Peugeot 206

Joanna Kalinowska
fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski
Udostępnij:
Peugeot 206 S16 to ładny samochód. Niektórzy upierają się, aby go stuningować na jeszcze ładniejszy, z wynikiem przeważnie pozytywnym.

Peugeot 206 S16 z dwulitrowym silnikiem o seryjnej mocy 138 KM jest bardzo ładnym samochodem bez dodatkowych upiększeń. Niektórzy jednak upierają się, aby go stuningować na jeszcze ładniejszy, z wynikiem przeważnie pozytywnym.
 

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

Co zrobić, aby rzucić na kolana innych posiadaczy Peugeotów 206? Trzeba zacząć od  zmiany wizerunku zewnętrznego, czyli  założenia robiących wrażenie spoilerów. Cały komplet składa się ze spoilera przedniego, tylnego, listew progowych oraz płata dachowego. Dobrze jest dodać do takiego wyposażenia osłony lamp przednich oraz tylnych oraz pokrywę silnika z wlotem powietrza. Gustownej całości dopełniają lusterka odpowiednio zintegrowane z resztą obudowy.

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

Peugeot najlepiej prezentuje się z 17-calowymi obręczami i niziutkimi oponami 205/40 R17. Do takiego ogumienia można zastosować wzmocniony układ hamulcowy - z przodu wentylowane tarcze o średnicy 292 mm firmy Alcon oraz 4 - tłoczkowe zaciski hamulcowe, z tyłu natomiast tarcze o średnicy 265 mm i 2 - tłoczkowe zaciski. Taki komplet "hebelków" nosi wszelkie znamiona wyczynowych, co jest podkreślone ich znaczną wartością.
 
Aby tuning był całkowity, konieczna jest również modyfikacja układu zawieszenia. Najlepsze wydaje się być twarde, regulowane zawieszenie ze sprężynami Eibach i amortyzatorami gazowymi, obiżające prześwit pojazdu o 30 mm. Do tego wypada dodać rozpórkę kolumn McPhersona, co już jest ukoronowaniem zmian dokonanych w zawieszeniu.
 

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

Niesłuchanie interesująco prezentuje się układ wydechowy, szczególnie jego widoczne błyszczące końcówki, określane od nazwy producenta "Remusami". Niektóre z tychże końcówek mają taką właściwość, że przy każdym dodaniu i ujęciu "gazu" cofają się i wracają na miejsce, co doskonale widać, gdy się za takim Peugeotem stoi w oczekiwaniu na zmianę świateł.
 

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

Obowiązkowym elementem wnętrza są oczywiście kubełkowe fotele, białe zegary, sportowe pasy bezpieczeństwa,  kierownica i nakładki na pedały z wyciętymi otworami. Niektórzy instalują świecącą neonowo popielniczkę, ale poważniejsi tuningowcy uważają, że to niepoważne. W benzynowych silnikach Peugeota rzadko zmienia się parametry systemu sterującego elektroniką (w skrócie mówiąc - zmianę chipa). Taką operację przeprowadza się częściej w modelach z silnikiem wysokoprężnym. Jednak na życzenie klienta podniesienie mocy benzynowego silnika S16 ze 138 KM na 154 KM przy zwiększeniu momentu obrotowego o 22 Nm to wydatek rzędu 1500 zł.

 
Doprowadzenie Peugeota 206 do stanu wywołującego ból głowy u kolegów jest niesłychanie kosztowne, ale efekt jest imponujący.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie