
Zima nie jest najlepszą porą roku dla tradycyjnych kabrioletów. Ale właścicielom samochodów takich jak 307 cc mróz nie straszny. Chroni ich przed nim metalowy dach z ociepleniem i wytłumieniem takim, jak w tradycyjnych samochodach.
Budowanie kilku rodzajów nadwozia jednego samochodu to ostatnio coraz popularniejszy sposób poszerzania oferty aut. Konstrukcyjne podstawy jednego auta wykorzystuje się przy budowie kilku innych, często sprzedawanych w małych ilościach, które nie gwarantują odpowiedniego zysku, w razie, gdyby samochód trzeba było konstruować od podstaw. Wydaje się, że najbliższe lata będą należały do nadwozi typu coupe - cabrio. Pozwalają one połączyć swobodę kabrioletów z ochroną, jaką zapewniają zamknięte nadwozia. Można wybierać w zależności od humoru czy potrzeb.

W Polsce tego rodzaju niszowe samochody są rzadkością, ale w świecie peugeot 206 coupe cabrio sprzedaje się na tyle dobrze, że Peugeot postanowił pójść za ciosem i zaproponować podobny samochód także w wyższej klasie. Podobnie, jak 206 cc, model 307 cc będzie miał elektrycznie chowany, metalowy dach. Będzie to już jednak większy samochód, w którym zmieszczą się wygodnie 4 osoby. Niestety, chowany w bagażniku dach, powoduje, że na większą przestrzeń bagażową nie ma co liczyć. Konstrukcja dachu jest przyczyną niecodziennego poprowadzenia linii tylnej części auta. Przyciąga ona wzrok także dziwnymi kloszami tylnych lamp. Peugeot 307 cc jest smuklejszy od hatchbacka. Nie dosyć, że jest niższy,. to jeszcze ma o 12 cm większą długość. Przedstawiony w Paryżu prototyp był wyposażony w czterocylindrowy silnik o mocy prawie 180 KM.

Wnętrze produkcyjnej wersji zapewne nie będzie tak kolorowe, ale kształt poszczególnych elementów raczej się nie zmieni.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?