Peugeot 607

Ryszard Polit
Peugeot 607 należy do klasy wyższej i konkuruje głównie z autami niemieckimi.
Peugeot 607 należy do klasy wyższej i konkuruje głównie z autami niemieckimi.
Model 607 to flagowa limuzyna Peugeota, który stara się przełamać dominację marek niemieckich.

Model ten odniósł sukces na rodzimym rynku, bowiem marka ma odpowiednio długie tradycje, a wykorzystanie silników wysokoprężnych znakomicie obniża koszty eksploatacji bez uszczerbku dla prestiżu właściciela.

 

Peugeot 607 należy do klasy wyższej i konkuruje głównie z autami niemieckimi.
Peugeot 607 należy do klasy wyższej i konkuruje głównie z autami niemieckimi.

Zmieniają się samochodowe mody, powstają nowe rodzaje nadwozi. W kasie wyższej wciąż obowiązującym standardem jest nadwozie typu sedan i taki typ nadwozia ma również Peugeot 607. Ci producenci, którzy odważyli się zaproponować coś innego, np. Renault w modelu Vel Satis, nie odnieśli komercyjnego sukcesu. Jeździliśmy Peugeotem 607 napędzanym wysokoprężnym silnikiem 2,2 l o mocy 133 KM.

 

Cechy szczególne

 

Jak przystało na nowoczesny pojazd klasy wyższej, Peugeot ma wielowahaczowe zawieszenie tylne i wyposażony jest w szereg przydatnych urządzeń, które w tańszych autach oferowane są za dopłatą. Np. reflektory

Silnik 2,2 HDI okazał się bardzo skutecznym i oszczędnym źródłem napędu.
Silnik 2,2 HDI okazał się bardzo skutecznym i oszczędnym źródłem napędu.

ksenonowe, czujnik deszczu uruchamiający wycieraczki czy lusterko wewnętrzne, które samoczynnie się przyciemnia w zależności od padającego nań światła. To cechy charakterystyczne tego pojazdu. Mimo swojej znacznej długości, 487 cm, sylwetka Peugeota 607 wygląda lekko i nie stwarza wrażenia ociężałej. Wnętrze urządzone jest luksusowo i pod tym względem nie ustępuje autom niemieckim. Przednie fotele są wygodne, a obsługa urządzeń nie sprawia kłopotu. Choć linia sufitu dość nisko opada nad tylną kanapę, w Peugeocie miejsca nad głową jest więcej niż w Alfie Romeo 166, ale mniej niż w BMW serii 5. Bagażnik Peugeota ma objętość 480 l. Pokrywę bagażnika można otworzyć i zamknąć po naciśnięciu przycisku pilota zdalnego sterowania.

 

Silnik

 

Silnik wysokoprężny w samochodzie klasy wyższej dzisiaj już nikogo nie dziwi. Jednostka napędowa Peugeota 2,2 HDI ma 4 zawory w każdym cylindrze, turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny i zasilana jest układem common rail. W celu zapewnienia wysokiej kultury pracy zdecydowano się na zastosowanie wałków wyrównoważających, które zmniejszają drgania silnika. Rozwiązanie to jest kosztowne w produkcji, ale w przypadku diesli daje dobre rezultaty. Jednostka

Wnętrze pojazdu jest wystarczająco przestronne.
Wnętrze pojazdu jest wystarczająco przestronne.

napędowa z pojemności 2,2 l uzyskuje 133 KM mocy i w mieście zużywa ok. 9 l na 100 km. Biorąc pod uwagę masę pojazdu, należy to uznać za dobry wynik. Peugeot ma też zainstalowany filtr cząstek stałych, wymagający co 120 tys. km obsługi w autoryzowanej stacji serwisowej.

 

Wrażenia z jazdy

 

Stara francuska szkoła uczy, że samochód powinien mieć miękkie zawieszenie. Na nasze dziurawe drogi to znakomite rozwiązanie, które jednak może sprawiać kłopot kierowcy podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów. W Peugeocie nie ma tego problemu, ponieważ seryjnie zamontowano układ kontroli stabilności toru jazdy - ESP.

Przednie fotele są właściwie wyprofilowane.
Przednie fotele są właściwie wyprofilowane.

Własności jezdne pojazdu są dobre, również dzięki zastosowaniu wielowahaczowego tylnego zawieszenia. Niestety, z przodu są tradycyjne kolumny McPhersona, które w tej klasie aut nie uchodzą za nowoczesne. Dzięki niskiemu poziomowi hałasu we wnętrzu długa podróż nie jest męcząca. Elastyczna jednostka napędowa sprawuje się bardzo dobrze i jest dość skutecznym źródłem napędu. Dynamika pojazdu jest wystarczająca, a układ hamulcowy - skuteczny. Z prędkości 100 km/h samochód zatrzymuje się po przebyciu drogi 39,2 m.

 

Podsumowanie

 

Peugeot 607 stanowi propozycję dla nabywców znudzonych samochodami niemieckimi. W przeciwieństwie do nich pojazd francuski jest bardziej "miękki", z czym należy się liczyć. Jego wysokoprężny silnik 2,2 HDI okazał się elastyczny, oszczędny i cichy, dlatego stanowi dobre źródło napędu. Poziom wyposażenia jest wysoki.

 

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika                                                     wysokoprężny 

Ilość cylindrów/zaworów                                        4/16

Pojemność skokowa (cm3):                                   2179

Moc maksymalna (KM/obr/min):                         133/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):                      314/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h(s):                                11,5

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):              8,5

Prędkość maksymalna (km/h):                                205

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB):                       65*

Droga hamowania od 100 km/h (m):                       39,2

Pojemność bagażnika (dm3):                                  480

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):                           80

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):           5,4/8,8

Długość x szerokość x wysokość (cm):             487 x 184 x 146

Rozstaw osi (cm):                                                   280

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)              2/12

Cena wersji  Ebene/Diamant/Titane (zł):                 151 600

 

* - pomiar wg ADAC

 

 

Nasza ocena

 

 

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Wnętrze jest przestronne; W Peugeocie na tylnej kanapie jest więcej miejsca nad głową niż w Alfie Romeo 166 i mniej niż w BMW serii 5.

 

Silnik

*****

Oszczędna jednostka napędowa o wysokiej kulturze pracy i nowoczesnej budowie.

 

Poziom hałasu

*****

Peugeot ma zbliżony poziom hałasu do poziomu hałasu Alfy Romeo 166 2.4 JTD.

 

Hamulce

****

Droga hamowania Peugeota jest krótsza niż droga hamowania Alfy Romeo 166 2.4 JTD i zbliżona do drogi hamowania BMW 525 d.

 

Dynamika

****

Peugeot ma podobna dynamikę do dynamoki Alfy 166 2.4 JTD i jest nieco wolniejszy od BMW 525d.

 

Zużycie paliwa

*****

Silnik Peugeota w mieście zużywa mniej paliwa niż Alfa 166 2.4 JTD.  

 

Nowoczesność konstrukcji

****

Kolumny McPhersona zastosowane w przednim zawieszeniu nie są mile widziane w tej klasie aut. 

 

Wyposażenie

*****

Zupełnie wystarczające, brakuje tylko radia, które trzeba dokupić ekstra.  

 

 

 

 

Wyposażenie seryjne:

 

                    Peugeot 607 Ebene/Diamant/Titane

 

Poduszki powietrzne                                         6                     

Układ ABS                                                       s

System wspomagania nagłego hamowania         s

Układ kontroli stabilności toru jazdy ESP            s

Układ antypoślizgowy kół przednich ASR            s

Wspomaganie układu kierowniczego                  s                     

Centralny zamek                                             s                     

Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne     s                     

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka   s

Klimatyzacja automatyczna                               s                     

Radioodtwarzacz                                              o

Reflektory ksenonowe                                      s

Samościemniające się lusterko wsteczne            s

Czujnik deszczu                                               s

Zdalne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika    s

 

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

 

 

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie