Peugeot 607

Piotr Robakowski
Udostępnij:
Przed dwoma tygodniami Peugeot zaprezentował dziennikarzom odmłodzony technicznie model 607. Ta komfortowa limuzyna wzbogaciła się o dwa elementy, które poprawiają nie tylko komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo podróży.

Przed dwoma tygodniami Peugeot wraz z premierą modelu 307 CC, zaprezentował dziennikarzom odmłodzony technicznie model 607. Ta komfortowa limuzyna wzbogaciła się o dwa elementy, które poprawiają nie tylko komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo podróży.**Samochód - telefon
Jedną z nowości jest zintegrowany system bluetooth - pozwalający wybierając opcję wykrywania telefonu komórkowego korzystać ze wszystkich jego możliwości podczas jazdy. Nie trzeba zatem wkładać małej karty do zazwyczaj montowanego w samochodach czytnika, by używać telefon komórkowy podczas jazdy. System bluetooth, to platforma, która bezprzewodowo łączy się z telefonem komórkowym - jeśli planujemy zakup Peugeota 607, warto sprawdzić czy nas telefon posiada tę funkcję - i korzystać z niego w pełni tylko za pomocą umieszczonych w samochodzie systemów. Możemy zatem wybierając z menu (wyświetlacz komputera pokładowego) korzystać z książki telefonicznej, mamy także możliwość wysyłania i odbierania wiadomości tekstowych (SMS-ów). Zainstalowany w modelu 607 system zintegrowany jest z systemem audio, automatycznie wyciszając gdy odbieramy rozmowę lub sami chcemy przedzwonić. Peugeot 607 jest drugim obok BMW serii 5 samochodem, który podobna funkcję oferuje polskim klientom. Inne marki - jak Saab wraz z modelem 93 SportSedan, czy Mercedes w modelach E i S - to urządzenie wprowadzą prawdopodobnie dopiero w połowie przyszłego roku. Firma oferuje swoim klientom już przy zakupie pojazd z seryjnie montowanym telefonem Nokia 6310i.
Sześć biegów pod ręką**
Nowością w oferowanym już od kilku dni także w Polsce modelu 607 jest manualna przekładnia z sześcioma przełożeniami. Przekładnia współpracuje z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 2.2 HDI o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 314 Nm przy 2000 obr./minutę. Na uwagę zasługuje fakt, że już 80 procent wartości momentu obrotowego dostępna jest od 1200 obr./minutę. Krótsze przełożenia sześciostopniowej przekładni typu ML6C pozwalają rozpędzić pięciometrową 607-mkę od 0 do 100 km/h w czasie 11.54 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 205 km/h. Średnie zużycie paliwa waha się w granicach 6.6 litrów oleju na 100 km. Silnik ten posiada filtr cząstek stałych i dodatkowo system EOBD - informujący kierowcę o przekroczeniu określonych przepisami wartości emisji spalin. Wraz z nowinkami technicznymi pojawiły się także ułatwiające obsługę auta elementy - otwieranie i zamykanie bagażnika odbywa się przy wykorzystaniu elektrycznych siłowników, pojawiły się elektrycznie składane lusterka boczne. Nad bezpieczeństwem czuwają także boczne poduszki powietrzne będące uzupełnieniem już oferowanych kurtyn bocznych. Ceny modelu 607 w zależności od wersji i wyposażenia zawierają się w granicach od 131 do 165 tys. złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie