Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Peugeot 607 2.9 V6

Piotr Robakowski
Mimo wysokiej ceny, samochód cieszy się sporym zainteresowaniem, stając się ciekawą alternatywą w klasie pojazdów luksusowych.

Około 134 tys. złotych trzeba wydać za najtańszą wersję Peugeota 607. Mimo to samochód cieszy się sporym zainteresowaniem, stając się ciekawą alternatywą w klasie pojazdów luksusowych.

Peugeot 607 2.9 V6

Poprzednikiem urodziwego modelu 607 był wysłużony i cieszący się z roku na rok coraz mniejszą popularnością model 605. Wprowadzając nowe nazewnictwo, inżynierowie zadbali o przyciągające wzrok nadwozie (będące nawiązaniem do rynkowego sukcesu pojazdów rodziny 206) i ukrytą pod nim wyrafinowaną technologię.
Długi i wygodny
Nowoczesne i łagodne linie są charakterystycznym elementem nadwozia modelu 607. W przedniej wyraźnie na czoło wychodzą chromowane elementy atrapy chłodnicy, która jest niejako początkiem długiej, kryjącej silnik maski. Po modelu 206, również i tutaj zastosowano podłużne, nachodzące głęboko na boki reflektory. Pod jednym kloszem umieszczono światła drogowe i kierunkowskazy. Klienci wydający tak duże pieniądze wolą, jak wynika z przeprowadzanych badań, spokojnej linii nadwozia. Stąd i Peugeot w modelu 607 zastosował długie linie i łagodne łuki tworząc smukła sylwetkę długiego, bo mierzącego prawie 5 metrów auta. Przy szerokości 1826 milimetrów konstruktorzy zastosowali elektrycznie składane boczne lusterka, ułatwiające np. wjazd do myjni samochodowych, czy parkingów podziemnych.
Klasa sama w sobie
Coraz wyraźniej zacierają się klasy pozwalające jednoznacznie określić przynależność konkretnego pojazdu. Podobnie jest w przypadku modelu 607, który na rynku musi się zmierzyć m. in. z Volvo S 80. Wyrasta bowiem pod względem wielkości z klasy wyższej sredniej - Audi A6, czy Mercedesa klasy E. Z drugiej strony trudno go postawić i porównać z Mercedesem Klasy S, czy BMW serii 7.
Na uwagę zasługuje jednak obszerne wnętrze, gwarantujące wygodną podróż pięciu osobom, chociaż oczywiście cztery osoby będą bardziej zadowolone i przy okazji skorzystają z dzielącego tylną kanapę podłokietnika. Z przodu wygospodarowano ogromną wręcz ilość miejsca, na którą nie mogą narzekać kierowcy, których (podobnie jak w moim przypadku) wzrost przekracza 190 centymetrów. Równie komfortowo jest na tylnej, szerokiej kanapie.
Czytelna i wyraźna
Tablica przyrządów zachowała tradycyjny dla Peugeota wygląd. Znana wydaje się stylistyka zegarów i ich układ. Seryjne wyposażenie stanowi zestaw audio, który w zależności od posiadanych funduszy może być dowolnie modyfikowany. W testowej wersji zamontowano zmieniarkę płyt. Niestety, denerwuje umieszczony po prawej stronie kierownicy pilot radia, który zdarzało mi się uderzać nogą. Na wyposażeniu seryjnym znajduje się niewielki i wielofunkcyjny wyświetlacz, który w bogatszych wersjach zastępuje ekran wyświetlający informacje o trasie wytyczonej przy użyciu systemu GPS. Może również pełnić funkcję telewizora.
Ponad 200 koni pod maską
W naszym pojeździe producent zamontował najmocniejszą, benzynową jednostkę napędową o pojemności 3.0 litra z cylindrami w układzie V o mocy 210 KM. Do "setki" pojazd przyspiesza w czasie 8 sekund, osiągając maksymalną prędkość 240 km/h. Napęd przenosiła na przednią oś automatyczna przekładnia, posiadająca dodatkowo możliwość ręcznej zmiany biegów. Opracowany wspólnie z Porsche automat posiada funkcje sekwencyjnej zmiany biegów jak w samochodach wyścigowych. Urządzenie sprawdza się w przypadku 3-litrowego silnika, jednak w przypadku diesla radzimy korzystać w przekładni manualnej lub pełnego automatu. Średnie spalanie podczas testu wyniosło około 12 litrów na 100 kilometrów. Chociaż w mieście przekraczało nawet 16 litrów na 100 kilometrów. Pod tym względem atrakcyjny wydaje się dostępny w ofercie diesel o pojemności 2.2 litra z układem common-rail. Najdroższa wersja Peugeota 607 to wydatek blisko 180 tys. złotych.
Przydatne bajery
W serii firma dostarcza dwa piloty sterujące centralnym zamkiem i klapą bagażnika. Ich ustawienie pozwala np. korygować już podczas otwarcia samochodu położenie fotela kierowcy, lusterek bocznych, a nawet ulubionej stacji radiowej i poziomu głośności. Wycieraczki posiadają również funkcję automatycznego uruchomienia po wykryciu kropli deszczu na przedniej szybie. Jeżeli samochód wyposażony jest w telefon komórkowy, możliwy jest bezpośredni kontakt z centralą we Francji w chwili awarii. Czujniki przekazują również informacje o np. zderzeniu i określają poziom zniszczenia auta przyspieszając dotarcie pomocy.
Dane techniczne

ModelPeugeot 607 2.9 V6
Pojemność skokowa silnika2946
Moc (kW (KM)/obr./min)152 (210)/6000
Maksym. moment obrotowy (Nm/obr./min)285/3750
Przyspieszanie od 0 do 100 km/h (s)8,1
Prędkość maksymalna (km/h)240
Zużycie paliwa wg normy EU 93/116
W cyklu miejskim (l)13,9
Poza miastem (l)7,4
W cyklu mieszanym (l)9,8
Długość (mm)4871
Wysokość (mm)1460
Szerokość (mm)1826
Rozstaw osi (mm)2800
Masa własna (kg)1560
Minimalna średnica skrętu (m)12
Pojemność zbiornika paliwa (l)80
Pojemność bagażnika (l)480
Cena158.000
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty