
Jubileuszowe 207 to w rzeczywistości wzbogacona o 15-calowe aluminiowe felgi i Bluetooth wersja Trendy. Auto jest wyposażone również w przeciwmgielne przednie lampy oraz sportowy pakiet stylistyczny, na który składają się sportowe zderzaki w kolorze nadwozia i listwy boczne z chromowanymi wstawkami.
Wnętrze auta zrobione jest z przyzwoitej jakości tworzyw sztucznych. Górna cześć kokpitu pokryta jest przyjemnym w dotyku, miękkim materiałem. Zegary mają białe tarcze, które pojawiły się po zeszłorocznym face liftingu modelu.
Fotele są dość twarde, ale dobrze wyprofilowane i pozwalają komfortowo podróżować nawet przez dłuższy czas. Niestety odpowiednie ustawienie siedziska nie jest łatwym zadaniem, mimo że regulować można również ich wysokość.
Płyta podłogowa 207 jest wykorzystywana we wszystkich autach segmentu B, które produkuje koncern PSA. Wygospodarowane na niej wnętrze zapewnia wystarczającą ilość miejsca zarówno w pierwszym, jak i w drugim rzędzie foteli. Pojemność bagażnika jest za to przeciętna i wynosi 270 l.
Kabina została dobrze wyciszona, ale chociaż nie słychać klekotu napędzającej testowany egzemplarz wysokoprężnej jednostki, to drgania, które generuje przenoszone są na kierownicę.
1,4-litrowy silnik Diesla posiada moc 70 KM i maksymalny moment obrotowy 160 Nm dostępny przy 4000 obr./min. Spora w porównaniu z konkurentami masa własna pojazdu – 1245 kg (VW Polo 1057 kg, Ford Fiesta 1030 kg) wpływa na dynamikę jazdy. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 15 s i wymaga dużej dawki cierpliwości przy wyprzedzaniu. Silnik współpracuje z 5-biegową manualną przekładnią o dość długim, ale precyzyjnym skoku lewarka.

Jeżeli nie mamy sportowej żyłki zadowolić nas powinno spalanie 207. Według producenta auto zużywa w mieście 5,7 l oleju napędowego na 100 km. Poza miastem apetyt na paliwo zmniejsza się o 2 litry.
Zawieszenie 207 jest miękkie, ale trudno je nazwać komfortowym. Na nierównościach podskakuje a przy szybkim wchodzeniu w zakręty trzeba się mocno pilnować.
Na naszym rynku Peugeot 207 konkuruje m.in. z Renault Clio oraz Fordem Fiestą. Limitowanej 207 Millesim nie można już co prawda kupić w salonie, ale za podobną wersję, z wyposażeniem Trendy trzeba zapłacić 58 tys. zł.
Marka/model | Peugeot 207 Trendy | Ford Fiesta Ghia | Renault Clio All Inclusive Storia |
Cena (zł) | 58 000 | 54 000 | 46 700 |
Silnik | Wysokoprężny | Wysokoprężny | Wysokoprężny |
Pojemność (l) | 1,4 | 1,4 | 1,5 |
Moc (KM) | 70 | 68 | 65 |
Moment obrotowy (Nm) | 160 | 160 | 160 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) | 15,1 | 14,9 | 15 |
Prędkość maksymalna | 166 | 162 | 162 |
Średnie zużycie paliwa (l/ 100 km) | 4,4 | 4,2 | 4,3 |
Emisja CO2 (g/km) | 117 | 110 | 139 |
Skrzynia biegów | 5-biegowa, manualna | 5-biegowa, manualna | 5-biegowa, manualna |
Pojemność bagażnika (l) | 270 | 281 | 255 |
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple Beats Flex żółty (MYMD2EE/A)
w zależności od tego, co robisz, słuchawki beats f…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Czarne
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
kup teraz

Beyerdynamic DT770 PRO 80Ohm
Najważniejsze cechy:• ergonomiczny kształt• przewó…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Złote
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116D…
Pirat drogowy w Lublinie