W chwili wprowadzenia na rynek jego drugiej generacji w roku 2016 było wiadomo, że ten 3008 także będzie występował w wersji z napędem spalinowo-elektrycznym. Co ciekawe będzie produkowany w dwóch odmianach, z napędem tylko na przód (Peugeot 3008 Hybrid) oraz z napędem na wszystkie koła (Peugeot 3008 Hybrid4). Właśnie tym drugim odbywaliśmy niedawno jazdy testowe. Ważne jest również to, że nowe hybrydowe Peugeoty, nie tylko 3008, ale również 508 są hybrydami typu Plug-In, a zatem istnieje możliwość doładowania ich akumulatorów ze źródła zewnętrznego.
W grupie, którą reprezentuje ten hybrydowy Peugeot jest jeszcze kilka podobnych modeli innych marek m.in. z Hyundai Tucson, Kia Niro, Nissan Qashqai i Toyota C-HR.
Peugeot 3008 Hybrid4. Bliźniak Opla Grandlanda X

Znajdująca się na jego pokładzie bateria ma pojemność 13,2 kWh. Jeśli jest naładowana do pełna wówczas można wyłącznie w trybie elektrycznym przejechać ok. 50 kilometrów. W ruchu miejskim, gdzie przy okazji częstych hamowań i wynikających z tego rekuperacji dystans ten można o kilka kilometrów wydłużyć.
Fot. Peugeot
Peugeot 3008 Hybrid4 podobnie jak bliźniaczy Opel Grandland X ma napędzane wszystkie koła. Jednak przeniesienie napędu na tylne nie odbywa się przy pomocy wału mechanicznego, gdyż te z przodu i tylne napędzają różne silniki. Znajdujące się z przodu silnik spalinowy oraz elektryczny mają za zadanie napędzać wyłącznie koła przednie. Z tyłu samochodu jest jeszcze drugi motor na prąd, którego zadaniem jest napędzać tylko koła tylne.