Chociaż rośnie popularność minivanów, producenci nadal przygotowują wersje nadwoziowe kombi swoich aut. Wersja kombi najnowszego modelu Peugeota jest więc tego naturalną konsekwencją.

Model 407 kombi jest dłuższy od sedana o niemal 9 cm i wyższy od niego o 4 cm. Pozwoliło to na zwiększenie przestrzeni bagażowej. Jej objętość wynosi 448 l, a po złożeniu tylnej kanapy - 624 l. Przewóz dłuższych przedmiotów ułatwia składane przednie siedzenie pasażera. Modnym rozwiązaniem, lansowanym ostatnio przez

producentów, jest możliwość osobnego otwierania szyby pokrywy bagażnika. Przy wkładaniu mniejszych pakunków nie trzeba podnosić do góry dużej pokrywy.
Na polskim rynku 407 SW oferowany będzie sześcioma silnikami. Cztery z nich to jednostki benzynowe: 1,8 l/116 KM; 2,0 l/138 KM; 2,2 l/160 KM i V 6-3,0 l/211 KM oraz wysokoprężne: 1,6 l/110 KM; 2,0 l/136 KM. Jednostki napędowe współpracować mogą z manualną 5- lub 6-stopniową skrzynią biegów lub z przekładnią automatyczną o 4 lub 6 przełożeniach.

Najtańsze auto z jednostką benzynową 1,8 l kosztować będzie w Polsce 85 600 zł. Za wersję z podstawowym wyposażeniem i silnikiem wysokoprężnym 1,6 l klienci zapłacą 96 000 zł.
Do modelu 407 Peugeot przywiązuje dużą wagę, o czym świadczy zupełnie nowa konstrukcja płyty podłogowej. To pierwszy samochód tego producenta z wielowahaczowym zawieszeniem przednim i tylnym. Wygląda na to, że francuska firma zamierza jeszcze skuteczniej konkurować z firmami niemieckimi.
Wybrane dane techniczne
Typ silnika | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | diesel | diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 1749 | 1997 | 2230 | 2946 | 1560 | 1997 |
Moc (KM) | 116 | 138 | 160 | 211 | 110 | 136 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13,5* | 10,8* | 10,4* | 9,6** | 13,7* | 11,5* |
Prędkość maksymalna (km/h) | 197* | 208* | 216* | 229** | 189* | 203* |
Zużycie paliwa trasa/ miasto (l/100 km) | 6,2/11,4* | 6,5/11,5* | 6,8/12,9* | 7,1/14,6** | 4,7/7,2* | 5,0/7,9* |
Długość/szerokość/ wysokość (cm) | 476/181/149 | |||||
Pojemność bagażnika (l) | 448/624 | |||||
Cena brutto (zł) | 85 600 | 96 110 | 103 910 | 132 120 | 96 000 | 108 510 |
* przekładnia manualna
** przekładnia automatyczna
Wybrane wyposażenie standardowe: przednie i boczne poduszki powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, centralny zamek, automatyczna klimatyzacja, radioodtwarzacz z CD
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?