Wbrew dotychczasowemu trendowi, Peugeot nie nazwał swojego nowego kompaktu "309", lecz pozostał przy numeracji "308". Kolejną zmianą jest zmniejszenie wymiarów zewnętrznych. W porównaniu do pierwszej generacji 308, nowy model jest krótszy oraz niższy. Pojazd ten mierzy teraz 4,25 m długości oraz 1,46 m wysokości.
Zgodnie z zapowiedziami, nowy Peugeot powstał na płycie podłogowej EMP2. To najnowsza platforma koncernu PSA, która w przyszłości będzie wykorzystywana na szeroką skalę przez wszystkie modele segmentów C oraz D produkowanych przez Peugeota i Citroena.
Zaletą EMP2 jest możliwość zamontowania jednostki napędowej niżej, niż dotychczas. Dzięki temu, styliści mogą uzyskać wrażenie dynamicznej sylwetki za sprawą nisko położonej pokrywy silnika z dodatkowymi przetłoczeniami. Nowa platforma pozwoliła również na zwiększenie przestrzeni bagażowej, która wynosi teraz imponujące 470 litrów - to jeden z najlepszych wyników w tej klasie aut.
Nowy Peugeot 308 jest o 140 kg lżejszy od poprzednika, co przełożyło się na zmniejszenie zużycia paliwa. Według producenta, najbardziej ekonomiczna odmiana tego kompaktu emituje średnio 85 g CO2/km. Niestety, szczegóły techniczne nowego 308 nie są jeszcze znane.
Auto zadebiutuje podczas wrześniowych targów samochodowych we Frankfurcie. W salonach sprzedaży pojawi się jeszcze przed końcem 2013 roku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?