Peugeot 208 Type R5 w Paryżu

źródło: mototarget.pl
Peugeot 208 Type R5, Fot:  Peugeot
Peugeot 208 Type R5, Fot: Peugeot
Po 208 w wersji R2, Peugeot Sport odsłania kolejną kartę w historii sportowych odmian modelu 208. Rajdowy Type R5 ma zastąpić 207 Super 2000.

Zgodnie z informacjami podanymi pod koniec 2011 roku, Peugeot 208 Type R5 zostanie zaprezentowany na Salonie

Peugeot 208 Type R5, Fot:  Peugeot
Peugeot 208 Type R5, Fot: Peugeot

Samochodowym w Paryżu. Pojazd swymi kształtami i nowoczesnymi technologiami wpisuje się w rajdowe tradycje marki. Przygotowany zarówno do zmagań na asfalcie, jak i na nawierzchniach luźnych (szuter), nowy Peugeot 208 Type R5 w nadchodzącym sezonie zaliczy pierwsze rajdowe występy. Od połowy 2013 roku będzie oferowany klientom indywidualnym.

Jako model pionierski, Peugeot 207 Super 2000 wygrał wszystko, co było do wygrania, ustanawiając tym samym rekord w swojej klasie. Zdobył sześć tytułów mistrzowskich serii IRC (Intercontinental Rally Challenge), zaliczył szereg zwycięstw w mistrzostwach krajowych oraz święcił liczne triumfy międzynarodowe m.in. w San Remo, Monte Carlo czy na Korsyce. Peugeot 208 Type R5 ma za zadanie zostać godnym następcą modelu 207 Super 2000.

Klasa R5 to pojazdy grupy A, opracowane na bazie modeli seryjnych, które wyprodukowano w liczbie przynajmniej 25 tys. egzemplarzy. Została ona utworzona przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA) i będzie obowiązywać od 2013 roku. Auta typu R5 muszą spełniać szereg kryteriów, a jednym z ważniejszych jest redukcja kosztów, obejmująca również wydatki na ich utrzymanie. Pod względem technicznym będą bazować na założeniach klasy S2000, czyli mieć m.in. napęd na cztery koła, pięciostopniową przekładnię sekwencyjną oraz być pozbawione aktywnego centralnego mechanizmu różnicowego. Ponadto, 208 R5 w stosunku do modelu seryjnego ma się wyróżniać wydatnym spojlerem nad klapą bagażnika, szerszym rozstawem osi, większymi wnękami kół zdolnymi pomieścić 18-calowe obręcze oraz masą własną ograniczoną do 1200 kg (jak w WRC) zarówno dla wersji szutrowych, jak i asfaltowych.

W stosunku do 207 Super 2000 bardzo dużo zmieniło się pod maską. Wysilony, dwulitrowy silnik wolnossący został zastąpiony turbodoładowaną jednostką o pojemności 1,6 litra o oznaczeniu EP6 CDT.  Ostatnim kryterium narzuconym przez FIA jest cena, która w przypadku R5 nie może przekroczyć 180 tys. euro (bez opodatkowania).

Peugeot 208 Type R5 korzysta z rozwiązań oferowanych przez model produkcyjny, szczególnie w zakresie redukcji masy. Poszycie 208 jest o około 40 kg lżejsze niż u poprzednika, czyli w modelu 207. Jednocześnie duży rozstaw osi zapewnia  stabilność podwozia, a dzięki kompaktowym gabarytom model 208 wyróżnia się zwinnością i zwrotnością, co jest nie do przecenienia w przypadku samochodu rajdowego.

Peugeot ma bardzo ambitne plany w stosunku do 208 Type R5. Do końca 2012 roku samochód, który powstał w warsztatach Peugeot Sport w Vélizy, przejdzie liczne testy zarówno na asfalcie, jak i na nawierzchniach szutrowych. Program testowy prowadzony będzie przez cały cykl eksploatacji tego modelu, dzięki czemu klienci indywidualni i przedstawicielstwa marki otrzymają pojazd dający duże szanse na zwycięstwo we wszelkiego rodzaju zawodach. Peugeot 208 Type R5 dostępny będzie w drugiej połowie 2013 roku, kiedy rozpocznie starty w:
- rajdach serii IRC (Intercontinental Rally Challenge),
- Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Europy,
- mistrzostwach krajowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty