Wersja Break 2,2 HDI** Jeżeli jest to na dodatek HDI kombi to ma ogromny przedział bagażowy i niskie zużycie paliwa.**Peugeot 406 produkowany jest od 1996 roku. Na poczatku 1999 roku poddany został pierwszej modernizacji. Pojawiła się nowa forma pokrywy komory silnikowej, nowe przednie reflektory i zderzak. Wprowadzone zmiany dotyczyły również wersji kombi, którego doskonałe proporcje sprawiają wrażenie pojazdu projektowanego od podstaw.

Bagażnik
Na zewnątrz samochód jest elegancki, we wnętrzu wystarczająco przestronny i z olbrzymią ładownością. Zwłaszcza z tyłu jest dużo miejsca, co powinna docenić każda większa rodzina. Oczywiście, w przypadku kombi decydują rozmiary przedziału bagażowego. Pod tym względem Peugeot Break nie ma się czego wstydzić - bagażnik o płaskiej podłodze ma 1,22 m długości i 1,1 m szerokości (mierzone między nadkolami). W porównaniu do ogromnego kombi Scorpio, Peugeot ma więc bagażnik o 11 cm dłuższy, ale o 10 cm węższy. W razie potrzeby można złożyć tylną kanapę, dzięki czemu długość przedziału bagażowego wzrośnie do 2,04 m. Pojemność bagażnika wynosi 526/1741 l mierzona do krawędzi okien. Dopuszczalne obciążenie breaka też jest całkiem spore i wynosi 635 kg.
Wnętrze
Nie brakuje miejsca nad głową, ani na nogi na tylnych siedzeniach. Estetyczna deska rozdzielcza, dobrej jakości wykończenie wnętrza, miękkie i wygodne fotele, to kolejne pozytywne odczucia. Elektryczne podnośniki szyb nie wymagają wniesienia dopłaty. Auto jest seryjnie wyposażone w zdalnie sterowany centralny zamek, który można uruchomić naciśnięciem guzika w breloczku kluczyka. Urządzenie zadziała niezależnie od kierunku, z którego wysyłamy sygnał, co docenimy spiesząc się np. w deszczu.
Silnik i skrzynia biegów Ten diesel mógłby stanowić wzór dobrego zachowania. Jego praca jest nad wyraz spokojna, a łagodne dźwięki jakie wydaje są zbliżone do jednostki benzynowej. Pomylenie tego diesla z modelami benzynowymi jest niewykluczone. Silnik o pojemności 2 178 cm3 rozwija dostateczną moc i wykonuje swoją pracę tak jak należy. 5 - biegowa skrzynia biegów pasuje do silnika, z tym, że rozwinięcie odpowiedniego momentu wymaga obrotów, toteż trzeba często redukowac biegi. Aby rozpędzić wóz do 100km/h potrzeba 10,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 201km/h. Średnie zużycie paliwa w teście wyniosło 6,5l/100 km, a więc wynik jak na tak duży i ciężki samochód (1460kg) bardzo dobry.
Koszty
Wzorowy diesel, cichy i dynamiczny. Cena najtańszej wersji 2,2 HDI Break wynosi 103 760 zł. Auto zarejestrowane jako ciężarówka kosztuje 86 607 zł. Zawiera się w tym jednak stosunkowo bogate wyposażenie standardowe, ale bez klimatyzacji.
![]() | ![]() |
Poduszkę powietrzną po stronie pasażera można zablokować używając kluczyka od stacyjki. | Konsola centralna zawiera dwa wgłębienia umożliwiające postawienie jednego lub dwóch kubków. |
![]() | ![]() | ESP - kontrola stabilności nadwozia łączy trzy funkcje: REF (automatyczny rozdzielacz siły hamowania), ABS (system zapobiegania blokadzie kół) i ASR (system zapobiegający poślizgowi kół) oraz czwartą: CDS (dynamiczna kontrola stabilności). |
Dane techniczne
Pojemność silnika (cm3) | 2178 |
Moc maks. (KM-obr./min) | 136/4000 |
Moment obr. (Nm-obr./min) | 314/2000 |
Pojemność bagażnika (l) | 526-1741 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,5 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 201 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 6,5 |
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?