**
Menedżerowie Peugeota nie ukrywają, że dzięki modelowi 407 chcą osiągnąć pozycję lidera w segmencie D. Uzasadniają to sukcesami poprzedniego modelu 406, który znalazł 1,7 miliona klientów na całym świecie.

Bezpieczna konstrukcja
Nowy 407 pod względem bezpieczeństwa należy do czołówki pojazdów. Nadwozie tak zbudowano, że jego część pasażerska tworzy klatkę bezpieczeństwa, a zadaniem części przedniej i tylnej jest pochłanianie energii zderzenia. Te strefy kontrolowanego zgniotu rozwiązano nowatorsko, np. z przodu są podłużnice i poprzeczki, które przejmując energię uderzenia rozdzielają ją na dwa ciągi - górny i dolny. W bokach nadwozia umieszczono wzmocnienia, a kolumna kierownicy cofa się o 80 mm. Bardzo bogate jest wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Pojazd wyposażono w 9 poduszek powietrznych i elektroniczne systemy: przeciwblokujący hamulce, rozdzielający siłę hamowania, antypoślizgowy, wspomagania awaryjnego hamowania i dynamicznej kontroli stabilności.

Estetyka
Przedstawiając nowego Peugeota nie można pominąć estetycznych akcentów nadwozia. W tym zakresie kierunki wyznaczają modele 206 i 307. Nowy 407 tworzy jakby "rzeźbę w ruchu", charakteryzującą się długą przednią częścią nadwozia i zwartym tyłem. Przedni pas nadwozia nadaje Peugeotowi nowy wygląd, wzbudza jednak zróżnicowane oceny. Krytycy porównują atrapę chłodnicy do Aston Martina lub Maserati i może stylistom francuskim właśnie o to chodziło.

Silniki
Do 407 wybór silników jest duży. Są to cztery jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne. Te benzynowe wyposażono w dwa wałki rozrządu oraz bloki i głowice wykonane ze stopów lekkich. Silnik benzynowy o największej pojemności 3,0 l ma zmienne fazy rozrządu (VVT). Nowoczesne są diesle HDi z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail najnowszej generacji. Ciśnienie w kolektorze wynosi 1600 bar w przypadku diesla 1.6 i 1650 bar w 2 litrowym. Cechą szczególną systemu common-rail jest sześć różnych wtrysków paliwa.
Wrażenia z jazd
Samochody marki Peugeot, nawet te małe, mają wyróżniające się zawieszenie kół. W 407 zawieszenie to jeszcze dopracowano i to w sposób innowacyjny. To pierwszy Peugeot z wielowahaczowym zawieszeniem przednim i tylnym. W połączeniu z wygodnym wnętrzem nadwozia otrzymujemy bardzo wysoki komfort jazdy. Podczas dynamicznej jazdy dość miękkie zawieszenie wspomagane jest elektronicznymi urządzeniami stabilizującymi. Silniki, które w 407 pojawią się pierwsze, czyli benzynowe 1,8 l i 2,0 l nadają pojazdowi dobrą dynamikę. Wadą 407 jest dość płytki bagażnik o pojemności 407 l, a zaletą - duża szerokość (1509 mm) siedzenia tylnego.
Wybrane dane techniczne - Peugeot 407
Wersje | 1.8 | 2.0 | 2.2 | 3.0 | 1.6 | 2.0 |
Długość/szerokość/wysokość pojazdu(mm) | 4676/1811/1450 | |||||
Rozstaw osi (mm) | 2725 | |||||
Rodzaj silnika | benzynowy | diesel | ||||
Liczba cyl./zaworów | 4/16 | 6/24 | 4/16 | |||
Pojemność skokowa (cm3 ) | 1749 | 1997 | 2230 | 2946 | 1560 | 1997 |
Moc maksymalna (KM-obr/min) | 116-5500 | 136-6000 | 158-5650 | 210-6000 | 109-4000 | 136-4000 |
Maks. moment obr. (Nm-obr/min) | 160-4000 | 190-4100 | 217-3900 | 290-3750 | 240-1750 | 320-2000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 12,9 | 10,3/12,2*) | 10,1/12,1*) | 9,2 | 13,1 | 11,0/12,0*) |
Prędkość maks. (km/h) | 200 | 212/206*) | 220/211*) | 235 | 192 | 208/205*) |
Średnie zużycie paliwa (dm3 /100 km) | 7,9 | 8,2/8,7*) | 9,0/9,4*) | 9,8 | 5,5 | 5,9/6,7*) |
*)z automatyczną skrzynią biegów
Motoshow w Piotrkowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?