Peugeot 5008. Francuski hit po lifcie. Ceny, wyposażenie, wersje

Stanisław Rochowicz
Kompaktowy SUV Peugeota model 5008 przeszedł face lifting. Dzięki zmienionemu przodowi, nowym tylnym światłom Full LED, nowym kolorom nadwozia i oferowanemu po raz pierwszy pakietowi „Black Pack” samochód jest jeszcze bardziej okazały i nowoczesny. Poznaliśmy także polskie ceny nowości.Fot. Peugeot
Kompaktowy SUV Peugeota model 5008 przeszedł face lifting. Dzięki zmienionemu przodowi, nowym tylnym światłom Full LED, nowym kolorom nadwozia i oferowanemu po raz pierwszy pakietowi „Black Pack” samochód jest jeszcze bardziej okazały i nowoczesny. Poznaliśmy także polskie ceny nowości.Fot. Peugeot
Kompaktowy SUV Peugeota model 5008 przeszedł face lifting. Dzięki zmienionemu przodowi, nowym tylnym światłom Full LED, nowym kolorom nadwozia i oferowanemu po raz pierwszy pakietowi „Black Pack” samochód jest jeszcze bardziej okazały i nowoczesny. Poznaliśmy także polskie ceny nowości.

Peugeot 5008 FL. Odważna stylistyka

Kompaktowy SUV Peugeota model 5008 przeszedł face lifting. Dzięki zmienionemu przodowi, nowym tylnym światłom Full LED, nowym kolorom nadwozia i oferowanemu
Kompaktowy SUV Peugeota model 5008 przeszedł face lifting. Dzięki zmienionemu przodowi, nowym tylnym światłom Full LED, nowym kolorom nadwozia i oferowanemu po raz pierwszy pakietowi „Black Pack” samochód jest jeszcze bardziej okazały i nowoczesny. Poznaliśmy także polskie ceny nowości.

Fot. Peugeot

Aby utrzymać się w awangardzie stylistycznej zmieniono przód nowego SUV-a Peugeot 5008. Stylistyka wyróżnia się na tle innych modeli. Nowy grill bez obramowania jest niezwykle udanym atrybutem nowoczesnego stylu, a jednocześnie pozwala zachować płynną linię nadwozia. Jego przedłużeniem są listwy pod światłami, które spajają wszystkie elementy w całość. Na końcu maski został wyeksponowany numer modelu.

Dynamikę sylwetki podkreślają boczne wloty powietrza połyskujące czarnym lakierem oraz lakierowana osłona podwozia, wbudowane w nowe zderzaki i dostępne już od najniższego poziomu wyposażenia.

Wersje GT i GT Pack mają charakterystyczny grill którego wzór doskonale podkreśla zdecydowanie wyższą klasę samochodu widoczną w stylistyce. Zmienione przednie reflektory zyskały na agresywności i zdecydowanie wyróżniają się na tle obecnych kanonów. Już w podstawowym poziomie wyposażenia posiadają diody LED i są przedłużone „kłami” świateł dziennych z chromowaną końcówką. Ciekawy układ świateł doskonale wpisuje się w styl Peugeot i sprawia, że już na pierwszy rzut oka rozpoznajemy samochody tej marki.

Reflektory Full LED wersji GT i GT Pack mają jeszcze bardziej ciekawy wygląd i przyciągają uwagę swoim kształtem i funkcją doświetlania zakrętów (EVS), która poprawia widoczność podczas jazdy z prędkością do 90 km/h. Światła przeciwmgłowe zostały zastąpione funkcją „Foggy Mode” wbudowaną w reflektory Full LED. W razie mgły przy włączeniu tylnych świateł przeciwmgłowych zostają uruchomione światła mijania ze zmniejszonym natężeniem wiązki świetlnej.
Nowe, bardziej nowoczesne światła tylne również są wyposażone w technologię Full LED (łącznie ze światłami cofania), z trójwymiarowym śladem pazura wyróżniającym samochody marki. Nowy model jest również wyposażony w sekwencyjne kierunkowskazy.

Przezroczyste, przydymione klosze świateł stanowią naturalne przedłużenie czarnego pasa na tylnej klapie i poszerzają optycznie nadwozie.

Patrząc z boku na wersję GT Pack zauważymy nowe, diamentowane aluminiowe obręcze kół 19” „San Francisco”, które podkreślają wyjątkowość tej wersji.

Również oznaczenia GT na przednich błotnikach i klapie bagażnika mają nowocześniejszy kształt.

Peugeot 5008 FL. Kolory nadwozia

Nowy SUV Peugeot 5008 będzie dostępny w kilku kolorach nadwozia:

  • Niebieski Célèbes (nowy);
  • Metallic Cooper (nowy),
  • Biały Perłowy;
  • Szary Artense;
  • Szary Platinium;
  • Czarny Perla Nera;
  • Czerwony Ultimate.

Dla wymagających klientów, dla których ważny jest styl, oferowana jest nowa opcja „Black Pack” w najwyższych poziomach wyposażenia GT i GT Pack.

Obejmuje liczne elementy w ciemnej kolorystyce:

  • grill i logo „Dark chrome”;
  • oznaczenia 5008 / GT / PEUGEOT w matowo-czarnym kolorze;
  • osłonę podwozia w czarnym lśniącym kolorze;
  • listwy w przednich błotnikach w czarnym lśniącym kolorze;
  • relingi dachowe w matowo-czarnym kolorze;
  • listwy dachowe w czarnym lśniącym kolorze;
  • czarne, lśniące listwy okienne;
  • listwę w tylnym zderzaku w czarnym lśniącym kolorze;
  • czarną dolną część drzwi;
  • specjalne obręcze 19” „Washington” w kolorze Czarny Onyx pokryte lakierem Black mist.

Peugeot 5008 FL. Jeszcze więcej emocji za sterami nowego Peugeot i-Cockpit®

Kompaktowy SUV Peugeota model 5008 przeszedł face lifting. Dzięki zmienionemu przodowi, nowym tylnym światłom Full LED, nowym kolorom nadwozia i oferowanemu
Kompaktowy SUV Peugeota model 5008 przeszedł face lifting. Dzięki zmienionemu przodowi, nowym tylnym światłom Full LED, nowym kolorom nadwozia i oferowanemu po raz pierwszy pakietowi „Black Pack” samochód jest jeszcze bardziej okazały i nowoczesny. Poznaliśmy także polskie ceny nowości.

Fot. Peugeot

Sukces PEUGEOT 5008 to również zasługa spektakularnego wnętrza. W nowym SUV-ie PEUGEOT 5008 zobaczymy zmieniony PEUGEOT i-Cockpit®, jeszcze bardziej nowoczesny i wysokiej klasy panel zegarów 12,3”, którego ustawienia można dowolnie zmieniać, jest wyposażony w ekran cyfrowy wykonany w technologii Normally Black, zapewniającej wysoką jakość obrazu i lepszą czytelność dzięki zwiększeniu kontrastu. A także nowy, centralnie umieszczony ekran dotykowy HD 10” , który jest wyposażony w siedem eleganckich przycisków typu „toggle switch”, zapewniających bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z obsługa pojazdu.

Wersje z silnikami spalinowymi i automatycznymi skrzyniami biegów są w standardzie wyposażone w przełącznik trybów jazdy, umieszczony na środkowej konsoli. Można wybrać jeden z trzech trybów: Normal, Sport i Eco.

Peugeot 5008 FL. Inteligentne technologie

Systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji uzupełniają bogatą ofertę technologii pokładowych w nowym SUV-ie Peugeot 5008:

  • system noktowizyjny Night Vision, unikatowy w segmencie kompaktowych SUV-ów, wykrywa żywe istoty (pieszych i zwierzęta) znajdujące się przed samochodem w nocy lub w warunkach ograniczonej widoczności. System zapewnia wykrywanie obiektów w odległości do 200-250 m, poza zasięgiem wiązki reflektorów. Obraz z kamery na podczerwień jest wyświetlany na panelu cyfrowych zegarów – idealnie w polu widzenia kierowcy;
  • adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go (w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8), umożliwia automatyczny rozruch, jeśli samochód zatrzymuje się na krócej niż 3 sekundy. Przy dłuższym zatrzymaniu wystarczy wcisnąć pedał gazu lub przycisk pod kierownicą, by ponownie uruchomić funkcję. Funkcja jest dostępna od prędkości 0 km/h. Wyposażenie jest dostępne w pakiecie Drive Assist Plus;
  • system utrzymania położenia na pasie ruchu (współpracujący z adaptacyjnym tempomatem z funkcją Stop&Go) umożliwia kierowcy wybór położenia na pasie. Kierowca musi jednak trzymać ręce na kierownicy. Jest dostępny w pakiecie Drive Assist Plus;
  • system automatycznego hamowania awaryjnego najnowszej generacji rozpoznaje pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 5 km/h do 140 km/h i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji;
  • system rozszerzonego monitorowania znaków drogowych (stopu, zakazu wjazdu, zakazu wyprzedzania…).

Smartfony są nieodłącznym elementem codziennego życia. Również w kabinie nowego SUVa Peugeot 5008. Dzięki funkcji MirrorScreen wykorzystującej protokoły Apple CarPlay™ i Android Auto™ informacje ze smartfona są wyświetlane na ekranie. Urządzenia przenośne można doładować z gniazda USB w pierwszym rzędzie i z dwóch nowych gniazd USB w drugim rzędzie. Jest również bezprzewodowa ładowarka do smartfonów.

Nowy Peugeot 5008 może być także wyposażony w wysokiej klasy system Hi-Fi o mocy 515 W firmy FOCAL®, który jest doskonałą wizytówką umiejętności francuskiego producenta. Zmienił się również wygląd osłon głośników – tweetersów i głośnika centralnego, które obecnie mają kolor brązowy Belem.

Peugeot 5008 jest dostępny z następującymi silnikami spalinowymi:
Silniki benzynowe

Trzycylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l:

  • PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach;
  • PureTech 130 S&S EAT8;

Czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,6 l:

  • PureTech 180 EAT8.

Silniki wysokoprężne

Czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,5 l:

  • BlueHdi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach;
  • BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8.

Czterocylindrowe o pojemności skokowej 2,0 l:

  • BlueHDi 180 S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8.

Peugeot 5008 FL. Ciekawa i oryginalna budowa gamy

5008 inauguruje nowe wzbogacenie gamy pod względem elementów stylistycznych i wyposażenia. Podstawą gamy są trzy poziomy wyposażenia. Każdy z nich można uzupełnić za pomocą pakietów. Jest to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy szukają wyższego komfortu, estetyki lub funkcjonalności.

Peugeot 5008 FL. Ceny

Kompaktowy SUV Peugeota model 5008 przeszedł face lifting. Dzięki zmienionemu przodowi, nowym tylnym światłom Full LED, nowym kolorom nadwozia i oferowanemu
Kompaktowy SUV Peugeota model 5008 przeszedł face lifting. Dzięki zmienionemu przodowi, nowym tylnym światłom Full LED, nowym kolorom nadwozia i oferowanemu po raz pierwszy pakietowi „Black Pack” samochód jest jeszcze bardziej okazały i nowoczesny. Poznaliśmy także polskie ceny nowości.

Fot. Peugeot

Najtańszy Peugeot 5008 FL z benzynowym silnikiem PureTech 130 S&S i manualną 6-biegową skrzynią w wersji wyposażeniowej Active kosztuje od 124 000 złotych.

Najdroższa wersja benzynowa z silnikiem PureTech 180 S&S wyposażona w 8-biegową skrzynię automatyczną w wersji wyposażeniowej GT Pack kosztuje od 184 000 złotych.

Najtańsza wersja wysokoprężna z silnikiem BlueHDi 130 S&S i manualną 6-biegową skrzynią w wersji wyposażeniowej Active kosztuje od 136 000 złotych.

Najdroższa wersja wysokoprężna z silnikiem BlueHDi 180 S&S wyposażona w 8-biegową skrzynię automatyczną w wersji wyposażeniowej GT Pack kosztuje od 195 200 złotych.

 

Zobacz także: Testujemy elektrycznego Opla Corsę

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty