastosowane w przednim zawieszeniu nie są mile widziane w tej klasie aut.
Wyposażenie
*****
Zupełnie wystarczające, brakuje tylko radia, które trzeba dokupić ekstra.
Wyposażenie seryjne:
Peugeot 607 Ebene/Diamant/Titane
Poduszki powietrzne 6
Układ ABS s
System wspomagania nagłego hamowania s
Układ kontroli stabilności toru jazdy ESP s
Układ antypoślizgowy kół przednich ASR s
Wspomaganie układu kierowniczego s
Centralny zamek s
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne s
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka s
Klimatyzacja automatyczna s
Radioodtwarzacz o
Reflektory ksenonowe s
Samościemniające się lusterko wsteczne s
Czujnik deszczu s
Zdalne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika s
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Dramatyczne dane. W tym roku na Morzu Śródziemnym zginęło lub zaginęło 2500 migrantów
- Szwecja wyprowadza wojsko na ulice. "Żaden kraj w Europie nie jest w takiej sytuacji"
- Jaka będzie jesień? Sprawdź w naszym quizie, czy znasz jesienne przysłowia
- Jesienny trening mózgu dla bystrzaków. Czy rozwiążesz 12 zagadek? QUIZ