Peugeot coraz częściej oferuje specjalne odmiany swoich aut, by wymienić tylko serie Roland Garros czy Mistral. Od niedawna w naszym kraju można kupić 206 także w wersji Color Line. Od tańszych odmian odróżnia je m.in. inna tapicerka, lakierowane na kolor nadwozia klamki i bogatsze wyposażenie.

Trzeba przyznać, że serie specjalne są bardzo dobrą metodą na ożywienie sprzedaży. Poza Peugeotem, znakomicie na tym polu radzą sobie m.in. Skoda i Renault, wprowadzając coraz to nowsze limitowane serie modeli. Klienci chętnie decydują się na takie auta, gdyż są one z reguły lepiej wyposażone od innych, a także - co nie mniej ważne - wyróżniają się w tłumie. Peugeot 206 Color Line powstał na bazie modelu XR Presence, jest też identycznie jak pierwowzór wyposażony.
Nadwozie
Z zewnątrz w oczy rzucają się przede wszystkim lakierowane w kolorze nadwozia klamki, lusterka i uchwyt na klapie bagażnika. Uważniejszy obserwator zauważy także dyskretne oznaczenie modelu na przednich błotnikach. Oczywiście, także zderzaki są lakierowane na kolor nadwozia. Poza tym 206 Color Line z zewnątrz nie różni się od wersji XR Presence. Reflektory w kształcie migdałów po raz pierwszy pojawiły się właśnie w 206, teraz są w każdym nowym modelu. Charakterystycznym elementem 206 jest centralnie umieszczone światło przeciwmgielne. Zamocowano je na sprężynie, dzięki czemu jest odporne na lekkie uderzenia.
Identyczny, jak w testowym aucie silnik znalazł się także w innych modelach koncernu PSA (Peugeot i Citroen) - m.in. w Citroenach Xsara i Berlingo, Peugeotach 106, 306 i 307. Jednostka o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM liczy sobie już wiele lat, była stosowana także w nieprodukowanym już modelu 205. Mimo to ciągle znajduje nabywców. Osiągi 75-konnego Peugeota nie są oszałamiające, ale do jazdy po mieście czy niezbyt częstych wypadów w dłuższe trasy w zupełności wystarcza. Dzięki dwóm zaworom na cylinder silnik Peugeota jest wystarczająco elastyczny, na wysokich obrotach robi się dość głośny.

Wnętrze
Cztery osoby mogą podróżować małym Peugeotem bez przeszkód. Przednie fotele w wersji Color Line zapewniają lepsze niż w wersji bazowej podtrzymywanie ciała na zakrętach. Mają też zupełnie inną tapicerkę, identyczną jak w będącym przedmiotem westchnień modelu 206 cc. W ogóle wnętrze jest weselsze niż w innych odmianach, deska rozdzielcza jest wykonana z jaśniejszego plastiku, klapka schowka jest obita materiałem dopasowanym do koloru nadwozia, podobnie tapicerka drzwi. Zegary mają białe tło, niczym w sportowym aucie. Przyciski sterujące elektrycznie opuszczanymi szybami umieszczono niezbyt ergonomicznie - między przednimi fotelami.
Podsumowanie
Peugeot 206 Color Line nie jest w tym roku oferowany, przynajmniej na polskim rynku. U dilerów można jednak znaleźć jeszcze egzemplarze z ubiegłego roku po niższych, bardziej atrakcyjnych cenach. Amatorzy aut tegorocznych mogą zdecydować się na inną limitowaną serię - Mistral. W standardowym wyposażeniu znalazła się w niej m.in. klimatyzacja.
Peugeot 206 Color Line a konkurencja
Model | Peugeot 206 | Opel Corsa | Fiat Punto |
Silnik | R4 | R4 | R4 |
Liczba zaworów | 8 | 16 | 16 |
Napęd | 1360 | 1199 | 1242 |
Pojemność skokowa (cm3 ) | przedni | przedni | przedni |
Moc maksymalna (KM) | 75 | 75 | 80 |
Maks. moment obrotowy (Nm) | 111 | 110 | 114 |
Skrzynia biegów | M/5 | M/5 | M/5 |
Hamulce przednie/tylne | T/B | T/B | T/B |
Średnica zawracania (m) | 10,2 | 10,4 | 10,2 |
Objętość bagażnika (dm3 ) | 245 | 260 | 295 |
Długość (mm) | 3822 | 3815 | 3835 |
Szerokość (mm) | 1673 | 1645 | 1660 |
Wysokość (mm) | 1435 | 1440 | 1480 |
Rozstaw osi (mm) | 2440 | 2490 | 2460 |
Masa własna (kg) | 1050 | 960 | 920 |
Ładowność | 500 | 470 | 525 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 170 | 172 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) | 13,2 | 13 | 11,4 |
Zużycie paliwa (l/100 km) | |||
Miasto | 8,9 | 8,2 | 7,6 |
Poza miastem | 5,3 | 5,2 | 5 |
Średnie | 6,6 | 6,3 | 6 |
M - skrzynia manualna, T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?