Peugeot 301 to pierwszy model marki z cyfrą „1” na końcu. Zgodnie z nowym nazewnictwem oznacza to samochód przystępny

cenowo, skierowany do nowych grup klientów, którzy oczekują funkcjonalności i wszechstronności, a jednocześnie nowoczesności i komfortu.
301 został zaprojektowany tak, aby trafić w gusta szerokiego grona odbiorców na całym świecie. Z tego względu podstawowym założeniem konstruktorów było dostosowanie go do użytkowania w każdych, nawet najtrudniejszych warunkach (np. w krajach o wyjątkowo gorącym lub zimnym klimacie, czy złym stanie infrastruktury drogowej).
Nadwozie o długości 4,44 m kryje obszerną kabinę pasażerską, o rekordowej przestrzeni dla pasażerów tylnego rzędu foteli pod względem ilości miejsca na nogi (od 121 mm do 260 mm), a także niezwykle pojemny, 640-litrowy bagażnik (506 dm3 wg normy VDA 210).
Peugeot 301 zapewnia podróżującym wysoki komfort jazdy, stabilne zachowanie na drodze oraz poczucie bezpieczeństwa, dzięki systemom ESP i ABS, poduszkom powietrznym, układowi wspomagania awaryjnego hamowania oraz systemowi mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.
W zależności od wersji model 301 oferuje również szereg nowoczesnych rozwiązań, odpowiadających za łatwe i wygodne użytkowanie samochodu, jak m.in. klimatyzację, zestaw audio MP3 z portem USB oraz możliwością podłączenia zestawu

głośnomówiącego Bluetooth, system zdalnego otwierania pokrywy bagażnika czy system wspomagania parkowania tyłem.
Gama nowoczesnych jednostek napędowych, które będą oferowane klientom w Polsce, to:
- 1,2 l VTi 53 kW (72 KM) z 5-biegową przekładnią manualną,
- 1,6 l VTi 85 kW (115 KM) z 5-biegową przekładnią manualną lub 4-biegową automatyczną,
- 1,6 l HDi 68 kW (92 KM) z 5-biegową przekładnią manualną.
Peugeot 301 to drugi, po 208, model marki dostępny z nowym, trzycylindrowym silnikiem 1,2 l VTi, który dzięki zastosowanej technologii łączy przyjemność jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo.
Gama na rynek polski składa się z trzech poziomów wyposażenia: Access, Active i Allure. Klienci mogą wybierać spośród 7 kolorów nadwozia, w tym pięciu metalizowanych.
Nowy Peugeot 301 będzie produkowany w europejskiej fabryce firmy w hiszpańskim Vigo. Cena podstawowej wersji tego modelu (Access 1,2 l VTi 72 KM) na rynku polskim to 39 900 zł. Zamówienia na nowy model będą przyjmowane od połowy listopada, a pierwsze samochody klienci odbiorą na początku stycznia 2013 roku.
Cennik Peugeot 301:
Silnik | Skrzynia biegów | Access | Active | Allure |
1,2 VTI 72 KM | M5 | 39 900 zł | 45 900 zł | |
1,6 VTI 115 KM | M5 | 51 400 zł | 54 600 zł | |
1,6 VTI 115 KM | A4 | 59 600 zł | ||
1,6 HDI 92 Km FAP | M5 | 49 900 zł | 54 900 zł | 58 100 zł |
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?