Peugeot należy do producentów, którzy z powodzeniem wprowadzają na rynek coraz to nowe serie specjalne swoich aut. Takie samochody są lepiej wyposażone niż "zwykłe" odmiany, mają też atrakcyjną cenę. Jednym z takich aut jest model Husky - pojawia się on w salonach Peugeota każdej zimy. W redakcyjnym teście tym razem najmniejszy z Peugeotów dostępnych na naszym rynku - 206, właśnie w wersji Husky.Serie specjalne są bardzo dobrą metodą na ożywienie sprzedaży. O tym, że przynosi ona efekty świadczą wyniki sprzedaży firm, które mają w swojej ofercie takie właśnie limitowane serie aut. Należą do nich, oprócz Peugeota, Skoda, Renault, a ostatnio także Seat. Peugeot 206 Husky powstał na bazie modelu XR Presence, jest też niemal identycznie wyposażony. Bez dopłaty otrzymamy więc elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach, centralne ryglowanie zamków, poduszkę gazową dla kierowcy i pasażera oraz wspomaganie układu kierowniczego. Dopłat nie wymagają także immobiliser, lakierowane zderzaki, regulacja wysokości kierownicy i fotela kierowcy. Jednak najważniejszym elementem modelu Husky, który odróżnia go od innych 206, są podgrzewane fotele. Zimą oddają nieocenione usługi. Za airbagi boczne, ABS czy aluminiowe felgi trzeba dopłacić. To samo dotyczy radioodtwarzacza czy klimatyzacji.
Wnętrze
Wewnątrz Husky od innych, tańszych odmian różni się przede wszystkim welurową tapicerką. Poza fotelami i drzwiami, obita miłym w dotyku materiałem, jest także klapka schowka przed pasażerem. Wprowadzone niedawno zmiany objęły kierownicę, przełączniki przy kierownicy, radioodtwarzacz i wskaźniki. Te ostatnie są podświetlone na pomarańczowo, wskazówki na biało. Ten zestaw w nocy wygląda bardzo efektownie. Włączniki podgrzewanych foteli, przyciski sterujące szybami i lusterkami zgrupowano w niezbyt wygodnym miejscu - między fotelami.
Nadwozie
Z zewnątrz Husky nie różni się zbytnio od innych odmian 206. Wprawny obserwator zauważy niewielki znaczek Husky na przednich drzwiach, lakierowane zderzaki należą do wyposażenia standardowego wszystkich wersji. W testowym modelu znalazły się także dodające uroku autu aluminiowe felgi, jednak wymagają one dopłaty. Charakterystycznymi elementami dwieścieszóstki są reflektory w kształcie migdałów i umieszczone centralnie na tylnym zderzaku światło przeciwmgielne. Zamocowano je na sprężynie, dzięki czemu jest odporne na lekkie uderzenia. Trzecie światło stopu zainstalowano nad tylną szybą, na niewielkim spoilerze.
Silnik
To sprawdzona konstrukcja, mimo wielu lat jakie upłynęły od wprowadzenia do produkcji radzi sobie całkiem nieźle. Jest stosowany także w innych autach koncernu PSA (Peugeot i Citroen) - m.in. w Citroenach Xsara i Berlingo, Peugeotach Partner i 307. Osiągi 75-konnego Peugeota nie są oszałamiające, ale do jazdy po mieście czy niezbyt częstych wypadów w dłuższe trasy w zupełności wystarcza. Dzięki dwóm zaworom na cylinder silnik Peugeota jest wystarczająco elastyczny, na wysokich obrotach robi się dość głośny. Zużywa za to niewiele paliwa, nawet podczas szybkiej jazdy poza miastem czy w miejskich korkach spala mniej niż 8 l benzyny na 100 km. Jeśli nie wykorzystujemy jego możliwości w pełni, zużycie spada do 6-7 l/100 km.
Peugeot 206 Husky a konkurencja
Model | Peugeot 206 | Opel Corsa | Renault Clio |
Silnik | R4 | R4 | R4 |
Liczba zaworów | 8 | 16 | 16 |
Napęd | przedni | przedni | przedni |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 1360 | 1199 | 1149 |
Moc maksymalna (KM) | 75 | 75 | 75 |
Maks. moment obrotowy (Nm) | 120 | 110 | 105 |
Skrzynia biegów | M/5 | M/5 | M/5 |
Hamulce przednie/tylne | T/T | T/B | T/B |
Średnica zawracania (m) | 10,2 | 10,4 | 10,7 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 245 | 260 | 255 |
Długość (mm) | 3822 | 3815 | 3773 |
Szerokość (mm) | 1673 | 1645 | 1639 |
Wysokość (mm) | 1435 | 1440 | 1417 |
Rozstaw osi (mm) | 2440 | 2490 | 2470 |
Masa własna (kg) | 950 | 960 | 945 |
Ładowność | 500 | 470 | 595 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 170 | 170 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 12,3 | 13 | 13 |
Zużycie paliwa (l/100 km) | |||
Miasto | 8,4 | 8,2 | 7,8 |
Poza miastem | 5 | 5,2 | 4,9 |
Średnie | 6,3 | 6,2 | 5,9 |
T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe
Wyposażenie
Model | 206 Husky | Corsa Start | Clio Authentique |
Cena | 39 300 | 38 150 | 40 700 |
ABS | O | O | S |
Airbag kierowca/pasażer | S/S | S/O | S/S |
Poduszki boczne | O | O | S |
Wspomaganie kierownicy | S | S | S |
Elektryczne szyby przód/tył | S/N | O/N | S/N |
Centralne ryglowanie zamków | S | O | S |
Radio | O | O | O |
Klimatyzacja | O | O | O |
Aluminiowe felgi | O | O | O |
S - standard, O - opcja, N - niedostępne
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?