Już sama różnica w oznaczeniu - skok o dwa numery wskazuje, że auto jest znacznie nowocześniejsze od poprzednika. Roczne doświadczenia właścicieli wskazują także, że jest znacznie mniej awaryjny. W redakcyjnym teście model z najmocniejszym silnikiem Diesla - 2.2 HDi.Już na pierwszy rzut oka łatwo się zorientować, że mamy do czynienia z Peugeotem. Reflektory w kształcie migdałów po raz pierwszy zastosowano w modelu 206, później "skopiowano" to rozwiązanie w autach 607, 307, a ostatnio w vanie 807. Z gamy aut Peugeota od tej reguły wyłamuje się jedynie model 406, ale wkrótce ma się on doczekać następcy. Flagowe auto Peugeota nie ma wcale łatwego zadania. Na rynku musi rywalizować nie tylko z odwiecznymi, francuskimi autami, ale i należącymi do tego samego segmentu mercedesem klasy E, Audi A6, oplem omegą, BMW 5, saabem 9-5 czy volvo S80. Peugeot 607 jest o wiele tańszy od rywali, co - przynajmniej w naszym kraju - ułatwia mu zadanie.
Na liście wyposażenia seryjnego znajdziemy nie tylko automatycznie włączające się wieczorem światła ksenonowe, automatyczny włącznik wycieraczek przedniej szyby, czy uruchamiające się podczas ostrego hamowania światła awaryjne. Na liście jest także system ABS wraz ze wspomaganiem układu hamulcowego i ASR. Oczywiście znajdziemy tu także sześć poduszek gazowych, klimatyzację, elektrycznie opuszczane szyby we wszystkich drzwiach, a także tak oczywiste elementy jak wspomaganie układu kierowniczego czy centralne ryglowanie zamków.
Peugeot 607 jest autem bardzo komfortowym, jeśli tylko droga jest w miarę równa auto bezszelestnie płynie po asfalcie. Nieco gorzej jest, gdy trafimy na koleiny. Wówczas auto staje się niespokojne, takiej nawierzchni nie lubią zwłaszcza niskoprofilowe opony. W testowym aucie był zamontowany sprytny system ostrzegania o przebiciu opony. Otóż na wewnętrznej części felgi zamocowano czujniki ciśnienia, informujące o jego spadku drogą radiową. W takim przypadku na desce rozdzielczej pokazuje się sugestywny piktogram przebitej opony i napis stop, komunikatom towarzyszy przeraźliwy, krótki pisk. Dzięki temu system przypomina także o konieczności naprawy przebitej opony w bagażniku.
Wnętrze
Tablica przyrządów ma tradycyjny dla Peugeota wygląd. W środkowej części tablicy przyrządów - nad kratkami układu wentylacji - usytuowano wyświetlacz radia, komputera pokładowego, a także systemu GPS (opcja). Funkcje obsługiwane są za pomocą dźwigni znajdującej się po prawej stronie kierownicy lub przycisków przy wyświetlaczu. Seryjne wyposażenie stanowi zestaw audio - niestety, jest to tylko radioodtwarzacz kaset, zmieniacz płyt CD wymaga dopłaty. Sporo w 607 jest tworzyw imitujących drewno.
Nadwozie
Nadwozie 607 wyraźnie nawiązuje stylistyką do najpopularniejszego peugeota - 206. Spokojna linia nadwozia może się podobać, jedynie projektując tylną część nadwozia styliści nieco "zaszaleli", z tej strony auto przypomina Audi A6. Elegancką sylwetkę auta podkreślają standardowe aluminiowe obręcze kół. Na klapie bagażnika umieszczono oznaczenie modelu - 607 - przy czym środek "0“ pełni funkcję przycisku otwierającego klapę bagażnika. Bardzo pomysłowe.
Silnik
Do napędu testowego modelu zastosowano wysokoprężny silnik HDi o pojemności 2,2 litra i mocy 136 KM. Silniki z opracowanym przez koncern PSA układem common-rail charakteryzują się cichą i bezwibracyjną pracą. Jedynie tuż po uruchomieniu można mieć małe zastrzeżenia do kultury pracy. Ważące 1535 kilogramów auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie niewiele ponad 10 sekund, co można uznać za bardzo dobry wynik, a maksymalna prędkość wynosi 205 km/h. Średnie zużycie oleju napędowego nieznacznie odbiegało od wartości podawanych przez producenta i wynosiło średnio około 8 litrów na 100 kilometrów. Przy spokojnej jeździe spadało nawet poniżej 7 litrów.
Podsumowanie
607 z silnikiem HDi to propozycja dla kierowców lubiących komfort, pokonujących przy tym długie trasy. Naszym zdaniem przydałoby się poszerzyć ofertę o nieco mocniejszą jednostkę wysokoprężną. 136-konny silnik jest odrobinę za słaby do ważącej ponad 1,5 tony limuzyny. Konkurenci już dawno zauważyli, że wymagania klientów rosną i oferują w autach segmentu E jednostki wysokoprężne o mocy 170, a nawet więcej koni. Peugeot zrobił odwrotnie - wprowadził nieco tańszą odmianę z silnikiem 2.0 HDi o mocy 110 KM. Auto jest sporo - bo o 13 tysięcy zł tańsze od testowego modelu.
Peugeot 607 a konkurencja
Model | Peugeot 607 HDi | Mercedes E220 CDI | Saab 9-5 TiD |
Silnik | R4 | R4 | V6 |
Liczba zaworów | 16 | 16 | 24 |
Napęd | przedni | tylny | przedni |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 2179 | 2148 | 2962 |
Moc maks. (KM) | 136 | 150 | 176 |
Maks. moment obrotowy (Nm) | 314 | 340 | 350 |
Skrzynia biegów | M/5 | M/6 | M/5 |
Hamulce przednie/tylne | T/T | T/T | T/T |
Średnica zawracania (m) | 12 | 11,4 | 10,8 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 480 | 540 | 500 |
Długość (mm) | 4877 | 4820 | 4810 |
Szerokość (mm) | 1800 | 1820 | 1790 |
Wysokość (mm) | 1437 | 1450 | 1450 |
Rozstaw osi (mm) | 2800 | 2855 | 2705 |
Masa własna (kg) | 1535 | 1610 | 1600 |
Ładowność (kg) | 580 | 535 | 510 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 205 | 217 | 215 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) | 10,7 | 10,3 | 9,3 |
Zużycie paliwa (l/100 km) | |||
Miasto | 8,9 | 8,5 | 10,1 |
Poza miastem | 5,5 | 4,8 | 5,9 |
Średnie | 6,7 | 6,1 | 7,4 |
T - hamulce tarczowe, M - skrzynia manualna
Wyposażenie
Model | 607 HDi | E220 CDI | 9-5 TiD |
Cena (zł) | 146 500 | 162 850 | 158 200 |
ABS | S | S | S |
Airbag kierowca/pasażer | S/S | S/S | S/S |
Poduszki boczne | S | S | S |
Wspomaganie kierownicy | S | S | S |
Elektryczne szyby | S | S | S |
Centralne ryglowanie zamków | S | S | S |
Radio | S | S | S |
Klimatyzacja | S | S | S |
Aluminiowe felgi | S | S | S |
S - standard
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?