Peugeot 406 2,0 HDI break

Bartosz Grzybiński
Po face liftingu przedniej części nadwozia peugeot stał się bardziej elegancki.

Model 406 w wersji kombi break pojawił się na rynku 4 lata temu. Styliści Peugeot Style Center i włoskiej Pininfariny wydłużyli wersję sedan o 17 cm. Powstała bardzo harmonijna bryła o długości 472,5 cm.

Peugeot 406 2,0 HDI break

Ubiegłoroczny face lifting przedniej części nadwozia dodał peugeotowi elegancji. Zintegrowane przednie światła i kierunkowskazy osłonięto poliwęglanowym kloszem. Nowy grill - podobny do plastra miodu - zdobi duże, chromowane logo firmy. W zderzak w kolorze nadwozia wbudowano podłużne lampy przeciwmgielne. Linia boczna jest wyważona w proporcjach i nadaje autu smukłości. Tylna część nie została zmieniona.
Za kierownicą
Wnętrze jest obszerne. Rozstaw osi 270 cm gwarantuje dużą przestronność kabiny pasażerskiej. Autem komfortowo może podróżować 5 dorosłych osób. Miejsca nad głową i na nogi na wszystkich siedzeniach jest wystarczająco dużo. Fotele przednie i tylna kanapa są wygodne.
Za kierownicą każdy może dobrać odpowiednią pozycję. Ułatwia to wielopłaszczyznowa regulacja fotela i kolumny kierownicy (na głębokość i wysokość).
Wszystkie wskaźniki i przełączniki umieszczono w zasięgu wzroku i rąk kierowcy. Przyciski regulacji elektrycznej szyb i lusterek zewnętrznych zgromadzono w podłokietniku. W konsoli środkowej znajduje się zestaw przycisków sterujących systemem audio i klimatyzacją. Są one czytelne, proste w obsłudze i zdecydowanie podnoszą komfort jazdy. Wygląd deski nie jest może najnowszym krzykiem mody, ale jest ona naprawdę funkcjonalna.

Peugeot 406 2,0 HDI break

Widoczność z pozycji kierowcy jest bardzo dobra, mimo znacznej długości pojazdu. Dla mniej wprawnych kierowców trudne może okazać się cofanie. Zagłówki tylnych foteli zasłaniają szybę. Pomocne są wtedy duże lusterka zewnętrzne.
Elementy resorujące zostały tak dobrane, że tłumią wszelkie nierówności wzdłużne i poprzeczne, niezależnie od stanu nawierzchni. Drgania zawieszenia nie przenoszą się na układ kierowniczy i nadwozie. Komfort jazdy podnosi także dobre wyciszenie kabiny. Jedynie przy uruchomieniu zimnego silnika i dynamicznej jeździe na niskich przełożeniach, do wnętrza dochodzą odgłosy pracy diesla. Jazda z prędkością podróżną nie różni się niczym pod względem poziomu hałasu od tej autami wyposażonymi w silniki benzynowe.
Zużycie paliwa
Według danych technicznych, zużycie paliwa wynosi odpowiednio - 7,5 l/100 km w cyklu miejskim i 4,5 l/100 km na trasie. Jazdy testowe potwierdziły te dane. Podczas spokojnej jazdy ze średnim obciążeniem, z prędkością w przedziale 90-110 km/h chwilowe zużycie spadło poniżej 5 l/100 km (!). Po przejechaniu 1815 km, średnie spalanie wyniosło równo 7 l/100/km. Biorąc pod uwagę fakt, że znaczna część testu odbywała się w mieście z włączoną non stop klimatyzacją, wynik ten można uznać za bardzo dobry. Szczególnie jeżeli porówna się cenę oleju i benzyny.
Zbiornik paliwa o pojemności 70 l pozwala przejechać ok. 1000 km. Jazda oszczędna, to dodatkowe 200-300 kilometrów.
Bezpieczeństwo
Auto prowadzi się niezwykle łatwo. Jedynie podczas pokonywania ostrych zakrętów i przy pełnym obciążeniu (maks. 615 kg) ma nieznaczną tendencję do nadsterowności. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwają m.in. montowane standardowo ABS i 4 poduszki powietrzne.
Silnik i osiągi
Testowany model wyposażony był w 2-litrowy silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail. Konstruktorzy Peugeota (grupa PSA) byli jednymi z pierwszych, którzy wprowadzili do seryjnej produkcji jednostki tego typu. Silnik HDI pokazano pierwszy raz jesienią 1998 r. W wyposażeniu modelu 406 znalazł się rok później.
Silnik ten oferuje zwiększony o 50 proc. moment obrotowy w niskim zakresie obrotów wału korbowego i obniżone o 20 proc. zużycie paliwa.
Z pojemności skokowej 1997 cm3 uzyskano moc 110 KM/4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm osiągany jest już przy 1750 obr./min (!) Efektem tych parametrów jest niezwykła dynamika i elastyczność. Ważące prawie 1500 kg auto można rozpędzić do 100 km/h w 12,8 s. Nawet delikatne dotknięcie pedału gazu powoduje odczuwalne przyspieszenie. Peugeot chętnie wchodzi na obroty. Na wyższych - elastyczność się zmniejsza. Na trasie 5. przełożenie jest typowym nadbiegiem. Prędkość maksymalna wynosi 185 km/h.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty