Około 134 tys. złotych trzeba wydać za najtańszą wersję Peugeota 607. Mimo to samochód cieszy się sporym zainteresowaniem, stając się ciekawą alternatywą w klasie pojazdów luksusowych.
Poprzednikiem urodziwego modelu 607 był wysłużony i cieszący się z roku na rok coraz mniejszą popularnością model 605. Wprowadzając nowe nazewnictwo, inżynierowie zadbali o przyciągające wzrok nadwozie (będące nawiązaniem do rynkowego sukcesu pojazdów rodziny 206) i ukrytą pod nim wyrafinowaną technologię.
Długi i wygodny
Nowoczesne i łagodne linie są charakterystycznym elementem nadwozia modelu 607. W przedniej wyraźnie na czoło wychodzą chromowane elementy atrapy chłodnicy, która jest niejako początkiem długiej, kryjącej silnik maski. Po modelu 206, również i tutaj zastosowano podłużne, nachodzące głęboko na boki reflektory. Pod jednym kloszem umieszczono światła drogowe i kierunkowskazy. Klienci wydający tak duże pieniądze wolą, jak wynika z przeprowadzanych badań, spokojnej linii nadwozia. Stąd i Peugeot w modelu 607 zastosował długie linie i łagodne łuki tworząc smukła sylwetkę długiego, bo mierzącego prawie 5 metrów auta. Przy szerokości 1826 milimetrów konstruktorzy zastosowali elektrycznie składane boczne lusterka, ułatwiające np. wjazd do myjni samochodowych, czy parkingów podziemnych.
Klasa sama w sobie
Coraz wyraźniej zacierają się klasy pozwalające jednoznacznie określić przynależność konkretnego pojazdu. Podobnie jest w przypadku modelu 607, który na rynku musi się zmierzyć m. in. z Volvo S 80. Wyrasta bowiem pod względem wielkości z klasy wyższej sredniej - Audi A6, czy Mercedesa klasy E. Z drugiej strony trudno go postawić i porównać z Mercedesem Klasy S, czy BMW serii 7.
Na uwagę zasługuje jednak obszerne wnętrze, gwarantujące wygodną podróż pięciu osobom, chociaż oczywiście cztery osoby będą bardziej zadowolone i przy okazji skorzystają z dzielącego tylną kanapę podłokietnika. Z przodu wygospodarowano ogromną wręcz ilość miejsca, na którą nie mogą narzekać kierowcy, których (podobnie jak w moim przypadku) wzrost przekracza 190 centymetrów. Równie komfortowo jest na tylnej, szerokiej kanapie.
Czytelna i wyraźna
Tablica przyrządów zachowała tradycyjny dla Peugeota wygląd. Znana wydaje się stylistyka zegarów i ich układ. Seryjne wyposażenie stanowi zestaw audio, który w zależności od posiadanych funduszy może być dowolnie modyfikowany. W testowej wersji zamontowano zmieniarkę płyt. Niestety, denerwuje umieszczony po prawej stronie kierownicy pilot radia, który zdarzało mi się uderzać nogą. Na wyposażeniu seryjnym znajduje się niewielki i wielofunkcyjny wyświetlacz, który w bogatszych wersjach zastępuje ekran wyświetlający informacje o trasie wytyczonej przy użyciu systemu GPS. Może również pełnić funkcję telewizora.
Ponad 200 koni pod maską
W naszym pojeździe producent zamontował najmocniejszą, benzynową jednostkę napędową o pojemności 3.0 litra z cylindrami w układzie V o mocy 210 KM. Do "setki" pojazd przyspiesza w czasie 8 sekund, osiągając maksymalną prędkość 240 km/h. Napęd przenosiła na przednią oś automatyczna przekładnia, posiadająca dodatkowo możliwość ręcznej zmiany biegów. Opracowany wspólnie z Porsche automat posiada funkcje sekwencyjnej zmiany biegów jak w samochodach wyścigowych. Urządzenie sprawdza się w przypadku 3-litrowego silnika, jednak w przypadku diesla radzimy korzystać w przekładni manualnej lub pełnego automatu. Średnie spalanie podczas testu wyniosło około 12 litrów na 100 kilometrów. Chociaż w mieście przekraczało nawet 16 litrów na 100 kilometrów. Pod tym względem atrakcyjny wydaje się dostępny w ofercie diesel o pojemności 2.2 litra z układem common-rail. Najdroższa wersja Peugeota 607 to wydatek blisko 180 tys. złotych.
Przydatne bajery
W serii firma dostarcza dwa piloty sterujące centralnym zamkiem i klapą bagażnika. Ich ustawienie pozwala np. korygować już podczas otwarcia samochodu położenie fotela kierowcy, lusterek bocznych, a nawet ulubionej stacji radiowej i poziomu głośności. Wycieraczki posiadają również funkcję automatycznego uruchomienia po wykryciu kropli deszczu na przedniej szybie. Jeżeli samochód wyposażony jest w telefon komórkowy, możliwy jest bezpośredni kontakt z centralą we Francji w chwili awarii. Czujniki przekazują również informacje o np. zderzeniu i określają poziom zniszczenia auta przyspieszając dotarcie pomocy.
Dane techniczne
Model | Peugeot 607 2.9 V6 |
Pojemność skokowa silnika | 2946 |
Moc (kW (KM)/obr./min) | 152 (210)/6000 |
Maksym. moment obrotowy (Nm/obr./min) | 285/3750 |
Przyspieszanie od 0 do 100 km/h (s) | 8,1 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 240 |
Zużycie paliwa wg normy EU 93/116 | |
W cyklu miejskim (l) | 13,9 |
Poza miastem (l) | 7,4 |
W cyklu mieszanym (l) | 9,8 |
Długość (mm) | 4871 |
Wysokość (mm) | 1460 |
Szerokość (mm) | 1826 |
Rozstaw osi (mm) | 2800 |
Masa własna (kg) | 1560 |
Minimalna średnica skrętu (m) | 12 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 80 |
Pojemność bagażnika (l) | 480 |
Cena | 158.000 |
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?