Peugeot 307

Piotr Robakowski
Po 206, gwiazdą w gamie staje się model 307, dostępny aktualnie w 4 odmianach nadwozia: 3- i 5-drzwiowych wersji hatchback, kombi i SW.

Już od kilku lat wyniki sprzedaży pokazują wciąż rosnące zainteresowanie samochodami francuskiego Peugeota. Powodem jest przeprowadzona - jak się okazuje w dobrym kierunku - zmiana kilku najważniejszych modeli tej firmy. W tym roku dołączy także drapieżnie wyglądający 307 CC (cabrio-coupe).**Nadwozie
Choć nadwozie ma wyraźnie zapożyczenia z innych modeli Peugeota, 307 SW wyróżnia się nieco bardziej kanciastą linią. Już pięciodrzwiowa wersja pod względem zabudowy przypominała minivana, niż auto kompaktowe. Stąd należało się spodziewać szybkiej reakcji inżynierów na potrzeby rynku, którzy w naturalny sposób stworzyli siedmioosobowego minivana. Dodatkowym atutem i wyróżnikiem jest przeszklony do wysokości drugiego rzędu dach. Konstruktorzy zastosowali stały, przyciemniany szklany dach, posiadający także rozkładaną elektrycznie zasłonę. Eliminując zbytnie nagrzewanie wnętrza, standardowe wyposażenie modeli SW stanowi automatyczna klimatyzacja.
Wnętrze
Środek 307, kojarzy się raczej z autami niemieckimi - duże płaszczyzny, ergonomicznie zaprojektowane przełączniki i czytelna tablica przyrządów. Posiada ona przy tym jeszcze jeden ważny dla oka element estetyczny - ciekawa kolorystyka. W zależności od wersji plastik kokpitu może mieć kolor czarny, niebieski lub zielony - poprawiając wizerunek całego wnętrza, komponując się z tapicerką. Do ergonomii nie mamy zastrzeżeń, wszystkie przyciski są pod ręką, bardzo wygodny jest zmieniony przed rokiem pilot sterowania radiem pod kierownicą. Poza sześcioma poduszkami gazowymi (najtańszy model ma dwa airbagi) testowa wersja wyposażona była we wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie opuszczane szyby we wszystkich drzwiach, centralne ryglowanie zamków, regulację wysokości fotela kierowcy i pasażera, ABS, radioodtwarzacz CD, czujnik deszczu i halogeny, a także automatyczną klimatyzację.
Ruszamy w drogę**
W zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów oferowane są dwa silniki benzynowe - 1,6 l (110 KM) i dwulitrowy o mocy 138 KM. Prędkość maksymalna modelu 307 2.0 Aut. wynosi prawie 200 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu 11,2 sek. Silnik o mocy 138 KM jest bardziej niż wystarczający dla ważącego około 1200 kg auta. Ma niezłą kulturę pracy, nieco gorzej jest ze zużyciem paliwa. Podczas testu Peugeot 307 zużył średnio nawet 11 litrów benzyny na 100 km. Co ciekawe, podobne wyniki uzyskiwaliśmy jeżdżąc dynamicznie poza miastem jak i w terenie zabudowanym. Dopiero nieco spokojniejsza jazda na trasie daje efekt w postaci obniżenia apetytu na paliwo do ok. 8-8,5 l/100 km. Pojazd prowadzi się pewnie, a zwiększona nieco masa nie wpływa negatywnie na jazdę w zakrętach czy pokonywanie nierówności. Inaczej jest z automatyczną przekładnią o czterech przełożeniach, która dość ospale reaguje na polecenia z pedału przyspieszacza. Czasami odczuwalne były także zrywy podczas zmian. Na szczęście konstruktorzy przewidzieli możliwość ręcznej (sekwencyjnej) zmiany przełożeń. Testowy Peugeot 307 SW Premium to wydatek 79 800 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty